Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 111 van de 233 EersteEerste ... 1161101109110111112113121161211 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.101 tot 1.110 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #1101
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    31

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Vraag aan de ervaren autohuurders :
    Na het boeken van onze huurauto bij Alamo via easyterra zijn onze vliegtijden gewijzigd. Oorspronkelijk wilden wij de auto de volgende ochtend ophalen in Miami (kwamen pas om 20.00 uur plaatselijke tijd aan en met 2 jonge kids leek het ons handiger om eerst naar het hotel te gaan en de volgende ochtend weer terug om de auto op te halen). Maar nu komen wij al om 14.30 uur in Miami aan, en lijkt het ons toch handiger om direct de auto op te halen. Idem voor de terugreis: oorspronkelijk vroeg in de ochtend, nu laat in de middag, dus liever nog wat langer de auto.

    Reservering annuleren en een nieuwe maken is prijstechnisch niet interessant (scheelt via Alamo ruim € 100, daar nemen wij dit ongemak wel voor lief). Reeds contact gehad met zowel EasyTerra als met Alamo, maar die geven aan hier niets aan te kunnen doen. Ook een nieuwe reservering voor 1 dag maken, kan niet want dan zouden wij op de oorspronkelijke ophaaldatum weer terug moeten komen? Waarschijnlijk lukt het wel om de auto -tegen meerprijs- later in te leveren (dat moet toch in ieder geval mogelijk zijn?).

    Maar ik ben benieuwd of iemand al de ervaring bij Alamo heeft gehad dat men een dagdeel eerder (de huidige reservering staat voor 9.00 u, dat zou dan een dag eerder rond 15.30 uur/16.00 uur kunnen zijn) de gereserveerde en reeds betaalde auto heeft opgehaald. Kan ik net doen of ik onwetend doen en dan alsnog de gewenste auto eerder meekrijgen, of schatten jullie in dat de slagingskans hiervoor erg beperkt is? Dan gaan wij gewoon met een luchthaventransfer naar het hotel en de volgende ochtend de auto ophalen. Was toch al het plan, maar gelet op de gewijzigde tijden zou het wel handiger zijn om direct de auto mee te kunnen nemen.

    Leermomentje voor mijzelf: beter net iets te ruim nemen dan te krap :-).
    Laatst gewijzigd door Jolanda1971; 27-06-14 om 10:25.
    Terug naar Florida in 2015: 19/7-13/8 http://floridajuli2015metdekids.blogspot.nl
    Naar Florida in 2014: 27 juli - 22 augustus
    http://floridazomer2014metdekids.blogspot.nl/

  2. Top | #1102
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik kan je geen advies geven maar raar vind ik het wel.
    Wij hadden een aantal jaar geleden via usareisen.de een auto gehuurd.
    Volgens mij via Dollar.
    Deze zouden we ophalen nadat we de camper hadden ingeleverd.
    Maar aangekomen in Orlando wilde we eigenlijk meteen de auto.
    Gebeld met Duitsland een geen probleem. Auto een dag of 4 eerder opgehaald.
    Rekening werd afgeschreven via de creditcard (zonder extra kosten) en het nieuwe eticket verstuurd.
    Ondanks dat het een feestdag was konden we een uurtje later de auto al ophalen.

  3. Top | #1103
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Gewoon annuleren en opnieuw boeken bij alamo.co.uk/brits, is nog goedkoper ook. Bij Brits kosten een minivan 27-07 op halen om bijv 12.00 uur en inleveren op 21-08 om 18.00 uur € 1376,00 en bij Easyterra € 1488,00. Bij brits zitten er dan ook nog 3 extra bestuurders bij in voor die prijs, bij Easyterra $ 10,00 pp per dag.

  4. Top | #1104
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    31

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    @Fleurida;
    Dank voor jouw uitzoekwerk, maar was het maar zo makkelijk. Ooit was EasyTerra nl wel de goedkoopste en op dat moment heb ik geboekt voor het bedrag van € 690 voor de periode 28-7 / 21-8, standard suv. Die wil ik natuurlijk dan niet annuleren en vervangen door een andere reservering. Alamo zelf is nu wel goedkoper dan EasyTerra maar nog steeds € 845 voor deze periode. Het gaat feitelijk om 1 dag meer, en die dag zou ons dan € 155 kosten terwijl ik circa € 45 acceptabel vind.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-06-14 om 18:27. Reden: q
    Terug naar Florida in 2015: 19/7-13/8 http://floridajuli2015metdekids.blogspot.nl
    Naar Florida in 2014: 27 juli - 22 augustus
    http://floridazomer2014metdekids.blogspot.nl/

  5. Top | #1105
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Waarschijnlijk lukt het wel om de auto -tegen meerprijs- later in te leveren (dat moet toch in ieder geval mogelijk zijn?).

    Maar ik ben benieuwd of iemand al de ervaring bij Alamo heeft gehad dat men een dagdeel eerder (de huidige reservering staat voor 9.00 u, dat zou dan een dag eerder rond 15.30 uur/16.00 uur kunnen zijn) de gereserveerde en reeds betaalde auto heeft opgehaald. Kan ik net doen of ik onwetend doen en dan alsnog de gewenste auto eerder meekrijgen, of schatten jullie in dat de slagingskans hiervoor erg beperkt is? Dan gaan wij gewoon met een luchthaventransfer naar het hotel en de volgende ochtend de auto ophalen. Was toch al het plan, maar gelet op de gewijzigde tijden zou het wel handiger zijn om direct de auto mee te kunnen nemen.
    Alles is mogelijk. Je kunt ook gerust doen alsof je onwetend bent. De voorwaarden staan echter in je huurcontract en daar teken je voor. Of je het nu weet of niet, Alamo incasseert de kosten en die zijn niet mis als je de auto eerder/later dan afgesproken ophaalt/inlevert.

    Tip 1 van Ton: regel je zaakjes vooraf en zorg dat je ter plekke of achteraf nooit discussie hebt met de verhuurmaatschappij. Je verliest!

    Alamo verhuurt niet in dagdelen. Ze rekenen in 24 uur. Als je huurperiode volgens je contract op 28 juli om 9:00 ingaat, krijg je de auto niet op 27 juli mee. Voor die extra dag zullen ze de volle mep berekenen en daar gelden de pakkettarieven zoals je ze van boekingen die je vanuit Europa maakt, niet voor. Dat maakt dit een dure grap.

    In de regel is men op de verhuurocaties op vliegvelden, vrij soepel met de ophaaltijd. Toch neem je nogal een risico als je toch besluit een auto direct na aankomst te huren en deze 24 uur later terug te brengen om je oorspronkelijke auto op te halen. Het is namelijk helemaal niet zeker of ze bij de pick-up een graceperiode van een uur of zeven zullen hanteren. De graceperiode geldt wanneer je aan kunt tonen dat je wegens vertraging van je vlucht de auto pas later op kunt halen.

    Voor je returntijd heb je een soortgelijk probleem. Als de afgesproken ophaaltijd 9:00 uur is, dient de auto ook voor die tijd ingeleverd te worden op de dag dat het contract afloopt. Dat is lastig als je pas in de avond vertrekt. Op het huurcontract dat je in Miami meekrijgt, staat hoe lang de "graceperiod" is. Hieronder verstaat men de tijd die je de auto later dan het afgesproken kunt inleveren zonder dat er een fee in rekening wordt gebracht. Deze perioode is kort! Later dan afgesproken inleveren is dus geen handige optie. De fee wordt per uur berekend en verschilt per locatie. Reken op bedragen tussen de 5 en 16 dollar per uur en reken er ook op dat dit weer het Amerikaanse tarief is, exclusief alle extra kosten.

    Tip 2 van Ton: overleg eens met je reisverzekering of extra kosten die verband houden met wijzigingen in je vluchtschema gedekt zijn. Deze kosten zijn onvoorzien en zijn niet verwijtbaar dus wie weet zit daar een mogelijkheid.



  6. Top | #1106
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Later inleveren is helemaal geen probleem, maar kan wel kostbaar worden. Wij waren op JFK ruim 3 kwartier (dikke file) te laat en de courtesy was 28 minuten. Dus werd er vrolijk een dag extra berekend (wel kaal, zonder verzekeringen, ik dacht $43,-). Daar kan de ontvanger weinig aan doen, dat doet zijn scannertje vanzelf.

    Eerder ophalen kan ook, maar wel op de dag van het contract. Dit houdt dan wel in dat hij ook eerder terug moet, ofwel op het tijdstip dat je de poort uitrijdt. Breng je hem op de laatste dag later terug dan dat tijdstip, kost het je ook weer dollars.

    Ik begrijp dat jullie niet kostenloos kunnen annuleren, want anders zou ik dat zeker doen, en een nieuwe reservering maken, desnoods bij een ander. Wel vreemd trouwens dat Easyterra daar niet in mee wil denken, die was bij mij direct afgeserveerd (voor een volgende keer)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #1107
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Wij waren op JFK ruim 3 kwartier (dikke file) te laat en de courtesy was 28 minuten. Dus werd er vrolijk een dag extra berekend (wel kaal, zonder verzekeringen, ik dacht $43,-). Daar kan de ontvanger weinig aan doen, dat doet zijn scannertje vanzelf.
    Van Alamo zelf:

    What is Alamo's grace period?

    There is generally a 29 minute grace period for daily rentals. If the vehicle is returned within 2 hours of the time it was rented on a subsequent day additional hourly charges will apply. If you return the vehicle 2 hours or more from the time it was rented on a subsequent day, you will be charged for an additional day of rental.
    Dus niet helemaal volgens policy. Pas na 2 uur te laat zou je een dag extra moeten betalen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #1108
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    30

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Misschien ook een handige tip voor mensen zonder Creditcard, wij hadden in ons gezelschap enkele personen (huurde 2 auto's) zonder CC.
    Het huren is bij (alleen) Alamo dan nog mogelijk, je betaald $200,- borg en krijgt hiervan een deel terug. In ons geval was dit bij een midsize-SUV voor 2 weken $119,-.
    Na navragen blijkt het wagenpark van Alamo zo groot te zijn dat ze het risico kunnen lopen om een auto "te missen" mocht dit gebeuren.
    Wij maakte de grap "dus we kunnen hier eigenlijk een Chrysler Voyager kopen voor $200,-" de man knikte maar vond het niet echt een leuke grap.

    Geef wel voor het boeken aan dat je zonder CC een auto gaat huren!

  9. Top | #1109
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    31

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Ik begrijp dat jullie niet kostenloos kunnen annuleren, want anders zou ik dat zeker doen, en een nieuwe reservering maken, desnoods bij een ander. Wel vreemd trouwens dat Easyterra daar niet in mee wil denken, die was bij mij direct afgeserveerd (voor een volgende keer)
    Wij kunnen wel kosteloos annuleren, alleen is een nieuwe reservering behoorlijk duurder dan de huidige. En dat voor in principe maar een paar uurtjes meer.

    Dank voor de reacties. Ik denk dat wij de auto dan toch maar gewoon op het geplande tijdstip gaan ophalen, daar vragen hoe het zit met later inleveren. Dat het ons extra geld kost, is duidelijk en logisch. Maar dan wel beperkt tot 1 daghuur tegen het dan geldende tarief. Maar ik had gewoon niet verwacht dat dit zo moeilijk zou gaan .
    Terug naar Florida in 2015: 19/7-13/8 http://floridajuli2015metdekids.blogspot.nl
    Naar Florida in 2014: 27 juli - 22 augustus
    http://floridazomer2014metdekids.blogspot.nl/

  10. Top | #1110

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    @Jolanda, Heb je ook al geprobeerd om de boeking online aan te passen? (dit gaat via de site van Auto Europe). Misschien dat de kosten dan wel meevallen?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •