Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 85 van de 233 EersteEerste ... 3575838485868795135185 ... LaatsteLaatste
Resultaten 841 tot 850 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #841
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Klopt. Dacht even dat dat dezelfde site was.


  2. Top | #842
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theovg Bekijk Berichten
    Dus als ik het goed begrijp,als je uit Europa komt moet je bij afhalen van de auto een volle tank betalen.
    Nope!

    Ik heb geen volle tank betaald, gewoon weer vol ingeleverd.

    Ik heb het mij laten uitleggen dat het te maken heeft of je de auto gelijk bij de verhuurder (Alamo) of een broker huurt (bv. usareise of sunnycars etc.).
    Als je gelijk bij ALAMO huurt kan je gewoon daar kiezen of je een volle tank vooraf betaalt of dat je vol inlevert en evt. refuel tarief (5.10$ en buiten 3.40$) betaalt voor wat ze daarna nog bij moeten tanken.

  3. Top | #843
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard

    Ondanks dat ik op zich tevreden ben over ALAMO vind ik ALAMO MIAMI en ORLANDO toch een beetje boeven.
    Ik heb in de rij van midsize SUV's gekeken en daar staan dus alleen nog captivas, patriots, compass, tiguans etc.
    Zijn dus allemaal compact SUV's (kijk het maar na bij fabrikanten)
    Zelfs de Equinox staat er niet meer tussen, even proef op de som genomen en de captiva naast een equinox gezet (auto die ik meerdere keren als midsize heb gehuurd) en die is dus een stuk groter.
    Liberty is ook groter maar die staan er ook niet meer tussen.

    Ook in de gewone auto's midsize staan alleen maar compacts (focus etc. kleiner dan dat wordt economy)

    Zag ook een hele volle rij staan met transverses, edges en standard suvs etc. maar daar staat nu specialty bord boven, toen ik vroeg hoe ik die kon huren (dat het niet te selecteren was op de site) werd mij verteld dat het alleen daar ter plekke te upgraden is tegen premium bucks.

    Anyway, niet dat ik ontevreden ben met ALAMO en ik zal zeker in de toekomst weer bij ze huren (vind de auto's beter dan bij Dollar bv. en je hoeft geen transponder te huren) maar vind dit toch wel een beetje nepperij.
    Ik heb wel een het gevoel dat dit voornamelijk in MIAMI en ORLANDO gebeurt, in ATLANTA zag het er veel relaxer uit.

    BTW. nog iets nieuws geleerd over ALAMO en tol, omdat ik een paar keer door een SUNPASS tolpoort moest ( erg vaag en onduidelijk op sommige punten) en ik nergens een optie heb moeten accepteren voor tol services werd ik er toch een beetje nerveus van.
    Kon het ook nergens terug vinden in het contract en hoewel ik het hier op het Forum goed had nagelezen en het er erg duidelijk staat wou ik het toch zeker weten.

    Heb dus de de ALAMO helpline gebeld daar en de info die hier op het Forum staat over TOL en ALAMO blijkt dus te kloppen maar wat ik nog niet wist is het volgende:

    Als je door een sunpasspoort rijdt kan je na een paar dagen op een website (ben hem even vergeten maar zal ik later hier plaatsen) met je rental contract nr. en je achternaam nakijken of het erbij staat, staat het erbij dan kan je gelijk online met je credit card betalen en dan wordt er niets meer naar ALAMO doorgestuurd en ben je dus klaar.
    Als je het niet betaalt dan wordt het na 2 weken naar ALAMO doorgezet en betaalt ALAMO de fee en wordt het later op je credit card geboekt inclusief de handling fee van 2.50$ (zoiets), voor elke dag dat je door een tolpoort rijdt wordt er een handeling fee bedrag gerekend met een max van 15 dollar per huur periode.

    Ik heb zelf nog niet gekeken of mijn rit erbij staat (volgens mij ben ik 2 keer door een tol poort gegaan) maar vond het wel interessant genoeg om hier te posten (mocht het bij TOL draad horen dan zal onze mod het wel daarnaartoe verplatsen ).

    Ik zag ook dat er in MIAMI sunpass lanes zijn die als een soort spits strook fungeren, je kan daar dus tegen betaling op als er file staat, er staat dan ook een prijs boven en als het minder druk is staat er ineens 0.00. Ik vond het erg verwarrend, het lijkt dan dat je een tol traject ingaat maar het is eigenlijk alleen een optie om de file te ontlopen, als je de baan ernaast blijft volg je dezelfde weg en betaal je geen tol.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-05-13 om 23:15. Reden: 1+1

  4. Top | #844
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Dat overzicht van de kosten is hier te vinden: http://www.htallc.com/Receipt_Reques...spx?rental=204
    Ik heb net even mijn oude afschrift bekeken en beide kosten staan vermeld. Dit is nog in de oude tijd dat je maar maximaal $6 handling fee had.



    Wat jij dus wilt zeggen is dat je de Handling Fee niet hoeft te betalen als je het voortijdig zelf al betaald via de Sunpass website?
    Zou dus maximaal $14.75 schelen..
    Laatst gewijzigd door Njit; 13-05-13 om 13:29.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #845
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Wat jij dus wilt zeggen is dat je de Handling Fee niet hoeft te betalen als je het voortijdig zelf al betaald via de Sunpass website?
    Zou dus maximaal $14.75 schelen..
    Ja dat heb ik begrepen van de helpdesk medewerker.
    De site klopt idd.

    Het schijnt zo te zijn dat het alleen na 2 weken naar ALAMO wordt doorgestuurd, als je het voor die tijd betaalt dan komt het niet eens bij de verhuurder en wordt re dus ook geen fee in rekening gebracht door ALAMO.
    Trouwens de 2.00 fee is dus per dag dat je door een tol poort gaat, dus bij een vakantie van 3 weken waarbij je maar een dag door een (of meerdere) tol poort(en) gaat kost het je dus een keer 2.00.
    Please note, for customers who have recently rented their vehicle in Florida, it might take up to 1 month before your receipt can be generated.
    Ik heb net gekeken maar kan van mij trip nog niets vinden, kan wel kloppen gezien Florida iets langer duurt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-05-13 om 23:16. Reden: 1+1

  6. Top | #846
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Maar dan kun jij het dus ook niet binnen twee weken betalen?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #847
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Maar dan kun jij het dus ook niet binnen twee weken betalen?
    2 weken nadat het op de site is verschenen.

  8. Top | #848
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    25

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ligt het aan mij of zijn de prijzen explosief gestegen bij alamo.co.uk/brits in vergelijking met aantal weken geleden?
    midsize suv was vorige week 450,- euro van 5-8 t/m 23-8 en nu aanzienlijk meer...

    Heeft iemand nog tips, nog ff wachten met boeken of...

  9. Top | #849
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Voor onze periode (6 t/m 21 juli) is de prijs onveranderd. Ik zou het even in de gaten houden, of een goedkoper alternatief zoeken. Teveel betalen kan altijd nog.

  10. Top | #850
    Regelmatige Bezoeker Lier's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    40

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Hallo,
    ik heb even een kort vraagje!
    is het toegestaan om de achterbank om te klappen zodat je achterin meer koffers kwijt kan?

    bedankt!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •