Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 78 van de 233 EersteEerste ... 2868767778798088128178 ... LaatsteLaatste
Resultaten 771 tot 780 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #771
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    wij hebben vorig jaar in Memphis de auto zo in mogen leveren (maar dat was omdat we maar een dag huurde van 17.30 tot 16.00 de andere dag)
    ze hebben hem daar zelf afgetankt en wij hebben uitsluitend de liters betaald die er in gingen
    maar dit was niet gebruikelijk zei de man, maar hij vond het niet nodig dat we een volle tank zouden betalen
    dus we mochten maar zien of we vlak voor de rental cars hem nog zelf aftankte en vol in leverde
    of dat we hem aflieten aftanken door hun zelf bij inlevering,wat we dus gedaan hebben
    al met al koste het dagje Memphis ons rond de 10$ benzine
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  2. Top | #772
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Als ik zie hoe het bijv. in Miami en Orlando toegaat bij het inleveren van de auto, haast, haast, mijlstand opnemen en sleutels op het dak, wegwezen, kan ik mij nauwelijks voorstellen, dat er gelegenheid en tijd is om alle auto's daar af te tanken. Ik heb wel meegemaakt dat ik de auto achterna moest lopen om de bagage die op de achterbank stond er nog uit te halen. Bovendien lijkt mij dat uit veiligheidsoverwegingen er al geen benzine getankt mag worden in de parkeergarages.

  3. Top | #773
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    haha, ja zo herken ik het in Orlando en bv Atlanta ook
    maar in Memphis is het maar een kleine parking ,vergeleken met de parkeerplaats van de albert heijn hier ....
    de auto`s staan daar buiten ,en als je de parking daarop rijd ,sta je vrijwel direct aan de pomp..
    er werd ook gezegt dat het niet gebruikelijk is, maar voor een dag vond hij het zonde van het geld zei de man aan de bali...dus vandaar
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #774
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    De eerste optie ken ik niet, wellicht iemand anders? Ik ken alleen a: volle tank betalen bij ophalen en zo leeg mogelijk inleveren b: zelf afgetankt vol inleveren en eventueel bonnetje laten zien dat je binnen 10 (?) mijl van de airport hebt afgetankt.
    Hi Knaapje,

    Thanx voor je antwoord, tja die optie zou ik prima vinden maar de laatste keren dat ik niet de GOLD package had genomen mocht ik niet eens kiezen, moest ik per se een volle tank vooraf betalen.

    Weet iemand wat ze bij Alamo tegenwoordig voor een volle tank (gemiddeld) bij een midsize rekenen?

  5. Top | #775
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferno Bekijk Berichten
    Weet iemand wat ze bij Alamo tegenwoordig voor een volle tank (gemiddeld) bij een midsize rekenen?
    Met ongeveer $50 - $60 zit je in de goede richting denk ik
    Laatst gewijzigd door PENPE; 29-03-13 om 14:16.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  6. Top | #776
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Met ongeveer $50 - $60 zit je in de goede richting denk ik
    Ja, ik reken op 70$ dan zit ik denk ik wel goed.

  7. Top | #777
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Nederland, 't Gooi
    Berichten
    28

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    In een andere topic staat dat een internationaal rijbewijs niet meer nodig is vanaf 1 januari 2013. In de voorwaarde van Alamo staat dan je het nog wel nodig hebt. Wordt hier bij het afhalen van de auto naar gevraagd? Wat is jullie ervaring?

  8. Top | #778
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    33

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ja dat is een goede vraag want wij waren in eerste instantie blij dat we hem niet nodig hadden.

  9. Top | #779
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Een Internationaal rijbewijs was voor januari 2013 ook niet nodig. Alleen was er een wet ingegaan die daarna direct weer ongedaan is gemaakt.

    De voorwaarden van Alamo zijn als volgt:

    In order to rent an Alamo vehicle:

    • A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental.
    • The driver's license must be valid for the entire rental period.
    • Expired Driver's Licenses are not accepted. The only exception to this practice is a renter that is Active Military, with an Active Military ID and a Driver's License issued from a state with a Military Extension Policy.
    • Temporary licenses are not accepted.
    • International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
    • If the driver's license is in a language other than English, but the characters are in English (i.e. alphabet is an extended Latin-based alphabet like German, Spanish, etc.), an International Driver's Permit is recommended but not required.
    • If the driver's license is in a language other than English and the characters are not in the English language (i.e. Russian, Chinese, etc.) an International Driver's Permit is required.


    Note: Customers are not allowed to rent a vehicle with only an International Driver's Permit. An International Driver's Permit is a translation of the individual's home country driver's license and is not an indication of the status, restrictions or type of license the individual holds.
    Het is dus enkel recommended (advies), niet required (verplichting). In toeristische staten zoals Florida zien ze dagelijks rijbewijzen van diverse Europese landen dus daar is het geen enkel probleem.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #780
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Nederland, 't Gooi
    Berichten
    28

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Dank je wel voor het snelle antwoord. Wat is je bron van de tekst? Op https://www.alamo.nl/av/getCountryTermsPDF.php?landID=1 lees ik: In addition, for rentals in the State of Florida an International Drivers Permit is also required for each driver of the vehicle.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •