Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 76 van de 233 EersteEerste ... 2666747576777886126176 ... LaatsteLaatste
Resultaten 751 tot 760 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #751
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Vooralsnog heb ik zelden (een zeldzame keer recent bij Walmart en Publix) meegemaakt dat ze je pincode vragen; in Amerika is dat absoluut nog niet gebruikelijk. Bij Alamo vooralsnog ook niet. Dus ik denk dat het wel goed komt ;-) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  2. Top | #752

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik vraag me ook af of ze ons echt geen auto mee gaan geven als er wel een pincode nodig is en mijn vriend deze dus niet heeft. Ik zou altijd nog de borg op mijn creditcard kunnen zetten (waar ik wel de pincode van heb...). Maar in de informatie die ik ontvangen heb over de huur van de auto staat heel specifiek vermeld dat de hoofdboeker een creditcard moet hebben.. Mocht de bank niet héééél snel een nieuwe pincode kunnen geven dan kan ik ook nog altijd proberen de hoofdboeker te wijzigen, maar dat zal ook wel weer geld kosten :-)

  3. Top | #753
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Net als Mattrob heb ik nog nooit, echt nooit, meegemaakt dat ze op een CC een pincode wilden hebben, en ben er van overtuigd, echt overtuigd, dat dat ook Zaterdag niet zal gebeuren.

    Mocht je nu nog steeds twijfelen, zou ik stante pede de zaak omgooien en alles op jouw kaart zetten. Je weet maar nooit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #754
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik zie dat Alamo nu voor de totale rental period voor Sunpass nu $14.75 (excl. tolkosten) vraagt.
    Dit was meen ik 6.99 excl. de tolkosten. Al zie ik op mijn cc afschrift dat er op 19-2 wat is afgeschreven, en nu 1-3 weer. Bij elkaar kloppen de bedragen wel,
    maar ik let wel even op dat het hier ook bij blijft. Ben alleen benieuwd wanneer dat is aangepast, ik heb er nog niet lang geleden op gekeken en toen stond er echt nog het oude bedrag.
    Als het al langer zo is, krijg ik waarschijnlijk nog een factuurtje.

    Flinke verhoging, jammer. Geldt trouwens voor de meeste verhuurders. Het is redelijk gelijk getrokken, op Dollar na.
    Zo snel als alle prijzen omhoog gaan, kan ik met mijn loon niet bijhouden. Misschien ook maar eens wat meer aan de baas vragen.

  5. Top | #755
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Zo vandaag een midsize SUV (Ford escape) voor 15 dagen gehuurd, bedrag 309 pond. incl. 3 extra bestuurders (was een tijdelijke actie die daarna weer weg was).
    5 min. later was dezelfde auto (zonder de extra bestuurders) al 355 Pond, erg vreemd deze acties van Alamo, maar ik ben er wel erg blij mee!

    Nu nog een volle tank betalen en klaar, bij elkaar dus iets van 420 euro, bij usa reise was ik voor dezelfde deal 530 euro kwijt.

    BTW. Het is hier al voorbij gekomen volgens mij maar ik vraag het nog een keer, kan je ook opteren om de auto vol mee te nemen en weer vol in te leveren of ben je verplicht een tank vooraf te betalen (en dan leeg in leveren).

    Vind het een beetje nepperij dat je een volle tank vooraf moet betalen en leeg in moet leveren maar vaak heb je geen keus.

  6. Top | #756
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    maasdijk
    Berichten
    15

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik zat eens te neuzen op de website van alamo, en vond onderstaande tekst..

    Customers with a pre-paid tour voucher or renting through a corporate account that have pre-negotiated the option to use cash are allowed to use cash as a deposit at the beginning of the rental.

    Kan ik hieruit opmaken dat als je de auto in een pakketreis geboekt heb, je de borg cash kan voldoen???

  7. Top | #757
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferno Bekijk Berichten
    Vind het een beetje nepperij dat je een volle tank vooraf moet betalen en leeg in moet leveren maar vaak heb je geen keus.
    Verklaar je eens nader...
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  8. Top | #758
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferno Bekijk Berichten
    Nu nog een volle tank betalen en klaar, bij elkaar dus iets van 420 euro, bij usa reise was ik voor dezelfde deal 530 euro kwijt.

    BTW. Het is hier al voorbij gekomen volgens mij maar ik vraag het nog een keer, kan je ook opteren om de auto vol mee te nemen en weer vol in te leveren of ben je verplicht een tank vooraf te betalen (en dan leeg in leveren).

    Vind het een beetje nepperij dat je een volle tank vooraf moet betalen en leeg in moet leveren maar vaak heb je geen keus.
    Ik vindt nepperij een beetje ongenuanceerd. Brandstof moet betaald worden, of het nou links of rechtsom is. En de truuk is bij deze om zo leeg mogelijk terug te komen . Maar er zijn vaak meer opties, ook dat je zelf tankt, maar of dat voor Alamo geldt weet ik niet, wij nemen altijd de Gold (bij USAreisen de Super Inklusiv Plus) optie, daar zit de brandstof en de bestuurders al bij in. Kost 5 tientjes meer, maar een tank brandstof voor de FFAR is al minimaal $100.-, goede deal dus


    Overigens kost de midsize SUV bij USAreisen voor 15 dagenwel wat minder als dat je aangeeft. Momenteel rond de 480, en in de Meivakantie rond de 510, maar dat is dan wel inclusief extra bestuurders, extra inzittenden/bagage verzekering EN een tank brandstof. Doe je het voor een dag minder (2 weken dus) is het in verhouding nog goedkoper, resp. 400 en 465, ook weer alles inclusief.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #759
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    @PENPE

    Nou, eigenlijk heel simpel, ik betaal voor een volle tank vooraf, tegen een hoger tarief dan bij de pomp en lever de auto in met nog wat brandstof in de tank.
    Ik probeer deze zo leeg mogelijk in te leveren maar er zit toch nog altijd minimaal 5 liter in, als je dat maal duizende auto's per dag rekent dan heeft Alamo (en andere verhuur bedrijven) een aardig bron van inkomsten.
    Vooral omdat ze ook meer rekenen per liter dan de meeste pompen.

    De oude methode van vol inleveren auto aftanken en het verschil betalen vind ik veel eerlijker.

    @Ta2 Gerrit,

    Tja, ik probeer het altijd zo leeg mogelijk in te leveren (heeft zich de afgelopen 6 keer tot een sport ontwikkeld waar mijn vrouw zich mateloos aan ergert ) maar er blijft toch nog altijd een paar liter achter, meeste mensen leveren de auto in met een 1/4 tank, leuke deal voor de verhuur bedrijven dus.

    Wat USAREISE betreft, ja ik huur ook altijd bij ze, goeie deal en alles netjes geregeld, idd de all inclusive GOLD, was dit jaar ook van plan maar de Ford Escape voor die 15 dagen zonder een extra tank brandstof kost daar 435 (is dus wat ik nu heb, all inclusive, heb ook 3 extra bestuurders erbij etc.) en GOLD 523.
    Was nu 309 pond kwijt, net van mijn CC afgeschreven 367 euro.
    Scheelt dus toch nog minimaal 60 euro.

    De aanbieding die ik had was Fully INC. + Free Driver
    Package Inclusions Included
    Collision Damage Waiver Full Included
    Extended Protection Included
    Concession Recoup Fee 9.89% Included
    Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day Included
    Tire/battery Fee .02 Per Day Included
    Florida Surcharge 2.00 Per Day Include
    Vehicle License Fee .69 Per Day Included
    Sales Tax Included
    Unlimited Mileage Included
    3 Additional Drivers Included
    Payment Summary
    Package Price £309.56
    (Pay now) approx. $461.34
    Estimated Total £309.56 approx. $461.34
    Your card will be charged £309.56
    Volgens mij mis ik nu dus alleen de evt. brandstof tank (en evt. roadside assistance die ik nooit neem en ook niet bij USAREISE erbij zit).
    Volle tank voor de Ford Escape zal iets van 80 $ zijn?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-13 om 12:35. Reden: lege regels eruit

  10. Top | #760
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik had je verhaal even moeten omrekenen (pond naar euro), dan had ik vast wel doorgehad dat je met de 420 euro die je noemt de volle tank al meegerekend had.
    Dan ben je inderdaad veel goedkoper uit dan bij USAreisen. Mooie deal !!
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •