Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Vlucht vertraagd; wie vertelt dat aan je accommodatie?

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker johan&wilma's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Locatie
    Veendam, Groningen
    Berichten
    24

    Standaard Vlucht vertraagd; wie vertelt dat aan je accommodatie?

    Zo we zijn eindelijk aangekomen in orlando.
    Schiphol is ook nog dicht geweest ivm sneeuwval
    We hebben een vertraging van 5 uur gehad
    Komen we in het hotel bleek dat iemand onze kamers had geannuleerd
    Dus dat kan er ook nog we bij

    Maar we zijn er-

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @johan&wilma: Volgende keer je hotel bellen als je vertraging hebt. Veel hotels hebben als policy bij no shown je kamer te annuleren. Iemand van mijn vlucht die ook in dit hotel slaapt had dat probleem ook, terwijl ik binnen 5 minuten was ingecheckt. Dit puur omdat ik zelf het hotel gebeld heb. Wat je van Arkefly niet hoeft te verwachten, dat ze je hotel bellen. Word soms ook aangeraden als je tijd afwijkt met vliegen dat je je hotel zelf even moet bellen dat je later aankomt.

    Maar geniet van je vakantie!
    Laatst gewijzigd door Innieminnie; 04-02-12 om 11:17. Reden: Tekstfout

  3. Top | #3
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Dit is inderdaad een mankement bij Arkefly. Die hadden het hotel moeten bellen als je een pakketreis hebt geboekt. Bij een losse vlucht moet je het natuurlijk wel zelf regelen. Inderdaad voor de mensen die nog gaan en vertraging hebben is het goed om zelf even te bellen, dan weet je zeker dat het goed komt.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hrjhaan Bekijk Berichten
    Dit is inderdaad een mankement bij Arkefly. Die hadden het hotel moeten bellen als je een pakketreis hebt geboekt.
    Arkefly is geen touroperator, maar een luchtvaartmaatschappij. Toevallig in handen van TUI, ook eigenaar van Arke Reizen, Holland International, Kras, etcetc. Díe hadden moeten bellen, tenminste als je daar een pakketreis had geboekt. Arkefly verkoopt zelf geen pakketreizen, wel losse tickets.

    Klein verschil, maar toch...

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    En Arkefly zelf belt niet, maar als je een pakketreis hebt van Arke, moet Arke bellen, is mij ook door Thomas Cook verteld. Maar ook bij pakketreizen geldt dus: Er word niet door Arke of Arkefly gebeld, dit moet je echt zelf doen. Of het alarm nummer van ze bellen. Het alarm nummer zou dan hotel, autohuur, transfer naar hotel voor je moeten bellen dat je later aankomt. Bij mij hebben ze alleen bij transfer doorgegeven dat ik later kwam. Maar niet alleen ik, dit was voor meerdere mensen. Hotel moet je echt zelf contacteren. Of bij Arke aangeven dat zij dit moeten doen, wat ze ook verplicht zijn bij pakketreizen. Wat in mijn geval ook niet was gebeurd. Geldt voor alle maatschappijen/touroperators trouwens. Niet alleen voor Arke/Arkefly.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker Maya1973's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    27

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Prima om dit onderwerp te bespreken en uit te pluizen wiens verantwoordelijkheid het is. Met name goed om te weten als je achteraf een klacht wil indienen. Voor het moment dat het je overkomt: Gewoon zelf een telefoontje aan wagen. Ook al is de reisorganisatie juridisch verplicht om eea door te geven....
    Vertrouwen is goed.....controle is beter......(zeker gezien de ervaringen met ARKE die ik her en der lees) (heb zelf geen ervaring met ARKE)

  7. Top | #7
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Altijd zelf je hotel bellen als je vertraagd bent. Een vliegmaatschappij doet dit (in de regel) niet voor je!
    Laatst gewijzigd door elstars; 04-02-12 om 15:28.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik ga straks voor de zekerheid alvast even het nummer van mijn hotel in mijn mobiel zetten ;-)

  9. Top | #9

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Zoals 76-er terecht opmerkt, er zit een wezenlijk verschil tussen ArkeFly en Arke.
    ArkeFly is een luchtvaartmaatschappij welke eigendom is van TUI AG.
    Arke is een touroperator welke ook eigendom is van TUI AG.

    Als men een pakketreis boekt (dus vlucht, inclusief hotel etc etc in 1 pakket, dus niet los) dan doe je dit bij een touroperator. Dit kan Arke zijn, Of thomas Cook, of Neckermann, of OAD, of Holland Internationa, of kras etc etc. maar dus niet ArkeFly.

    Mocht de ArkeFly vlucht vertraagd zijn, dan is het de verantwoording van de touroperator bij een pakketreis om contact op te nemen met het hotel, NIET van de luchtvaartmaatschappij. Heb je zelf een los hotel en losse vlucht geregeld, dan is het je EIGEN verantwoording het hotel te verwittigen van je late aankomst. Hotels die geboekt zijn via aan touroperator middels een pakketreis worden overigens bij mijn weten de kamers niet zomaar weggegeven als iemand wat later is. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik heb geboekt bij Arke, een pakket, vlucht+hotel+transfer.
    Maar voor de zekerheid bel ik zelf wel even mocht ik langdurige vertraging hebben, just to be sure ;-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •