Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 91 van de 233 EersteEerste ... 41818990919293101141191 ... LaatsteLaatste
Resultaten 901 tot 910 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #901
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    bestmayo,
    Het is inderdaad niet duidelijk. Hun algemene voorwaarden zeggen bijna het tegenovergestelde van hun FAQ. Zie enkele posts hierboven.

  2. Top | #902
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bestmayo Bekijk Berichten
    Dat bedoel ik dus, je mag dus kiezen of zelf hem vol teruggeven of betalen voor de volle tank ( en dus leeg inleveren). Maar hoor dus al van meer mensendie bij brits geboekt hebben dat die dus toch roblemen kregen.

    Teleton dat schrijf jij maar in mijn contract staat toch echt dat we de keus hebben.
    Maar goed ik weet nu wederom dat t gewoon klopt.
    Eerst even een misverstandje: Ik schrijf niks. Alamo schrijft. Ik kopieer en plak, voor uw gemak!

    Nu ter zake: Heb jij je contract dan al? En staat daar in dat je de keus hebt? Dat lijkt mij sterk...je huurcontract krijg je echt pas ter plekke. Je hebt nu een voucher of een reservering.... toch? En de medewerker met wie je te maken krijgt, kent alleen de Alamo regeltjes. Daar komt ook het gedoe door, waar je je zo druk over maakt. En dat is nu precies mijn punt: Ga er , als je niet door de wol geverfd bent, zoals Njit, Trails of Satpet bijvoorbeeld wel zijn, nu eens gewoon van uit dat er twee opties zijn zoals de US site van Alamo aangeeft.

    Dat zijn de regels die de baliemedewerkers ook hanteren, al het andere geeft kans op gedoe. Want de mensen die gedoe hadden, hebben hun contract kennelijk niet goed gelezen voor ze dat ondertekenden. Op dat contract stond immers echt heel duidelijk op dat ze de auto leeg moesten terugbrengen omdat Alamo hen, volgens de standaardregel, in eerste instantie gewoon voor de fuel belast heeft. OOK ALS ER OP HUN VOUCHER STOND DAT ZE DE KEUS HADDEN....Weet die baliemedewerker veel? Die leest die voucher echt niet. Misschien hadden die huurders die keuze ook best wel, maar ze hebben die kennelijk niet duidelijk gemaakt toen ze het contract ondertekenden. Met als resultaat gedoe! Je hoort mij niet zeggen dat het handig is van Alamo, maar wij kunnen dat hier vandaan niet even voor je veranderen.

    Vervolgens tanken de luitjes met een contract waarop staat dat de fuel vooraf betaald is en dat ze zelf ondertekend hebben, de auto toch af en zitten ze met dubbele kosten. Zoals al een paar keer gezegd, Alamo kan je formeel alleen maar bedanken. Alle andere oplossingen zijn coulant. En maar verbaasd doen, want er stond toch op de voucher dat ze de keuze hadden......

    Mijn advies voor mensen die gedoe willen voorkomen: maak het je nou gemakkelijk en reken gewoon die tank benzine vooraf af. Vervolgens hoef je nergens meer naar om te kijken, je levert de auto zo leeg mogelijk in. Alamo rekent schappelijke benzineprijzen, waar maken we ons in 's hemelsnaam druk om? De benzineprijzen kunnen hier in Florida binnen een week zo maar 10 of meer cent per gallon omhoog gaan. Of dalen......Bij Alamo betaal je een vaste prijs, afhankelijk van het type auto dat je huurt. Voor een midsize SUV gaat het om een dollar of zestig....Die betaal je ook voor een volle tank aan de pomp. Autorijden kost nu eenmaal links- of rechtsom, geld.

    Maar wil je op je strepen staan en volgens de belofte op je voucher toch liever de auto zelf aftanken, ga vooral je gang. Ik maak de regels bij Alamo niet. Ik wijs je alleen de weg om zonder gedoe van je vakantie te genieten.........

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bestmayo Bekijk Berichten
    Van de cc die op mijn ( meisjesnaam) staat en de hoofdbestuurder die mijn man is volgens het contract nu is dus wel een probleem . Terwijl in de praktijk we beiden mogen rijden. Maar was dus handigere geweest als ik mijn naam had ingevuld bij hoofdbestuurder. Niet aangedacht aangezien we de cc altijd zo gebruikt hebben.
    Wat is nu eigenlijk het probleem? De reactie van Gerrit is toch duidelijk? En ook hier geldt dat je nog helemaal geen contract kunt hebben, maar een reservering. Als dit antwoord niet bij je vraag blijkt te horen, stel dan je vraag nog eens duidelijk want ik kan er zo geen touw aan vastknopen. Ik stel voorlopig voorzichtig vast, op basis van wat je zelf schrijft dat je bij het invullen van de gegevens tijdens de boeking in ieder geval even niet lekker attent bent geweest en dat je het achteraf liever anders had geregeld. of zit ik er nu naast?

    Autohuur regel je maar beter niet even tussen de soep en de aardappelen door, daar komt het gedoe van. Maar, zoals ik de uitleg van Gerrit lees, is er voor jullie niks aan de hand, toch?
    De CC hoeft niet op de naam van diegene die het meeste stuurt te staan, zeker niet bij meerdere bestuurders, maar de CC-houder wordt wel beschouwd als hoofdbestuurder, en moet dus aan de balie de papperassen invullen. Wat er daarna gebeurt (bij multibestuurders) zal ze een zorg zijn. De medebestuurders moeten wel zelf aan de balie tekenen.



  3. Top | #903
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Het is inderdaad onduidelijk, maar zoals Teleton in zijn lang verhaal hierboven schrijft, regel je beter een volle tank bij het afhalen van de wagen.
    De voorwaarden van Alamo zijn niet zo slecht hiervoor.
    Je kan kiezen om de discussie aan te gaan met de baliemedewerker over wat er in de algemene voorwaarden van Alamo Brits staat, maar weet dat je hooguit over 2 à 3 dollar aan het discussiëren bent.
    Teleton: Ik ga daar dus niet over in de clinch gaan met de baliemedewerker. ik schrijf dat hier alleen maar voor alle duidelijkheid.

  4. Top | #904
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik dacht, laat ik het eens bij Alamo navragen...

    Hello,
    We have rented a car through your website with pick-up at Orlando International airport. Your fuel policy is not clear. On your website it says 2 different things.

    1.
    United States
    The rental rate you pay may not include the cost for fuel (unless the Alamo Gold package is purchased). You will receive your vehicle with a full tank of fuel. Unless included in your rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

    2.
    Country
    United States
    Fuel Policy
    The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*, Renter may return the vehicle with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the renting location.

    The last one is also on our voucher.
    So, which is it?


    Dear Jacky,

    Thank you for contacting Alamo.

    Please be advised that you would be given the vehicle with a full tank of fuel upon the pick up, also you will have the option to choose to either pre-pay for a tank of fuel there so you can return the vehicle with an empty tank, or to return the vehicle with a full tank as you got it on the pick up. You can choose from these options whichever will be most convenient for you.

    Regards,

    Penka Geguskova
    Alamo and National Car Rental
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  5. Top | #905
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard

    Duidelijk!!!

    En we hebben een nieuwe boeking gemaakt waarbij ik de hoofdbestuurder ben omdat de cc ook op mijn naam staat. Oude geannuleerd. Want na contact met Alamo dient dit echt te kloppen ( ook dus op de boeking al!).
    We hadden eerst een 7 - passenger Minivan en nu een Midsize SUV wat al groot genoeg is.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-09-13 om 09:53. Reden: 1+1

  6. Top | #906
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Trails,

    Laat ons weten hoe het afgelopen is?
    Voor enkele dollars zou ik het risico niet nemen en voor de "prepaid" optie gaan.
    Zie post 860 waar ik online een berekening heb kunnen maken voor de prepaid fuel option. Op 29/5 vroegen ze 3.54 $/gallon of 58.36 $ voor een standard SUV.

  7. Top | #907
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    $3.54 is het gemiddelde in Florida. Zie http://www.orlandogasprices.com/ . En aangezien je dichtbij het vliegveld de auto moet voltanken ben je gebonden aan de prijzen daar. En die zijn in het algemeen hoog.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #908
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Kortgeleden is er een WAWA geopend in de buurt van het vliegveld, om de hoek bij de reeds twee gevestigde pompstations, WAWA heeft normale prijzen |||||

    Groetjes Henke.

  9. Top | #909
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    We zien het wel wat we gaan doen. Het ligt ook een beetje aan de drukte bij Alamo aan de balie. De vorige keer zijn we niet aan de balie geweest maar hebben we gebruik gemaakt van de kiosk.
    De kans is echter groot dat we zelf tanken aangezien wij niet de mensen zijn die op de laatste druppel naar MCO (willen) rijden en er dus waarschijnlijk nog best wel wat in die tank zal zitten.
    Laatst gewijzigd door trails; 10-09-13 om 11:59.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #910
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    En aangezien je dichtbij het vliegveld de auto moet voltanken ben je gebonden aan de prijzen daar.
    Wat is dichtbij vliegveld? Als je de tank volgooit wat verder weg van het vliegveld is het op de benzinemeter niet te zien dat je al 1 of 2 gallons hebt verreden. Hebben wij nog nooit problemen mee gehad. Hebben al eens getankt in de buurt van 192/I4. Daarna auto ingeleverd op MCO en de benzinemeter stond nog steeds op vol.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •