Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Hotel dichtbij de parken

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Hotel dichtbij de parken

    Hallo iedereen,

    Na onze huwelijksreis vorig jaar in Orlando ben ook ik volledig besmet met het Florida virus Mijn echtgenoot wou na de drukke vakantie van vorig jaar dit jaar absoluut een relax vakantie, en dus gaan we naar mexico. Maar volgend jaar heb ik het weer voor het zeggen en wordt het dus absoluut terug Orlando... Ik ben al druk bezig met allerlei plannen te maken maar geraak er maar niet wijs uit welk hotel te nemen... Het wordt een drukke vakantie waar heel veel pretparken op het programma staan, dus zeker alle 4 de Disney parken, alsook Typhoon Lagoon, maar ook de andere parken zoals Seaworld & Universal Studio's... Kan er mij iemand een goed hotel aanraden die op redelijke afstand ligt van de parken want we waren eigenlijk niet van plan om daar een huurauto te nemen en dus zouden we zoveel mogelijk met shuttles de parken moeten kunnen bereiken. Liefst geen overdreven duur hotel maar toch wel mooi & goed met een mooi zwembad want we plannen ook enkele relax daagjes in onze vakantie... Alle tips zijn welkom... En kan er mij ook iemand zeggen op welke site ik best mijn tickets kan bestellen voor alle parken want ook daar geraak ik maar moeilijk wijs uit... Alvast bedankt!!!

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    Een hotel dicht bij "de parken" zul je op International Drive moeten zoeken, want de parken liggen nog al een eindje uit elkaar.
    Seaworld is zo'n beetje het centrale punt tussen Universal en Disney, dus is een hotel op hun grondgebied een goede optie.

    Maar of die hotels ook shuttles bieden voor zowel Universal èn Disney kan ik niet zeggen.

    Ik durf het bijna niet te vragen (lokt discussies uit), maar waarom geen huurauto ??
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    Bedankt voor de tip, ik kijk eens welke hotels daar allemaal te vinden zijn... Na onze vakantie vorig jaar in de Grand Floridian doorgebracht te hebben hebben we natuurlijk hoge verwachtingen gekregen van hotels maar dit hotel is echt te duur om daar drie weken door te brengen... Dus hopelijk vinden we toch iets leuks en betaalbaar...

    Bij mij lokt de vraag "waarom geen huurauto" zeker geen discussiepunt uit, we dachten eigenlijk gewoon dat het niet echt nodig was omdat we de hele vakantie in Orlando blijven... Denk je dat het toch aan te raden is om een huurauto te nemen?

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    Ik persoonlijk wel. Je bent dan ook niet gebonden aan de tijden van de shuttlebussen, alleen komt er dan wel parkeergeld bij de parken om de hoek kijken.

    Maar verder geniet je natuurlijk veel meer vrijheid, ook om bij de shopping malls te komen bijvoorbeeld. En in de omgeving van Orlando is ook nog genoeg te zien en te doen.

    Maar daarover kunnen we uren discussieëren; basis is vrijheid en tijdswinst.
    En een auto voor 2 personen hoeft niet echt heel veel te kosten.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    Zeker doen, die auto.
    Een economy auto kost niet veel en het biedt inderdaad ontzettend veel vrijheid. Niet alleen dat je dan niet afhankelijk bent van de shuttles maar je kunt ook je zoekgebied voor een hotel vergroten.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    "Orlando" is een nogal ruim begrip.

    Wat meestal met Orlando wordt bedoeld, beslaat een gebied ter grootte van de provincie Utrecht. Het meest bezochte deel daarvan ligt aan de zuid- en westkant van de stad Orlando. En helaas, niet op loopafstand.


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Brugge Belgie
    Berichten
    84

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    Dat was eigenlijk ook een beetje mijn grootste schrik, dat het huren van de auto + de parkeerkosten bij alle parken ons een pak geld zal kosten... Maar volgens jou valt dat eigenlijk best wel mee?! Misschien moet ik het toch maar eens overwegen dan... Is natuurlijk wel een feit dat je veel meer vrijheid hebt!!!

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    De meeste hotels bieden gratis shuttles aan naar Disney óf naar Universal/Seaworld. Naar beide zie je eigenlijk nooit. Dan ben je dus voor vervoer naar het gebied wat niet aangeboden wordt door het hotel aangewezen op openbaar vervoer, taxi of een betaalde shuttle.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Tielemans's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    65

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    ik heb nog wel een suggestie: wij zitten altijd zonder huurauto in een disneyhotel. Wij zijn met de bus vanaf downtown disney naar seaworld geweest. doen wel meer mensen en het is een kort ritje. weet zo niet of er ook bussen van DTD naar universal gaan bijvoorbeeld, maar goed dat zal vast uit te zoeken zijn. Lynx is het busbedrijf.

    Wellicht een goede optie dus.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Hotel dichtbij de parken

    Zelf zijn wij zeer gecharmeerd van Hampton Inn hotels, we hebben er in het verleden twee gehad, eentje op de Universal BLVD, en eentje op de South Kirkman Road. Beide liggen heel centraal (Seaworld, Universal Studios, IOA, Wet 'N Wild) en ddisneyparken op 20 minuten. Er zit een goed ontbijt bij, en gratis WIFI. Ze hebben ook vervoer naar de parken, echter weet ik niet of er kosten aan verbonden zijn.
    Laat het maar weten, ik heb ook nog wel een adresje waar je kunt boeken ;-) :smile:
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •