Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 89 van de 233 EersteEerste ... 3979878889909199139189 ... LaatsteLaatste
Resultaten 881 tot 890 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #881
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Dit kan je lezen op de website van Alamo Brits ivm met "fuel policy"

    Fuel Policy
    The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*, Renter may return the vehicle with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the renting location. If the Renter selects the pre-paid fuel option, no refunds will be given for unused fuel. If the Renter does not return the vehicle with a full tank of fuel or select the pre-paid fuel option, the Renter will be charged to return the fuel tank to full at a rate provided at the location to which the vehicle is returned.

  2. Top | #882
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Dit lees ik op Alamo Brits:

    United States
    The rental rate you pay may not include the cost for fuel (unless the Alamo Gold package is purchased). You will receive your vehicle with a full tank of fuel. Unless included in your rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

    Wat is het nou?
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  3. Top | #883
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Lindaa,
    Inderdaad: wat is het nu?
    Jij hebt dit zeker gevonden in "helpful information", maar ik heb mijn versie uit de "terms & conditions van Alamo Brits als je doorklikt om een reservering te maken: http://www.alamo.co.uk/brits
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-08-13 om 18:26. Reden: q

  4. Top | #884
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Speciaal voor de Europese klanten hanteert Alamo twee verschillende pakketten met verschillende tarieven. Deze pakketten zijn niet beschikbaar voor Amerikanen en Canadezen. Een van de voorwaarden van het pakket is dat je links of rechtsom een tank benzine afrekent en dat je de auto niet zelf mag aftanken voor je hem inlevert.

    Kies je voor het Goldpakket dan is het tarief iets hoger maar dan is de tank benzine bij de huur inbegrepen. De tweede optie lijkt duurder, dan betaal je de tank benzine apart van de huurprijs en voorafgaand aan de huur. Wat voor jou de voordeligste keuze is, moet je zelf berekenen, het is afhankelijk van jouw persoonlijke omstandigheden en wensen.

    Als je wat langer blijft, is het onzin om gedurende een aantal weken het hoge tarief te betalen. Je krijgt er immers maar één tank benzine voor terug. Wil je met meerdere chauffeurs in de huurauto rijden, dan ben je met het Goldpakket altijd voordeliger uit. De tank benzine is dan mooi meegenomen.

    De verwarring ontstaat doordat Alamo voor andere dan Europese klanten, andere tariefstructuren hanteert. Huur je als Amerikaan, dan kan je bij Alamo uit meer fuel-opties kiezen. Andere verhuurbedrijven bieden de fuel-opties soms ook voor Europese kalnten. lees altijd vooraf de voorwaarden goed. Beide opties worden op de site vermeld, als je goed leest is deze optie van toepassing:
    United States
    The rental rate you pay may not include the cost for fuel (unless the Alamo Gold package is purchased). You will receive your vehicle with a full tank of fuel. Unless included in your rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.
    Alamo hanteert bij de Europese tariefstructuur redelijke en marktconforme brandstofprijzen.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 07-09-13 om 23:43. Reden: kalnten zijn klanten



  5. Top | #885
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Teleton,

    Ik weet ook wel dat Alamo de fuel policy toepast die jij beschrijft en die ook in FAQ van Alamo staat.
    Alamo zou wel zijn website van Alamo Brits mogen opkuisen, want in de algemene voorwaarden, die je ter goedkeuring moet aanklikken, staat het anders beschreven.
    En inderdaad de prijzen die Alamo vraagt voor het fuel pakket zijn marktconform.

  6. Top | #886

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Bedankt voor de info allemaal. Ik denk dat ik het snap maar voor de zekerheid vraag ik toch nog even:

    Er werd gezegd dat je via Alomo Brits geen Gold pakket kunt boeken (tenminste het wordt zo niet aangegeven) maar het pakket wat men aanbiedt met CDW full, Extended Protection, etc, etc EN 3 additional Drivers is gelijk aan het Gold pakket wat betekent dat je auto afgetankt klaar staat bij het ophalen en dat je dan de auto ook weer met een volle tank moet inleveren. Of ben ik abuis?

  7. Top | #887
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ja je bent abuis. Het pakket is gelijk aan GOLD mínus de tank benzine. Staat er toch duidelijk bij wat er allemaal bij zit?

    Package
    Show package inclusions

    Collision Damage Waiver Full
    Extended Protection
    Customer Facility Charge 2.50 Per Day
    Priv Fee Recov Chg 10%
    Tire/battery Fee .02 Per Day
    Florida Surcharge 2.00 Per Day
    Vehicle License Fee .71 Per Day
    Sales Tax
    Unlimited Mileage
    3 Additional drivers
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #888

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Njit. Bedankt voor je reactie. Normaliter boeken we altijd via een reisburo Alamo Gold en dit jaar heb ik me laten verleiden door de online "aanbieding" van Alamo Brits. Dat valt dus tegen als er vervolgens nog extra kosten bij komen.

  9. Top | #889
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Je schrijft "aanbieding" alsof het niet zo zou zijn. Maar zoals met alles, er bestaat niet zoals DE goedkoopste oplossing. Maar de Brits site is een tijd lang érg goedkoop geweest en zelfs mét de tank benzine was je nog goedkoper uit.

    Maar het blijft altijd een kwestie van zelf kijken én vergelijken.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #890
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ff 2 vragen, wij hebben dus ook de brits aanbieding, dat is dus zonder tank benzine....moet je nu voor je hem inlevert hem vol aftanken? Of bij inleveren betalen voor een tank benzine? Dat is me niet helemaal duidelijk. Ik las al in iemands blog dat die keurig hem volgegooid hadden voor inleveren en alsnog een rekening kregen voor een tank bezine ( wat ze er dus al in hadden gedaan) uiteindelijk hoefden ze niet te betalen maar gedoe was t wel. Dat wil ik voorkomen.

    Ik vraag mij ook af of het een probleem is dat de credit card op een andere naam staat als de hoofbestuurder?
    Ik heb mijn man dus ingevuld als hoofdbestuurder ( die rijd immers meestal) maar onze credit card staat op mijn naam. Nu hebben door het brits pakket wel gratis meerdere bestuurders.
    Maar hoop niet dat het een probleem is zo?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •