Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 50 van de 233 EersteEerste ... 40484950515260100150 ... LaatsteLaatste
Resultaten 491 tot 500 van de 2328

Onderwerp: Autohuur: Alamo (2)

  1. Top | #491
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    ...waarom toch zo achterdochtig? ........ niet schreeuwen voor je geslagen wordt ...:wink:.
    Dat jij dat nog zegt

    Mede na jouw blog over je avontuur van 27 maart j.l. bij Alamo ben ik op mijn hoede.

  2. Top | #492
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker Bekijk Berichten
    Dat jij dat nog zegt

    Mede na jouw blog over je avontuur van 27 maart j.l. bij Alamo ben ik op mijn hoede.
    Ah, op je hoede zijn kan geen kwaad. Maar ik heb in mijn blog niet willen beweren dat het bij Alamo laaienlichters zijn. Ik had immers geen enkel recht op een verlenging van mijn huurcontrat onder dezelfde voorwaarden? Ik heb er om gevraagd, maar men heeft mij steeds verwezen naar de manager van MCO. Ik ben er kritisch over dat dit een hele middag moest duren. Men had gewoon 'nee' moeten zeggen. "Sorry, dat gaat niet lukken, meldt u zich bij de manager ter plekke". Met Indiase beleefdheid heeft men mij aan het lijntje gehouden, dat pakte verkeerd uit.

    Natuurlijk gaan er ook bij Alamo dingen niet goed. Ik zal de eerste zijn die daar kritisch over is. Maar vaak wordt de suggestie gewekt dat ze geen eerlijke handel drijven en dat vind ik niet juist. Zo is de kwestie van de tank benzine of de prijs per gallon helder. In 'mijn' geval was het keurig dat ik voor een ritje van een uur niet voor een hele tank werd belast, maar voor een paar gallon. Hiermee was ik, ondanks dat ze een hoge prijs rekenen, immers helemaal niet slecht af. Spreek je vooraf af dat je een tank betaalt, dan weet je ook wat je dat kost en die prijs ligt echt niet abnormaal ver boven de prijs aan de pomp.

    Verder komt het misschien niet zo goed in mijn blog naar voren, maar Alamo is natuurlijk best coulant geweest door mij, zonder enige vergoeding, een auto mee te geven om thuis een veel voordeliger contract met hen aan te gaan. Voor hetzelfde geld hadden ze mij voor 24 uur belast, zo is immers het spel en zo zijn de regels.

    Je komt de laatste tijd eigenlijk geen gegronde klachten over Alamo meer tegen. In sommige gevallen laat men zich verleiden tot extra voorzieningen, maar daar is men zelf bij, toch? Je kunt Alamo niet kwalijk nemen dat ze extra geld proberen te verdienen. Daarom is het goed om op je hoede te zijn. Gezien het zeer grote aantal forummers dat bij Alamo huurt en het geringe aantal gegronde klachten, is vooraf piepen m.i. niet nodig. That's all.



  3. Top | #493
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    2

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Dank allen voor de goede info over alamo, dit helpt echt gigantisch voor nieuwe reizigers!
    Toch nog een vraagje: ik ga naar Orlando en heb een full suv bij Alamo orlando int airport
    Ik heb alles online ingevoerd (save time) dus ik hoef niet naar beneden om de rij staan?
    Ik kan direct naar buiten naar de overkant waar de autos van Aloma ook staan?
    Is daar de Kiosk?
    Hopelijk kan iemand dat duidelijk vertellen
    Dank jullie allen!
    Gr Piet

  4. Top | #494
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Nee, savetime houdt in dat je langs een kiosk moet:



    Deze staan bij de Alamo balies. Grote kans dat er niemand bij deze machines staan, dus kun je gewoon snel aan de slag gaan. Wel wijs ik je even op mijn bericht hierboven: http://floridaforum.nl/showpost.php?...&postcount=482
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  5. Top | #495
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wire Bekijk Berichten
    Hopelijk kan iemand dat duidelijk vertellen
    Twee vragen: Ben je Insider? Heb je direct bij Alamo geboekt?



  6. Top | #496
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Ik ben altijd tevreden geweest met Alamo, heb nu al een keer of vier gehuurd via hen. Dit is de eerste keer dat ik het direct doe en niet via een tussenpersoon. Het is mij echter opgevallen dat de klachten die er zijn over Alamo (en dat zijn er inderdaad stukken minder dan enkele jaren geleden) juist van toepassing zijn op de directe boekingen. Het lijkt erop dat boekingen via tussenpersonen weinig last hebben van de "commercialiteit" van de medewerker. Juist omdat ik binnenkort voor het eerst zonder tussenpersoon aan de balie sta ben ik nogal scherp op commerciële trucs.

    Je hebt overigens volledig gelijk, pas schreeuwen als je geslagen wordt, dat geef ik volmondig toe. Jouw bericht doet me overigens goed, horen dat de benzine bij betaling vooraf slechts een weinig duurder is dan buiten het vliegveld.

    Binnen een week laat ik het je horen. Al dan niet schreeuwend

  7. Top | #497
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker Bekijk Berichten
    Ik Juist omdat ik binnenkort voor het eerst zonder tussenpersoon aan de balie sta ben ik nogal scherp op commerciële trucs.
    Ik boek al een tijdje direct bij Alamo en heb geen nare ervaringen. Ik kom overigens ook normaal niet aan de balie. Het vereist wel dat je goed weet wat je doet; ken de regeltjes en de afspraken. Snap hun systeem: het is een commercieel bedrijf met als doel zoveel mogelijk te verkopen.

    Ik hoop dat je niet geslagen wordt.....[-o<. Valt vast wel mee. En als je onverhoopt toch iets niet begrijpt of er bevalt iets niet, vraag altijd naar de manager. Ze zijn herkenbaar aan een badge. Blijf rustig en vraag om een oplossing.



  8. Top | #498
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    2

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Twee vragen: Ben je Insider? Heb je direct bij Alamo geboekt?
    Insider?
    Ik heb geboekt bij Sunny cars en die gebruiken Alamo in orlando
    Ik save time online gewoon in kunnen vullen en rijbewijs en extra bestuurder reeds ingevuld. Ook netjes een mail met confirmation nummer gehad.
    Ik zie nu kleine letters dat ik toch naar de counter moet ( first floor down ) om mijn huurovereenkomst op te halen. :-$

  9. Top | #499
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Mea Culpa,

    De brandstofkosten van Alamo zijn, indien je van te voren betaald, absoluut netjes. Wij betaalden $ 3,80 per Gallon. Op de route ben ik slechts één keer een lagere prijs tegengekomen.
    Als je hen laat vullen, achteraf dus, betaal je $ 5 en nog wat per gallon, daar wordt aan verdiend!
    Wij moeten zometeen nog een andere auto wegbrengen, is het erg papperig om die halve tank over te hevelen?

  10. Top | #500
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo (2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker Bekijk Berichten
    Mea Culpa,

    De brandstofkosten van Alamo zijn, indien je van te voren betaalt, absoluut netjes.
    Leuk om te horen!





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •