Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 81 van de 233 EersteEerste ... 3171798081828391131181 ... LaatsteLaatste
Resultaten 801 tot 810 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #801
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Misleid door baliemedewerker van autohuur Alamo

    1x intikken op Google gaf me het antwoord al:
    Concession Recoupment Fee:

    At some locations, Alamo has elected to impose "recovery fees" to recover or recoup all or a portion of its expenses related to a type of overhead. At certain airport locations where Alamo is an on-airport concessionaire, Alamo has elected to impose a charge, often referred to as a Concession Recoupment Fee or Concession Recovery Fee, to recover all or a portion of the concession fees which it is obligated to pay to the airport.

    Further, many airports impose a fee on revenue from off-airport rental car transactions (typically when the customer exits the airport using the off-airport company's shuttle bus) at locations where Alamo is an off-airport concessionaire; Alamo elects to impose a charge to recover all or a portion of this fee from customers.

    This fee, which varies by airport, will appear separately in the charges section of the rental agreement as Airport Fee, or the like
    Bedrijven die op een vliegveld zitten betalen vaak een toeslag om daar te mogen zitten, die wordt keurig doorberekend aan de klanten. Overigens zijn ze daar vaak niet heel erg transparant over helaas.

  2. Top | #802
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    443

    Standaard Re: Misleid door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Bij ons stond het nml. apart op de rekening vermeld, als ik het voorafgaande lees zou alles op 0 moeten staan. Maar als je de auto bij de luchthaven ophaalt staat dit er dus standaard op de rekening ? Of verkeerd begrepen?

  3. Top | #803
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Misleid door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Bij ons staat het ook altijd op het contract, maar is dan wel inclusief in de boeking, dus al vooraf betaald.
    Dat de balans op 0 moet staan is vooral van belang bij het terugbrengen, daar moet je op letten.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #804
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik heb het nog nooit gehad bij een luchthaven.

  5. Top | #805
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    443

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Een stukje JarJarBinks uit een "misleidt door een Alamo baliemedewerker": Bekijk een upgrade hier in Nederland. 9 van de 10 keer is dit goedkoper al hier te regelen dan op het vliegveld als je moe bent etc. Vergeet niet dat als je een upgrade op het vliegveld goedkeurd voor bv. $300,- komt hier allerlei belasting nog overheen, van gewone tax t/m vliegveld belasting etc. Ben je dan toch nog duur uit. Dat was bij ons dus het geval. Weer wat geleerd!
    Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 19-04-13 om 07:42.

  6. Top | #806
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Bij een upgrade dan ook altijd vragen naar het totaalbedrag inc. tax etc. En nooit voor het eerste bod gaan
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #807
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Yep, staat er ook in:

    Concession Recoup Fee 9.89 % Included
    Word er straks nog een expert in.

  8. Top | #808
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Zo, even voor de zekerheid een bericht naar Alamo customer care gestuurd met de vraag welke auto's in de midsize SUV class horen.
    Na een beetje gezocht te hebben hier op het forum blijkt al gauw dat ALAMO Miami vaak de Ford Escape, Jeep Liberty en af en toe de equinox in deze category uitlevert.
    Zo nu een dan zag ik de Compass voorbij komen maar het viel mij op dat het alleen in de dragster tarief van alamo.co.uk/brits voor kwam.

    Nu is de compass de enige auto die ik absoluut niet mee wil hebben omdat hij te klein is en heb daarom een mailtje met de vraag gestuurd.

    Ik kreeg dit antwoord:

    Examples of this car class are Mercury Mariner, Forester, Jeep Liberty and Compass and Mazda Tribute.
    Compass staat er dus doodleuk bij, nagezocht bij Jeep en daar staat dit bij de Jeep Compass:


    A stylish and value-packed compact SUV that pushes new possibilities with up to 30 hwy mpg+.
    http://www.jeep.com/en/2014/compass/...ed&color=black

    Een compact SUV dus (zoals ik hem ook inschat), Alamo kan deze auto dan toch niet zomaar als midsize SUV gaan aanbieden?
    Ik weet dat de categories volgens ALAMO zijn en niet volgens de industrie maar om een veel kleinere auto aan te gaan bieden voor de prijs van een midsize vind ik wel een beetje misleidend.

    Nu zal het wel meevallen want zoals ik al zei zie ik alleen mensen met de dragster tarief voorbij komen maar wil toch een beetje voorbereid zijn.

    Weet iemand wat men daar rekent voor een upgrade naar standard SUV? Per dag?

  9. Top | #809
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik denk dat het niets te maken heeft met het dragstertarief. Toen wij in Miami aankwamen stond er 1 auto in de mid suv klasse. Ik heb toen iemand aangesproken en die liet een nieuwe jeep grand cherokee komen. Ik heb hem natuurlijk ook iets gegeven daarvoor.

  10. Top | #810
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Nice, gister in Orlando aangekomen en kreeg direct upgrade van economy naar compact car. Helaas (voor alamo ) was die niet voorradig dus, hup, nog een upgrade! Weggereden met een leuke midsize ford met cruise control, elektrische ramen en open dak! Net 6000 Miles op de teller. 150€ voor 8 dagen incl extra bestuurder betaald, geen slechte deal lijkt me.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •