Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 44

Onderwerp: Reisschema AenG: Orlando-Miami-cruise-Key West-Orlando, zomer 2013

  1. Top | #11
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Doen jullie de overnachting op Islamorada vanwege een bepaalde reden?
    Het is nl maar 300 km van Key West naar Ft. Lauderdale.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  2. Top | #12
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Zaterdag: kennedy space centre en aquatica.
    Zondag: dagje rust.

    Zoals al gezegd door Teleton en hrjhaan
    , dit ga je niet redden. Voor KSC heb je vrijwel een hele dag nodig. Zeker de bustour kost wat tijd.

    Ik weet niet wat je op je rustdag gepland hebt, maar in Aquatica kom je ook erg goed tot rust hoor Dus ik zou zaterdags naar KSC gaan en zondags naar Aquatica

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Donderdag: à st petersburg + strand à overnachten.
    Vrijdag: à busch gardens à st petersburg à overnachten.
    Ik zou donderdags van Orlando naar St. Petersburg gaan en onderweg Busch Gardens meepikken, zodat je op vrijdag gewoon in St. Petersburg kunt blijven. Kost minder kilometers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Zaterdag: à everglades (airboat) à naples à overnachten.
    Zondag: à key largo à overnachten.
    De Everglades boattour kun je prima van Naples naar Key Largo doen. Zodat je tussen St. Petersburg en Naples andere leuke dingen bezoeken, zoals Myakka River State Park, of Ringling Museum, of Salvador Dali Museum, of Fort DeSoto Park, of Sanibel/Capitiva.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Dinsdag à Islamorada (key’s) à overnachten.
    Waarom wil je nogmaals op The Keys slapen? Wellicht heb je er goede reden voor, maar persoonlijk weet ik niet wat de meerwaarde ervan is om nogmaals midden op The Keys te slapen. Je redt het makkelijk om van Key West naar Fort Lauderdale te rijden, inclusief wat leuke tussenstops op The Keys zelf. Maar je hoeft hiervoor echt niet nogmaals een dagje te logeren op The Keys. Of het moet zijn dat je enorm veel gepland hebt op Islamorada?

    En over het verschil van Disneyland Parijs en Magic Kingdom.. tja, daar is inderdaad al veel over geschreven op dit forum, zoals Teleton al aanhaalde, maar bij deze nogmaals: Je hebt gelijk qua concept is het inderdaad hetzelfde. Kasteel in het midden. Ze hebben beide gebieden als Tomorrowland en Adventureland. Ze hebben beide een Big Thunder Mountain en een Space Mountain... Maar tóch zijn de attracties op zichzelf al anders. Space Mountain is in Parijs bijvoorbeeld een achtbaan met één lange trein, waarbij je naast elkaar zit. En die in Orlando zijn het allemaal losse karretjes waarbij je met zijn tweeën achter elkaar zit en is het een soort kermisbaan (muis-achtig). De studios zijn in principe totaal anders. Ja, ook bij dit park hebben ze beide een Tower of Terror en een Aerosmith achtbaan. Maar ook deze zijn totaal anders als die in Parijs. In Orlando rijden de karretjes van Tower of Terror bijvoorbeeld en het thema van de Aerosmithbaan is anders.
    En verder zijn er eigenlijk geen dezelfde attracties in de studios... (of vergis ik me nu?)

    Maar als je ook dat te veel van hetzelfde vindt als Parijs, zou ik in plaats daarvan naar Epcot gaan. Je hebt nu Animal Kingdom en de Hollywood Studios staan. Kies dan voor Animal Kingdom en Epcot.

    Overigens zou ik persoonlijk Wet 'n' Wild (al ben ik er nog nooit geweest)inruilen voor bijvoorbeeld een Typhoon Lagoon of Blizzard Beach. Zo vaak al gelezen dat Wet 'n' Wild maar een bij elkaar geraapt zooitje is op wat beton is gesmeten. Zonder sfeer en zonder 'privacy' zo langs de weg. Maar wat ik al zeg, ben er zelf nog nooit geweest... Maar weet wel dat Typhoon Lagoon en Blizzard Beach wél erg leuk zijn
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 20-12-11 om 19:53.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Tja aquatica op een rustdag kan natuurlijk ook, dat is geen probleem.

    Van orlando naar busch gardens zou prima gaan, maar vindt het niet zo'n prettig idee om al de bagage de hele dag in de auto te laten op zo'n parkeerterrein, of is dat vreemd??

    Tja over dat extra nachtje op de keys, ik krijg van vele het idee dat die hele keys reis een pittig eindje rijden is. De eerste dag van key largo naar key west en onderweg paar keer stoppen is al aardig lang. Ik verwacht dat we dan einde van de middag aankomen... Willen ook Bahia park bezoeken. We kunnen dan alleen 's avonds even genieten van key west. Dus willen we volgende dag daar nog een beetje rondlopen/fietsen enz en dan halverwege de middag naar islamorada rijden en dan daar slapen en dan de volgende dag op het gemakkie het laatste stuk.

    kan je trouwens in miami ergens onbetaald parkeren of moet er overal betaald worden. We willen namelijk vanuit F lauderdale een dagje naar miami om daar lekker rond te kijken/rijden/shoppen.

    Tja dat epot, dat spreekt me helemaal niet zo aan, weet niet precies waarom. Heb het idee dat het echt allemaal wetenschap enzo is en minder "fun"....

    Wet & wild leek mij juist het gaafste park met de meeste gave glijbanen, maar misschien heb ik dat dan mis.... Tja ik merk wel dat het een vakantie wordt met heel veel keuzes maken :???:

  4. Top | #14
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Ik zou persoonlijk dan 2 nachten op Key West blijven. is een hele trip voor een avondje plezier. Dan heb je vervolgens een hele dag om in Fort Lauderdale te komen. Kun je genoeg tussen stops maken.
    Na in Aquatica geweest te zijn vonden we Wet en Wild niets aan.
    Heel lawaaierig en alles hutje mutje op elkaar. Is weliswaar gratis bij een combikaart met universal, maar Aquatica heeft veel meer sfeer en rust.

  5. Top | #15
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Bahia Honda kun je ook bezoeken tijdens de rit van Key West naar Fort Lauderdale. Je kunt die rit dan aangenaam maken door middel van nog meer tussenstops te plannen op de keys (zoals de Bat Tower en National Key Deer Refuge) en dus ook Bahia Honda SP.

    En over die bagage op de parkeerplaats... wij doen eigenlijk niet anders... 2006 en 2010 waren voor ons echt pretparkvakanties (niet in Florida) en hopten we van hotel naar hotel en dan overdag bezochten we een pretpark (met de bagage dus nog in de kofferbak). Geen probleem Wij hebben van thuis uit een groot zwart doek meegenomen welke we over de spullen leggen. We zoeken de huurauto ook vaak uit op 'getinte ramen', zodat het niet direct in het zicht ligt.

    Volgens mij betaal je in Miami overal voor het parkeren. In de weekenden vaak meer als doordeweeks. Een dollar of 30 voor de hele dag.

    En Epcot, tja.. het meest ondergewaardeerde Disney park volgens mij Je hebt daar Test Track, Mission Space, Soarin' (oh, Soarin' ), Turtle Talk.... En dan de relaxte sfeer van World Showcase (lees: lekker eten). En ja, Epcot heeft inderdaad ook wat wetenschappelijke/educatieve dingen. Maar die sla ik meestal over hahaha... Maarja, Hollywood Studios heeft Tower of Terror...

    Over Wet & Wild kan ik, zoals gezegd, niet oordelen, maar veel glijbanen én sfeer vind je ook bij Blizzard Beach! En de glijbanen van Aquatica vond ik eigenlijk ook al behoorlijk gaaf!
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 21-12-11 om 00:04.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  6. Top | #16
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Epcot is ons favoriete park. Geweldig mooi opgezet en leuke attracties. Zelfs de wetenschappelijke/educatieve dingen zijn de moeite waard. Disney weet hoe ze het aantrekkelijk moeten maken.

    De 2 keer dat ik met een avondvlucht vanuit Tampa terug vloog hebben we die laatste dag telkens Busch Gardens bezocht. Met alle bagage in de auto.
    En met de rondreizen die ik in de USA heb gemaakt doe je ook niet anders.
    Nooit problemen gehad.

    Gebruik Google maps voor de routes: die geven afstanden aan en gemiddelde rijtijden.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker loesje's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    45

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Anderhalf jaar op voorhand je reis plannen. Je bent er op tijd bij :razz:

    Over de ris zelf heeft iedereen je al veel tips gegeven ,dus daar ga ik me buiten houden. Op & ding na: Wij hebben vorig jaar Key West gedaan. Een voormiddag naar daar gereden, namiddag, avond en overnachting op Key West. Volgende ochtend nog een wandelingetje en ontbijt daar en dan op de terugweg overnacht op Key Largo. Dat is allemaal goed te doen hoor op 2dagen en ZEKER de moeite!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Willen die dan voor de cruise inleveren, maar wat moet je dan doen vanaf de cruise ( 7.30uur) tot aan de vlucht ('s middags)??? We hebben dan immers geen auto meer...
    Ik weet niet of je al een cruise gedaan hebt, maar op een cruise spring je niet even op en af. De cruise zal aanmeren vanaf 7.30, maar dat betekent niet dat je er al af kunt. Trouwens je gaat dan toch nog eerst op je gemak ontbijten en als je de avond ervoor je rekening nog niet betaald hebt, moet je dat die ochtend ook nog doen.
    Wij doen over 3weken ook een cruise vanuit Florida en komen op de aankomstdag aan om 8u en moeten om 14u onze vlieger hebben. We denken dat dit eerder krap dan ruim zal worden. Iets plannen om nog te bezoeken zal er dus zeker niet bij zijn.
    Maart 2010 - rondreis Florida (Orlando, Daytona, Fort Lauderdale, Miami, Key West)
    Mei 2011 - rondreis Californië, Nevada, Arizona en Utah
    Januari 2012 - Orlando + cruise Mexico, Belize en Honduras

  8. Top | #18
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loesje Bekijk Berichten
    Anderhalf jaar op voorhand je reis plannen. Je bent er op tijd bij :razz:

    Wij hebben vorig jaar Key West gedaan. Een voormiddag naar daar gereden, namiddag, avond en overnachting op Key West.
    Ach, wat is nu anderhalf jaar... wij zijn al bezig met onze vakantie voor 2014!!!\\/


    Key West:
    Fort Zachary Taylor, Hemingway House, Lighthouse museum, Southernmost Point, Turtle Kraals.
    http://www.turtlekraals.com/index.html
    http://www.hemingwayhome.com/
    http://www.kwahs.com/lighthouse.htm
    http://www.floridastateparks.org/forttaylor/
    http://www.fortzacharytaylor.com/home.html
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Tja, de reis stond eigenlijk gepland voor oktober/november 2011. Maar vrienden van ons wilden ook naar florida dus nu gaan we met zn vieren in 2013, wel zo gezellig!

    Goed te horen dat van die cruise, nooit over nagedacht dat dat allemaal wel even kon duren. Kan je eigenlijk de laatste dag nog ontbijten op de cruise of zit dat er niet meer bij in???

    Zal dan idd een laken meenemen of kopen daar om de bagage af te dekken. Ook een auto met getint glas nemen is idd handig. Je leert best veel op zo'n forum zeg

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Zwart landbouwplastic doet het ook goed, moet in ieder geval donker zijn.

    Groetjes Henke.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •