Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Boot(je) huren op de Keys

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker mhendriks's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Berichten
    19

    Standaard Boot(je) huren op de Keys

    Hallo allemaal,

    Binnenkort zitten we op Duck Key en willen dan graag een boot(je) huren. Ik heb al het e.e.a. voorbij zien komen maar is het nou echt zo dat je met zo een gemak een dikke (250pk) boot kunt huren zonder enige vorm van vaarbewijs? De prijzen lijken mij ook vrij laag, 240 dollar voor een hele dag met zo een boot, daar krijg je hier net elektrobootje voor...

    Zijn er dus verborgen zaken waarvan we het zouden moeten weten of is het echt weer lekker amerikaans, lappen en genieten en geen brokken maken :-D

    Wie heeft er tips?
    2009 Kissimmee Orlando 2010 Rondreis door west USA

    2012 Orlando / Florida Keys

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Boot(je) huren op de Keys

    Ik heb zelf een vaarbewijs (voor Nederland). Ik neem deze wel altijd mee (al is het Ned. vaarbewijs hier niet geldig, maar je hebt in ieder geval wat aantoonbaars) maar we hebben tot dusver nog geen boot gehuurd. Ik weet niet wat voor boot je zou willen huren en hoeveel evaring je hebt, maar op "open zee" vaart wel even anders dan in Nederland op de Rijn. Ik ga ervan uit dat je dan de zee op wilt en niet in een roeibootje op een riviertje iod.:roll:
    Laat je wel goed voorlichten ook ivm verzekeringen!\\/

    Ook is het makkelijk als je de regels kent!

    Er gaan ook heel veel mooie tochten, dan heb je een kapitein erbij!!

    have fun!

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker mhendriks's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Berichten
    19

    Standaard Re: Boot(je) huren op de Keys

    Bedankt! Nou we dachten aan een open bootje met wellicht een zonnekap. 200 pk en een anker systeem om zo nu en dan te snorkelen. We hebben eerder op zee gevaren in Griekenland en dat ging goed. Mijn partner heeft haar vaarbewijs, nemen we dus ook mee. Qua verzekering zal het wel een flink verhaal worden ben ik bang....
    2009 Kissimmee Orlando 2010 Rondreis door west USA

    2012 Orlando / Florida Keys

  4. Top | #4
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Boot(je) huren op de Keys

    Wij gaan voor 3 1/2 week een boot huren op Marathon, normaal gesproken hebben wij een volledige verzekering + sea towing (Cape Coral en Marco island) maar op de Keys werkt het even anders. Dat is jammer want juist hier heb je meer kans op schade (bodem). We zijn ons nu even aan het verdiepen in de voorwaarde want die lijken toch niet overal hetzelfde te zijn. Dus mocht jij iets vinden op Duck key/ Marathon met volledige verzekering laat het dan even weten,..doe ik het ook.:wink:

    oja vaarbewijs niet nodig
    goed op de bodem kleur letten diep/ondiep
    zonnedak heb je inderdaad wel nodig.
    Captain hook schijnt ook goed te zijn (aantal maal gelezen) maar hebben daar nog geen offerte van en weet de voorwaarde nog niet
    Laatst gewijzigd door angelique100; 04-04-12 om 16:55.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker mhendriks's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Berichten
    19

    Standaard Re: Boot(je) huren op de Keys

    Hoi Angelique,

    Wij hebben het e.e.a. bekeken maar de informatie is zeer beknopt overal. Je krijgt naar mijn idee vooral pas alle info als je daar ter plaatse bent. Zijn jullie nog iets wijzer geworden?

    Wij zijn ook nog op zoek naar een leuke vis-trip, een jet-ski tour en een snorkel gelegenheid. Die laatste lijkt vooralsnog in John Pennekamp te gaan plaatsvinden.

    Nog maar twee weekjes wachten!!!
    2009 Kissimmee Orlando 2010 Rondreis door west USA

    2012 Orlando / Florida Keys

  6. Top | #6
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Boot(je) huren op de Keys

    Helaas zijn wij ook nog niet echt wijzer geworden...

    Hebben ook een offerte gekregen van KEYSBOATRENTAL.COM maar zelfs diefstal ben je volgens mij niet voor verzekerd, het is erg onduidelijk allemaal. Van het weekend weer even uizoeken hoe of wat.

    Wat ook leuk is zijn die combo tripjes, uurtje snorkelen daarna vissen (vissen gooi je terug) daarna beetje ronddobberen terwijl de kapitein (zijn eigen) vis klaar maakt op de boot en daarna met z'n allen eten. Weet niet meer waar we dit geboekt hebben maar het was super en ik neem aan dat er meerdere zijn die dit aanbieden.

    Jet ski tour zou je bv ook op Key West kunnen doen.

    Oja onze favoriet voor snorkelen is de Sundiver op Key largo je gaat naar een van de Pennekamp riffen.
    Laatst gewijzigd door angelique100; 18-04-12 om 14:05.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  7. Top | #7
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Boot(je) huren op de Keys

    Wij hebben inmiddels zeer goede ervaring met Bump en Jump boat rental op de Keys, wij hebben er afgelopen zomer 3 weken een Angeler 230 gehuurd. Ook dit jaar zullen we er weer een boot huren voor 3 weken dit keer een Ranger bay boat. De verzekering kan je bij deze verhuurder zelf afsluiten als optie 25 $ pdag. Tropicalboat rental(geen etra verzekering mogelijk) en vacationboat rental(inclusief verzekering) schijnen ook goed te zijn. Captain Pips heeft oude boten en Captain Hook eigenlijk ook wel. Veel problemen zouden er zijn met Big Pine Key boat rental.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •