Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Onderwerp: Community: Coral Cay Resort (Townhouses)

  1. Top | #1
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Community: Coral Cay Resort (Townhouses)

    Wij verbleven in februari/maart 2012 in een Town House op Coral Cay. Een gated community waar de poort nog ouderwetsch achter je wordt gesloten en waar je alleen met de code naar binnen kunt. De community ligt op een paar minuutjes afstand van de 192, midden in een natuurgebied. Het weggetje dat er naar toe leidt, maakt in eerste instantie (vooral als je er in het donker aankomt) een beetje desolate indruk met oude huizen en campers.

    Wij hadden hier verder absoluut geen last van. De ligging van Coral Cay is centraal met de Walmart aan de overkant van de 192 en de aansluiting naar de SR 535 ( naar Disneyworld, Downtown Disney en via International Drive naar de Prime Outlets, SeaWorld, Aquatica en de tolweg 417 naar het vliegveld) op minuutjes rijden. Restaurants, supermarkten (Publix en Target) en winkeltjes vind je vlak om de hoek op de 192 te kust en te keur.

    De community is goed onderhouden en wordt gedeeltelijk permanent bewoond door locals. Het is er schoon, het groen wordt keurig bijgehouden en de openbare plaatsen zoals het clubhuis, het zwembad, de kinderspeelplaatsen zien er verzorgd uit. Er zijn verschillende types Town Houses, dus het aantal slaapkamers kan per lokatie verschillen, afhankelijk van wat je hebt gehuurd.

    De inrichting in 'ons' Town House was pico de luxe. Alles compleet (keukengerei, badhanddoeken, beddegoed) flatscreen tv's (3) koelkast met in-door water en ijs, perfecte airco, plafondventilatoren en niet te vergeten wifi. Er is overigens ook wifi op het hele terrein (incl. pool) en in het clubhuis. De community-pool is in de winter niet verwarmd. Ieder Town House heeft echter een keurig onderhouden hottub op de patio. Lekker relaxen dus, ook in de winter!

    Voor de huur kan je terecht bij particulieren maar ook bij de verhuurorganisatie van de community. Arkereizen biedt deze accomodatie ook aan (let op: het is geen bungalow, houd wel rekening met de trap in huis.) in combinatie met een vlucht. Een auto is noodzakelijk.



  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Bedankt voor de uitgebreide beschrijving. Ik heb hun site even bekeken en moet eerlijk bekennen dat het ons wel wat lijkt. Wij zijn nog op zoek naar accommodatie voor circa een week in augustus en in eerste instantie waren we op zoek naar een villa. Maar dit zit er ook heel goed uit.
    Heb jij ook direct bij hun gereserveerd? De site van hun loopt niet helemaal lekker hier, maar we krijgen wel een goede indruk. Als ik het goed heb bekeken is het in de buurt van celebration, klopt dat?

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Dan heb je denk ik niet goed gekeken. Of jouw begrip van 'in de buurt van Celebration' is erg ruim. Zie http://g.co/maps/g4ka2 . Het ligt 5.5 mile van Celebration vandaan. Da's toch een flinke wandeling
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Nou, Celebration is wel een aardig eindje uit de buurt. Een kwartiertje rijden is het al snel. De afslag naar Celebration op de 192 vind je volgens mij in de buurt van milemarker 7.

    Coral Cay vind je via : 2300 Caravelle Circle Kissimmee FL, Verenigde Staten. Voor wie er een beetje bekend is: Je gaat op de 192 de Seven Dwarfs Lane (in tussen milemarker 12 en 13 denk ik), tot T-splitsing. Dan rechtsaf en dan zie je bij de volgende kruising Coral Cay aan je linkerhand.

    Wij hebben particulier gehuurd. Kijk even op mijn blog voor de info. De boeking loopt in principe via de managementorganisatie maar je kunt de verhuurders mailen, zij zullen je graag verder helpen.

    Qua ruimte doet een townhouse met 4 slaapkamers en drie badkamers niet onder voor een villa. Het verschil zit hem in de privacy; in een townhouse of condo zijn je buren wat dichterbij dan wanneer je een villa huurt.

    Wat verder van belang kan zijn: de wijk is opgebouwd uit twee cirkels. De buitenste cirkel heeft de patio met zicht op de muur die de wijk afsluit. Voordeel: geen voorbijgangers. De binnenste cirkel heeft zicht op de vijver en de wandelpaden. Hierdoor zit je wat minder vrij op je patio, maar heb je wel een aardig uitzicht. Persoonlijk kies ik voor de binnenste cirkel.



  5. Top | #5
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Ziet er goed uit. Alleen jammer dat de patio's zo klein zijn. Zeker als je met meerdere personen bent.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Dan heb je denk ik niet goed gekeken. Of jouw begrip van 'in de buurt van Celebration' is erg ruim. Zie http://g.co/maps/g4ka2 . Het ligt 5.5 mile van Celebration vandaan. Da's toch een flinke wandeling
    @njit; Ik had wel goed gekeken maar niet genoeg in gezoomd :-), was ook erg aan het vergelijken met waar ik vorig keer zat. Ik weet nu in ieder geval waar het ligt.

    @Teleton; thx again, ik zie dat je gewoon online kan boeken, kun je ook aangeven welk townhouse je wilt huren, of wordt dat bepaald door de organisatie? (M.a.w. kun je een voorkeur aangeven)
    Laatst gewijzigd door chippie; 02-04-12 om 21:15.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Ook wij hebben dit jaar op Coral Cay een shortbreak gevierd, de foto's kun je zien op :

    http://penpeintheusa-febr2012.blogsp...4_archive.html

    Het is overigens dezelfde townhome als waar Teleton onlangs logeerde :wink:
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chippie Bekijk Berichten

    @Teleton; thx again, ik zie dat je gewoon online kan boeken, kun je ook aangeven welk townhouse je wilt huren, of wordt dat bepaald door de organisatie? (M.a.w. kun je een voorkeur aangeven)
    Beide methodes zijn mogelijk. Als je via de site boekt, wordt je 'ingedeeld' en hoor je pas ter plekke waar je precies komt. Je kunt wel een preferentie opgeven, maar een preferentie is geen garantie.

    Daarom boeken wij liever via de eigenaar, dan weet je precies waar je terecht komt. Heeft 'onze' eigenaar de woning al verhuurd, dan zal hij je meestal weer doorverwijzen naar een collega verhuurder.



  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    @penpe: bedankt voor je link naar je blog, goede indruk kunnen krijgen aan de hand van je foto’s. Je zat in hetzelfde house als Teleton, ook rechtstreeks via de eigenaar geboekt?

    @teleton: ik ga met je informatie aan de slag.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Town Houses at Coral Cay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chippie Bekijk Berichten
    .. Je zat in hetzelfde house als Teleton, ook rechtstreeks via de eigenaar geboekt?..
    Klopt helemaal :-P
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •