Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 37 van de 91 EersteEerste ... 2735363738394787 ... LaatsteLaatste
Resultaten 361 tot 370 van de 903

Onderwerp: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

  1. Top | #361
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Berichten
    15

    Standaard Re: Last minute gezocht

    Trails, bedankt voor de links, erg praktisch!

    Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt, we vliegen met BA en Virgin. Niet de goedkoopste tickets, maar wel fijne vluchttijden.
    Appartement is ook zo goed als geregeld. Nu dus alleen nog de auto en de disney-tickets
    Groeten, Tessa

  2. Top | #362

    Standaard Villa in Orlando omgeving in mei

    Hallo allemaal,

    Op 21 mei t/m 27 mei zitten we nog in de regio Orlando. In deze laatste periode van de vakantie willen we een villa huren.
    Wat we belangrijk vinden is de locatie waar we zitten, veel winkels, restaurants, het liefst op loopafstand.

    Dit is moeilijk in te schatten maar we hadden een keuze gemaakt via Homeaway.
    Een bericht gestuurd en direct antwoord gekregen. In overleg gegaan met de baas (mijn vrouw ) en alles was akkoord.
    Dit doorgegeven aan de verhuurder en kreeg bericht dat later de dag het contract zou volgen. Geen poging gedaan tot afdingen o.i.d., daar houden we niet van.

    Maar 2 dagen later nog steeds niets ontvangen...
    Mijn vraag, is dit normaal? Het is voor ons de 1e keer om een villa te huren en je wordt al snel achterdochtig...
    Ik voel me niet op mijn gemak omdat ik het contact dezelfde dag nog zou krijgen en dat is inmiddels 2 dagen geleden...

    Mocht dit niet doorgaan, zijn er mensen op het forum die een leuke villa hebben in de nabijheid van restaurants en die beschikbaar is van 21 t/m 27 mei?

  3. Top | #363
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Voor mij zo het dan afgelopen zijn. Ik verwacht snel antwoord. Wat als er iets aan de hand is als je daar bent... dan wil ik ook gelijk een reactie van de eigenaar (en/of management team).
    Kijk eens naar de links in mijn berichtje hierboven (van 8 april).
    Veel succes!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #364
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    blijft toch altijd spannend om via een website je vakantie te bespreken.
    http://www.chezdisney.com had voor een ons een leuke aanbieding
    15 dagen incl. tax en schoonmaakkosten $1458,-

    Iemand ervaring met deze verhuur(ster) en is de prijs oké?

    Alvast bedankt
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  5. Top | #365

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Voor mij zo het dan afgelopen zijn. Ik verwacht snel antwoord. Wat als er iets aan de hand is als je daar bent... dan wil ik ook gelijk een reactie van de eigenaar (en/of management team).
    Kijk eens naar de links in mijn berichtje hierboven (van 8 april).
    Veel succes!!!
    Vanochtend een reminder gestuurd en nu heb ik wel een contract ontvangen.
    Ik vind alleen de betaling van de borg vreemd =.
    Please fill out and send back along with the $200 refundable security deposit. We prefer money order or cashier's check
    .
    PayPal kan ook maar met 3% toeslag (is begrijpelijk) maar ik ontving geen PayPal emailaddress.

    Stuurt iedereen hier Cash of een cheque voor de borg?
    Vind het maar een beetje raar maar dit is de 1e keer dat wij zoiets doen, misschien is het de normale gang van zaken?

  6. Top | #366
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Ik heb vorige week ook voor het eerst via homeaway een villa geboekt. Verliep heel soepel allemaal. De eigenaar mailde direct terug en dat zag er goed verzorgd uit. Nadat ik de voorwaarden en prijsberekening had ontvangen, een mail gestuurd dat ik graag de villa wilde huren. Direct daarna een mail ontvangen met uitleg over de verdere procedure en een paypal rekening voor de aanbetaling (ik hoef geen borg te betalen als part of the deal). Makkelijker kon het niet zijn en de mails zien er allemaal goed verzorgd uit met duidelijke uitleg en hele normale voorwaarden voor de villa huur. Heb er wel vertrouwen in maar zeker weten dat alles ok is, zal pas in september zo zijn als we naar Florida gaan. Dus iets andere ervaring dan bij jou Francoislo. Maar misschien is dat ook gebruikelijk? Er zijn vast forumleden die hier meer ervaring mee hebben.

  7. Top | #367

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Bedankt Mushu, hier help je me al reuze mee.

    Ik kreeg een standaard antwoord dat, na het storten van de borg, ik de huursom moet overmaken tenminste 45 dagen voor vertrek.
    Op zich knap als we 21 mei er in willen

    Maar goed, de owner is Amerikaans en, te zien aan de beoordelingen, wordt de villa voornamelijk door Amerikanen gehuurd. Dan is op zich een money order o.i.d. wat makkelijker/gebruikelijker denk ik.

  8. Top | #368
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Alle verhuursites raden af om cash, money order of cashier check te doen.
    Never pay by cash or instant money transfer services such as Western Union or Money Gram. These payment methods are preferred by criminals, ...
    Kijk maar bij http://help.homeaway.com/articles/en...Brand=HomeAway

    Ik vraag zelf altijd om betaling per Paypal, of als het een verhuurder in Europa is om een gewone overboeking (met BIC/IBAN). Bij één verhuurder die bleef aandringen op een money order ben ik gewoon afgehaakt. Er zijn genoeg anderen!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #369
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Ook wij hebben nog nooit een money order of cheque gestuurd. Onze Amerikaanse verhuurder (voor de volgende vakantie) was aangesloten bij het Homeaway betaalsysteem en we hebben dus gewoon via die site kunnen betalen, ook betalen we geen borg maar hebben we voor een klein bedrag een verzekering afgesloten (via eigenaar/Homeaway).

    Ik vraag me af of jouw verhuurder wel in de gaten heeft dat Europeanen geen Amerikaanse cheques hebben
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #370
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)

    Borg is normaal dit hebben wij tot nu toe altijd moeten betalen. Wij hebben wel afgelopen zomer wel via Western Union betaald en dit is allemaal perfect verlopen. Maar ik moet erbij zeggen dat het contact heel goed verliep deze verhuurder al heel veel jaar verhuurde en ook genoegen nam met een bank check maar dat vond ik zelf teveel gedoe. Ik stelde toen zelf voor om via western union te betalen. Wanneer de communicatie niet lekker verloopt of je er niet helemaal een goed gevoel bij hebt moet je het zeker niet doen! Dit jaar hebben wij via het homeaway betaal systeem betaald erg handig. Misschien kun je een linkje plaatsen van het huis wie weet heeft iemand van ons hier al een gehuurd of kunnen we meekijken of er iets bijzonders opvalt.
    Laatst gewijzigd door angelique100; 16-04-13 om 10:26.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •