Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 90 van de 233 EersteEerste ... 40808889909192100140190 ... LaatsteLaatste
Resultaten 891 tot 900 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #891
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lannie Bekijk Berichten
    Klopt, wij hadden ook bij Alamo Brits geboekt en hebben de auto twee weken ingeleverd met een volle tank, desondanks stond er 78 dollar op de bon. Bij de kiosk verhaal gaan halen en bleek dat ze de kosten voor tanken in rekening hadden gebracht. Na een telefoontje met een medewerker kregen we een 0-bon.
    Idd dit dus.....ik begreep ook dat we zelf moeten tanken ( of als we t niet doen betalen voor de tank) Maar dus al vaker gehoord dat dus ff gedoe oplevert...daarom hoor ik graag hoe t nu echt zit.

  2. Top | #892
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    voor zo ver ik weet moet de CC moet op naam van de hoofdbestuurder staan
    dit ivm met borg en/of schade
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  3. Top | #893
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    mmmm moeten we dan veranderen?!

  4. Top | #894
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    De CC hoeft niet op de naam van diegene die het meeste stuurt te staan, zeker niet bij meerdere bestuurders, maar de CC-houder wordt wel beschouwd als hoofdbestuurder, en moet dus aan de balie de papperassen invullen. Wat er daarna gebeurt (bij multibestuurders) zal ze een zorg zijn. De medebestuurders moeten wel zelf aan de balie tekenen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #895
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bestmayo Bekijk Berichten
    Idd dit dus.....ik begreep ook dat we zelf moeten tanken ( of als we t niet doen betalen voor de tank) Maar dus al vaker gehoord dat dus ff gedoe oplevert...daarom hoor ik graag hoe t nu echt zit.
    De voorwaarden van Alamo staan in bericht 884 toegelicht. Dus niks aftanken....die optie biedt Alamo niet aan Europese klanten in de VS. Je betaalt de brandstof vooraf. Betalen bij inleveren is geen optie met dit type contract. Zit je te slapen en lever je de auto toch afgetankt in.....dan heeft Alamo volgens de voorwaarden het volste recht je hartelijk te bedanken voor je bijdrage aan hun resultaat.

    Netjes dat ze zo hier en daar uit coulance een sukkelaar tegemoet komen. Ik heb van de week bijna een uur vanuit de wachtrij naar de strapatsen van Engelse en Nederlandse autohuurders staan te kijken. Paniek, paniek omdat men de voorwaarden niet leest of begrijpt en een eigen invulling aan het huurcontract probeert te geven. Vragen zoals : "waarom kan dat niet anders " zijn volstrekt zinloos. Je krijgt pas gedoe als je je niet aan de voorwaarden houdt. Hoe moeilijk kan het zijn......

    Ik was ook moe, ik was het ook zat, ik was ook niet blij dat ik een daar uur moest wachten. Maar de wachttijd loopt niet op door lakse medewerkers, de boel stagneert omdat klanten hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Rijbewijs zoek, andere chauffeur zit op de doos, creditcard is van iemand zonder rijbewijs, fuel optie wordt niet begrepen (nee ik betaal niet voor de brandstof en dan boos worden omdat je de auto niet mee krijgt...... )en ga zo nog maar even door.

    Een klant had de auto inclusief brandstof bij zijn reisbureau geboekt, hij had dit zwart op wit. Het reisbureau bleek de auto zonder brandstof bij Alamo vastgelegd te hebben. Dat was dus even lastig. Zonder probleem kreeg de klant het voordeel van de twijfel. Sorry voor het ongemak, we regelen het wel met uw reisbureau. Geen gedoe, maar perfect opgelost na een fout waar Alamo part nog deel aan had.

    Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen.....Klanten staan rustig vijf minuten over de route te zeuren aan de counter. Ze worden nog geduldig te woord gestaan ook. " Oh, is dat via de tolweg? Maar ik wil niet over de tolweg.....hoe moet dat dan?" Andere mensen hebben net een contract in orde laten maken, bedenken dan toch maar een gps te huren. Als ze dan zien wat dat kost, annuleren ze de zaak en moet er een derde contract getekend worden. En maar klagen dat ze zo lang moeten wachten....

    Maar ik was zelf in drie minuten geknipt en geschoren.....keurig bedankt voor alle aanbiedingen. Zakelijke reactie van verkoper: " zoals u wilt meneer." Contract controleren, paraferen per onderdeel, handtekening onder contract en karren met de geit. Zonder gedoe......



  6. Top | #896
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ook wij hebben een uur moeten wachten afgelopen woensdag. Het viel me idd op hoeveel mensen nog hun spullen bij elkaar moeten zoeken als ze aan de balie staan. Dit terwijl ze al een tijd in de rij stonden. Ik ben eens gaan timen en sommige mensen hadden 10 tot 15 minuten nodig. Wij waren ook binnen 5 minuten klaar incl. het mee naar buiten gaan en aanwijzen van de desbetreffende rij door de medewerker. Hij probeerde ons ook niks extra's aan te smeren. Tekenen voor de volle tank en hup on our way.
    Wij hebben wel een alamo insiders card en ook al alle gegevens online ingevuld. Maar dit kan iedereen al doen ter voorbereiding.

  7. Top | #897
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    De voorwaarden van Alamo staan in bericht 884 toegelicht. Dus niks aftanken....die optie biedt Alamo niet aan Europese klanten in de VS. Je betaalt de brandstof vooraf. Betalen bij inleveren is geen optie met dit type contract. Zit je te slapen en lever je de auto toch afgetankt in.....dan heeft Alamo volgens de voorwaarden het volste recht je hartelijk te bedanken voor je bijdrage aan hun resultaat.
    Dan hebben wij het dus verkeerd gedaan de afgelopen keer? Hadden de keuze om zelf af te tanken of het hun te laten doen. Hebben het toen zelf gedaan.
    Bonnetje stond ook op 0. Ook via Brits geboekt..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #898
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Wij hebben ook bij Alamo Brits geboekt en dit staat bij ons op de voucher:
    Fuel policy:
    The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the rate product, renter MAY return the vehicle with a full tank of fuel OR pre-pay for a full tank of fuel at the rate provided at the renting location.
    Beide zou voor ons dus mogelijk zijn.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  9. Top | #899
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Dan hebben wij het dus verkeerd gedaan de afgelopen keer? Hadden de keuze om zelf af te tanken of het hun te laten doen. Hebben het toen zelf gedaan.
    Bonnetje stond ook op 0. Ook via Brits geboekt..
    Verkeerd? Als dat in je huurcontract staat, is het natuurlijk nooit verkeerd. Dan heb je ook geen gedoe.....

    Gedoe krijg je als je zelf de voorwaarden interpreteert. De vraag was wat de voorwaarden nu bij Alamo zijn. Die vind je op hun site......Gezien de meldingen en de zorg over gedoe is het handig om die voorwaarden te kennen.

    Edit: ik weet ook wel dat er legio uitzonderingen zijn. maar de vraag is of het zinvol is de uitzonderingen hier op te sommen. Kennelijk hebben heel veel mensen al moeite met de basisregeltjes. Zelf boek ik standaard zonder fuel en extra chauffeurs. Dat betekent dat ik de fuel vooraf moet betalen, dan ben ik voordeliger uit dan drie of meer weken voor het Gold tarief boeken.

    Deze keer kreeg ik van Alamo tijdens het boeken de aanbieding om voor drie dollar per week (!!!!) een upgrade naar de eerste tank inclusief en meerdere chauffeurs te doen. Dat betekent dat ik nu voor 9 dollar een tank benzine heb. Je vindt dit aanbod nergens op de site. Toch is die mogelijkheid er kennelijk....en ik vond hem niet verkeerd!

    Maar al deze uitzonderingen maken het voor mensen die voor het eerst huren, of voor hen die zo nodig in de engelse taal willen boeken terwijl sommigen geen snars begrijpen van wat er in de boeking of in de overeenkomst staat, niet erg overzichtelijk. Daarom kies ik er bij het beantwoorden van algemene vragen ook voor om alleen naar de tekst van Alamo site te verwijzen.

    Daarnaast raad ik ook altijd aan de voorwaarden in het individuele contract te lezen voor je parafeert en tekent. Wat er in de aanbieding ook is beweerd of begrepen, de voorwaarden in het huurcontract zijn immers bindend.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 08-09-13 om 16:00. Reden: Edit



  10. Top | #900
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Wij hebben ook bij Alamo Brits geboekt en dit staat bij ons op de voucher:
    Fuel policy:
    The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the rate product, renter MAY return the vehicle with a full tank of fuel OR pre-pay for a full tank of fuel at the rate provided at the renting location.
    Beide zou voor ons dus mogelijk zijn.
    Dat bedoel ik dus, je mag dus kiezen of zelf hem vol teruggeven of betalen voor de volle tank ( en dus leeg inleveren).
    Maar hoor dus al van meer mensendie bij brits geboekt hebben dat die dus toch problemen kregen.

    De voorwaarden van Alamo staan in bericht 884 toegelicht. Dus niks aftanken....die optie biedt Alamo niet aan Europese klanten in de VS. Je betaalt de brandstof vooraf. Betalen bij inleveren is geen optie met dit type contract. Zit je te slapen en lever je de auto toch afgetankt in.....dan heeft Alamo volgens de voorwaarden het volste recht je hartelijk te bedanken voor je bijdrage aan hun resultaat.
    Teleton dat schrijf jij maar in mijn contract staat toch echt dat we de keus hebben.
    Maar goed ik weet nu wederom dat t gewoon klopt.



    Van de cc die op mijn ( meisjesnaam) staat en de hoofdbestuurder die mijn man is volgens het contract nu is dus wel een probleem . Terwijl in de praktijk we beiden mogen rijden. Maar was dus handigere geweest als ik mijn naam had ingevuld bij hoofdbestuurder. Niet aangedacht aangezien we de cc altijd zo gebruikt hebben.
    Laatst gewijzigd door bestmayo; 08-09-13 om 16:52.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •