Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 73 van de 91 EersteEerste ... 2363717273747583 ... LaatsteLaatste
Resultaten 721 tot 730 van de 903

Onderwerp: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

  1. Top | #721
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    hoi, we willen een villa huren die aangeboden werd op HomeAway.com ,
    normaal gezien zou de betaling via een management bureau in Florida gaan, maar vermits de eigenaar een Engelsman is
    bood hij aan om direct via hem (de eigenaar dus) te betalen, zo vervalt er ook een 4% die het management bureau aanrekent,

    onze vraag; zijn er meer mensen die al eens hebben gehuurd via de eigenaar zelf?
    De vorige maal dat wij een villa huurden liepen alle betalingen via HomeAway zelf en was je meteen ook verzekerd...
    Onze grootste angst is dat als je het via deze weg (bij de eigenaar zelf) doet je niet bent beschermt tegen eventuele fraude, of zijn er andere manieren
    zodat we dat wel kunnen zijn? TA2 Gerrit, ik las dat jij al via de eigenaar hebt gehuurd, is dat goed bevallen?

    Moesten we gewoon met ons tweetjes zijn zou het niet zo uitmaken, maar we gaan dit keer wel met ons dochtertje wat dan 2 jaar zal zijn,
    en het laatste wat we willen is uitkomen bij een huis wat niet bestaat of al is verhuurd etc, en we dan nog een onderkomen moeten zoeken.

  2. Top | #722
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Wij hebben vorig jaar ook direct via de verhuurder geboekt. Dit was ook een Engelsman. Ik heb wel een aantal dingen gedaan om wat meer comfort te krijgen. Zo heb ik hem een keer of 2/3 aan de lijn gehad, heeft hij anderen mij een email laten sturen als referentie en zijn we ook linkedin. Het geeft natuurlijk geen garanties, maar ik zou wel een poging wagen om iets meer te weten te komen en vertrouwen te winnen. Ook referenties op de Homeaway site helpen natuurlijk. En als je betaalt met creditcard heb je waarschijnlijk ook via de CC een soort verzekering tegen oplichting.

  3. Top | #723
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Wij huren al jaren rechtstreeks van de eigenaar, waarvan wel de laatste 6, 7 jaar bij dezelfde(Engelse). Wij zochten altijd via VRBO en dan kom je sowieso vrijwel altijd direct bij de eigenaar terecht. En dat bevalt uitstekend ! Maar enige referenties opzoeken is natuurlijk nooit verkeerd. Wij deden dat o.a. ook ter plaatse door gewoon via Google Earth te speurneuzen naar de villa van de volgende keer, en hoewel soms intensief speuren, we vonden hem iedere keer

    Tegenwoordig zijn de mogelijkheden tot referenties nog veel groter (Tripadvisor, reviewsites etc.), en kan wat e-mail of telefoonverkeer zeker geen kwaad. Maar ervan uitgaand dat 99,9% van de verhuurders betrouwbaar is zou ik me niet al te veel zorgen gaan maken.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #724
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Hoe zoeken jullie precies een villa?
    Ik heb wel bepaalde eisen, maar ik kan daar niet op zoeken. Zo zou ik graag willen dat het zwembadterras op het Zuiden ligt en ook dat er fietsen bij zitten. Ik ben nu iedereen wel aan het mailen, maar met 300 beschikbare villa's zie ik door de bomen het bos niet meer. Het gaat om een villa in Cape Coral.
    Iemand nog tips zodat ik wel deze zoektermen kan ingeven?

  5. Top | #725

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    cape coral heb ik bij capecoral4vacation.com geboekt, als er wat is zitten ze in de buurt om je te helpen.
    Wel zo fijn, ook geen gezeur met borgsommen die misschien wel niet terug komen.

  6. Top | #726
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Fitzroy, ik weet niet welke periode je zoekt maar wij hebben deze gehuurd enkele jaren gelden. Mooie villa, grote pool, losse jacuzzi , steiger aan het water en fietsen. Leuke eigenaars, goed contact.
    www.homeaway.com, Rental 280285vb,

  7. Top | #727
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Wij willen in het Florida-hoogseizoen: maart. En dan kost die villa van jullie een schamele €2100,- per week, beetje te gek. Ik heb inmiddels 2 betaalbare villa's op het oog maar moet wel concessies doen. Geen jacuzzi en geen fietsen. Afgelopen maand hadden wij denk ik echt geluk met een villa waar nog één tussenweek vrij was.
    Het loopt echt snel vol, krijg gewoon al de nodige mails terug dat de villa's verhuurd zijn volgend jaar maart!

  8. Top | #728
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Oeps, dat is wel heel veel! Wij betaalden €500 per week in juni. Succes met je zoektocht.

  9. Top | #729
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    56

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Wij hebben nog nooit een woning in het buitenland moeten huren. Stel we willen een villa in/rond Orlando huren, kan dit enkel per week, of kan je bijvoorbeeld ook 9 dagen vragen?
    Moest dit enkel per week zijn, gaat het dan over 7 dagen en 6 nachten?

  10. Top | #730
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    147

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Onze ervaring is dat over het algemeen je aan kan geven voor welke periode je een huis/villa wilt huren. Bij de diverse zoeksites geef je de gewenste periode aan en vervolgens krijg je de huizen te zien die in die periode aangeboden worden. Komende vakantie huren we 8 dagen in Bradenton en 16 dagen in Kissimmee een villa bijvoorbeeld.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •