Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 43

Onderwerp: Nederlandse drukte in Florida?

  1. Top | #31
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk Berichten
    In al die jaren in Orlando area, komen we vrijwel altijd alleen Nederlanders tegen in SeaWorld en in de Ralph Lauren winkels.

    Wij zijn dan wel geen Nederlanders maar Belgen...
    Als mijn man en ik tegen elkaar praten, verstaat er ons gegarandeert geen enkele nederlander dankzij ons dialect. Wanneer we dan tegen onze dochter praten (in het mooi verstaanbaar vlaams) dan heb ik al meegemaakt in Estero dat er een Nederlands kindje tegen haar mama zegt, hé nu versta ik die mevrouw ineens wel... ;-)
    Ook moet ik bovenstaande quote gelijk geven.... Wij komen de meeste Nederlanders ook altijd tegen in de Ralph Lauren winkels. Maar wij vinden het wel leuk als er iemand tegen ons begint te praten. Zeker voor de dochter is het altijd leuk als er kindjes zijn die ze zonder probleem begrijpt. Toch voor even want wij zijn alledrie helemaal verzot van het echte "Amerikaans"... Vind het geweldig als de kassiersters in de winkels tijd maken om snel een praatje te maken. Zelfs al zijn het meestal verkooptrucs ;-)
    Groetjes
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Ik hoor altijd veel Nederlandse geluiden bij de outlets :P

  3. Top | #33
    Newbie Gerrit&Joke's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    11

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rreedijk Bekijk Berichten
    Ik hoor altijd veel Nederlandse geluiden bij de outlets :P
    En dan vooral in UGG store daar horen wij altijd de meeste

  4. Top | #34
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Ik moet zeggen dat ik in Amerika nooit veel Nederlanders tegenkom. Misschien let ik er ook niet zo erg op.

    In 2009 tijdens onze rondreis door West Amerika zijn we wel een aantal keren Nederlanders tegengekomen. Tot vervelends toe. Een stelletje had blijkbaar dezelfde rondreis geboekt via Exit-reizen. Ze hadden zelfs dezelfde auto geboekt (sebring cabrio). We kwamen ze onderweg vaak tegen.

    In New York kwamen we een Nederlands stel bij de starbucks tegen. In Florida zijn we eigenlijk nooit Nederlanders tegengekomen......
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  5. Top | #35
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aggie Bekijk Berichten
    Ook wij spreken dialect, waardoor zelfs heel veel Nederlanders niet weten waar we vandaan komen.
    Dan wacht maar tot de volgende vakantie en je komt ons tegen hahahaha.

    Maar eerlijk is eerlijk ook wij spreken Maastrichts (geen dialect Aggie maar een taal \\/) en dat is soms wel fijn.

    Ik zat 2 jaar geleden met mijn dochter in de Spa van de Florida Mall en een paar stoelen verder zat de vrouw van Jarjarbinks en die verstond ieder woord (uiteraard ook Limburgers), zo grappig, dat verwacht je stomweg niet. Even leuk gepraat en ieder weer zijn weg, prima toch.

  6. Top | #36
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    De laatste keer dat ik er was (half april tot eind april) ben ik alleen een Amerikaanse tegengekomen die tot haar 3e in Nederland heeft gewoond (en dus eigenlijk Nederlandse is). Ze zat bij ons in de groep om met manatees te zwemmen. Ze hoorde ons Nederlands praten en vroeg aan ons of dat dus Nederlands was en zo raakten we aan de praat, maar dat ging meer richting het Engels zodat iedereen het zou begrijpen. Haar Nederlands was overigens nog erg goed, ondanks dat ze het nog maar weinig spreekt!

    Verder nog op de turnpike bij een service plaza alleen iemand 'met twee handen trekken' (papieren doek om handen te drogen) horen roepen naar z'n zoontje op het toilet.

    Maargoed, de meeste Nederlanders zullen wel met kinderen in de echte vakanties gaan, ik zoveel mogelijk erbuiten. Overigens is april een heerlijke maand, lage luchtvochtigheid, toch 25 a 30 graden en weinig zweten in tegenstelling tot de zomermaanden.

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker Wiepster's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Brevard County
    Berichten
    19

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Wij waren gisteren op Miami Beach en toch wel wat Nederlands gehoord, vind het altijd wel wat hebben. Misschien omdat in onze county weinig Nederlanders wonen.

  8. Top | #38
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    We zijn de afgelopen twee weken in Florida geweest, we verbleven aan de Golf van Mexico in Venice. Geen woord Nederlands gehoord, alleen door de immigrations officier in Tampa die het leuk vond dat we uit Nederland kwamen omdat zijn ex-vrouw daar ook vandaan kwam. Hij begroette ons in het Nederlands en wenste ons een prettige vakantie.

  9. Top | #39
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Afgelopen 2 weken in florida geweest en overal kwamen wij wel nederlanders tegen, aquatica, sea world, bush garden en in de prime outlets.

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker mwest's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    in het disney zwempark even een praatje met wat nederlanders verleden week,bleken nog eens uit dezelfde woonplaats te komen...grappig toch...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •