Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Reisschema ellen1977: Orlando-Orlando sept/okt 2012

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    22

    Standaard Reisschema ellen1977: Orlando-Orlando sept/okt 2012

    Hoi allemaal! Na vier jaar wachten en sparen is het eindelijk zover: we gaan weer naar de VS! Vier jaar geleden zijn we in augustus/september naar Californie geweest en daarna naar Florida. Helaas kwamen we daar tegelijkertijd aan met een orkaan en zijn we een paar dagen eerder naar huis gegaan omdat Key West geevacueerd werd. Toch gaan we het dit jaar opnieuw proberen. We vertrekken op 15 sept (of de 14e, met die gunstige tarieven van Arke...) en terug op 5 oktober. We reizen met ons zoontje van dan drie jaar, dus dat wordt heel spannend! Ik twijfel nog over een tussenstop in Memphis op de heenweg als grote Elvis-fan zijnde, of toch een minicruise naar de Bahama's...

    Wat we in ieder geval graag willen zien/doen in Florida:
    Orlando: de parken: Magic Kingdom, Seaworld en Animal Kingdom. Universal zijn we al geweest.
    Cape Canaveral (of we een echt een tour gaan doen, moet ik nog bekijken ivm klein zoontje...).
    Daytona Beach
    Miami (niet meer dan 1 dag want we zijn er al eens geweest maar misschien van hieruit een cruise maken naar de Bahama's)
    Key West
    Naples
    Everglades
    Zwemmen met manatees en dolfijnen
    Busch Gardens
    Gatorland

    Mijn belangrijkste vragen zijn nu:
    1) In Orlando willen we graag een paar dagen rustig in het ritme komen met onze zoon. Ik zat te denken aan het huren van een villa, maar zijn die er ook voor drie personen? Het enige wat ik kan vinden is voor 6 personen of meer en/of voor 7 dagen of meer en wij willen maar een dag of 4, hooguit 5 blijven.
    2) Mis ik in dit schema nog belangrijke zaken die we absoluut moeten gaan bekijken?
    3) We willen er voor ons zoontje ook een fijne vakantie van maken: iemand nog meer tips voor kinderactiviteiten?
    4) En ten slotte: ik heb ooit ergens gelezen dat je ergens baby alligators mag vasthouden, weet iemand waar dat is? Ik dacht niet in Gatorland toch?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Groetjes, Ellen

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Berichten
    22

    Standaard Re: Reisschema ellen1977: Orlando-Orlando sept/okt 2012

    Je huurt gewoon een villa voor bijvoorbeeld maximaal 6 personen, dus je mag er ook met minder mensen in gaan zitten, dan hou je gewoon wat kamers over Je zou ook nog kunnen kijken voor een condo. Dan heb je alleen geen eigen zwembad, maar wel keuken, wasmachine etc.

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    22

    Standaard Re: Reisschema ellen1977: Orlando-Orlando sept/okt 2012

    Bedankt, daar ga ik ook eens naar kijken!

  4. Top | #4
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Reisschema ellen1977: Orlando-Orlando sept/okt 2012

    In gatorland mag je een baby alligator vasthouden. Vond het er zielig uitzien, met de bek dichtgetaped, maar een alligator aan je grote duim is ook zo pijnlijk ;-)

    Zoals reentje al aangeeft, kun je gewoon een villa huren, zo zaten wij ook in een 6-persoonshuis met zijn drieën. Over de duur kun je denk ik met menig verhuurder wel wat afspreken.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    22

    Standaard Re: Reisschema ellen1977: Orlando-Orlando sept/okt 2012

    Toch in Gatorland? Ik dacht dat het daar juist niet was. Maar dat is mooi, want dat stond al op de planning!
    Ik ben nu aan het kijken voor villa's bij Home Away en daar zit vast wel iets voor ons bij. We hebben nu besloten om toch een weekje in Orlando te blijven, zodat onze zoon even kan wennen aan het klimaat en het tijdsverschil en daar in de buurt is genoeg te doen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •