Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 79 van de 233 EersteEerste ... 2969777879808189129179 ... LaatsteLaatste
Resultaten 781 tot 790 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #781
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Misleid door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Iemand die ervaring heeft met de self service kiosk van Alamo? Waar moet je op letten, ik begreep dat zelfs de kiosk je Roadside Assistence (automatisch) aansmeert...?

  2. Top | #782
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    33

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ga dit voor de zeker heid toch even uitprinten en meenemen in me mapje Heel erg bedankt voor je snelle antwoord.

  3. Top | #783
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Die regel is inmiddels dus weer afgeschaft. En mijn bron was de algemene Help pagina van Alamo: https://alamo.custhelp.com/app/home
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #784
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Misleid door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Heb de kiosk afgelopen november voor het eerst gebruikt.
    gewoon goed lezen en alles invullen.

    ik ben niks tegengekomen mbt het "Aansmeren" van extra's.
    (ook op de afrekening vond ik niks terug)

  5. Top | #785
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Misleid door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Ook wij hebben een jaar geleden tot tevredenheid de kiosk gebruikt. We waren zo klaar, er werd niks aangesmeerd en we waren er blij mee.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #786
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Misleid door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Ook wij kregen een special offer aangeboden vorig jaar bij Dollar..An upgrade from a midsize SUV to a ?? For only x dollars a day. Toekeek de balie medewerkster op, keek mijn toen nog .11 jarige dochter aan en zij enigszins beschaamd... Its just the two of you? A midsize will do I guess? Ik hoefde alleen nog maar te knikken...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  7. Top | #787
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Nederland, 't Gooi
    Berichten
    28

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Dank je wel voor je antwoord. Ondanks het afgeschaft is lees ik zulke tegenstrijdige berichten op internet. Vandaar dat ik vroeg naar de persoonlijke ervaring. Personen die bijv. net terugkomen uit florida.

  8. Top | #788
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    @Njit: Hoe vreemd is dit. Ik heb afgelopen week de rentals voor eind van het jaar geboekt en in mijn rental documents (confirmations) staat bij de voorwaarden dit:

    A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period.
    If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required along with the driver's license.

    Exceptions:
    - Japanese travelers may use the Japanese Driver's License Translation Service, which replaces the need for an International Driver's Permit.
    - At all Nevada and Phoenix-area airports and rental locations, renters with driver's licenses issued outside of the United States or its territories must produce a valid Passport. US Territories include American Samoa, Guam, the U.S. Virgin Islands, Puerto Rico, the Federated States of Micronesia, and the Midway Islands.

  9. Top | #789
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skunkman Bekijk Berichten
    Vandaar dat ik vroeg naar de persoonlijke ervaring. Personen die bijv. net terugkomen uit florida.
    Met persoonlijke ervaringen wordt het lastig discussiëren als het er op aankomt. Mijn persoonlijke ervaring is bijvoorbeeld dat je gerust eens te hard kunt rijden zonder een bekeuring te krijgen. Maar of het jou ook lukt is maar de vraag .....

    Voor wat betreft de voorwaarden die Alamo stelt kan je je alleen beroepen op wat er precies in je contract vermeld staat. Hoe aantrekkelijk de teksten op internet ook zijn, je kunt je echt alleen maar op de voorwaarden beroepen. En die vind je in de overeenkomst die je aangaat met de verhuurder. De confirmation, zoals Sonja die benoemt, maakt deel uit van de voorwaarden. En ook in mijn confirmation van Alamo voor de huurperiodes t/m 2014 staat de tekst zoals Sonja die in haar bericht vermeld. Net als in al die andere contracten die ik in de afgelopen bij Alamo heb afgesloten overigens, want er is niets nieuws onder de zon. Dat het bevoegd gezag niet naar een Internationaal Rijbewijs vraagt, zegt niets over het beleid van verhuurmaatschappijen. En die stellen het formeel kennelijk nog steeds als eis. Dat ze mij er slechts één keer in een grijs verleden naar hebben gevraagd, doet niet ter zake. Dat ik in de jaren daarna nooit meer een cent aan dat vodje papier heb uitgegeven zonder dat er een haan naar kraaide, ook niet.

    Het is al vaak gezegd op dit forum, lees dit bericht er op na, you need to know hoe het formeel geregeld is, it is nice to know hoe het in de praktijk kan uitpakken. Wat je vervolgens met die kennis doet, mag iedereen zelf bepalen.



  10. Top | #790
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Heb net een booking gedaan voor een huurauto bij www.alamo.co.uk/brits ,nu heb ik,de optie ;pay on arrival gekozen, is dit goede optie en betaal je dan wel in $ ??
    En dames en heren van dit geweldige forum, weer bedankt voor de tip om hier te boeken, normaal doen we dit bij AE, maar scheelde toch een paar honderd euro!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •