Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

Onderwerp: Reisschema AenG: Orlando-Miami-cruise-Key West-Orlando, zomer 2013

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Reisschema AenG: Orlando-Miami-cruise-Key West-Orlando, zomer 2013

    Hoi,

    Wij willen in de zomer van 2013 3 weken naar florida met zn 4en (25-29jaar). Ik heb een schema gemaakt met als voorbeeld zomer 2012. Graag suggesties en tips.

    ma 13aug: vlucht amst- orlando, auto ophalen, villa orlando
    di 14aug: villa orlando en rust dagje
    wo 15aug: disney's animal kingdom
    do 16aug: universal studio's
    vr 17aug: seaworld en aquatica
    za 18aug: dagjes rust en shoppen
    zo 19aug: kennedy space centre
    ma 20aug: disney's studio's
    di 21aug: universal islands of adventures
    wo 22aug: dagje rust en shoppen
    do 23aug: naar miami rijden, auto inleveren en overnachten
    vr 24aug: shoppen miami en cruise naar bahama's
    za 25aug: cruise
    zo 26aug: cruise
    ma 27aug: cruise, auto ophalen, naar fort lauderdale en overnachten
    di 28aug: fort lauderdale, dagje strand en/of shoppen
    wo 29aug: keys: islamorada, daar overnachten
    do 30aug: naar key west rijden, daarna overnachten op islamorada
    vr 31aug: everglades en overnachten in naples
    za 1sep: naar st petersburg, strand en overnachten
    zo 2sep: tampa busch gardens en overnachten in st petersburg
    ma 3sep: orlando, auto inleveren en terugvlucht naar amst

    De cruise datum staat vast, kunnen cruise ook helemaal aan het eind doen en dan terugvliegen vanaf miami maar dan zit je met de auto...Willen die dan voor de cruise inleveren, maar wat moet je dan doen vanaf de cruise ( 7.30uur) tot aan de vlucht ('s middags)??? We hebben dan immers geen auto meer...

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Graag suggesties en tips.

    ..
    Tsja, ik zou de rekensom voor de autohuur wel eens willen zien. Je gaat drie dagen cuisen en levert de auto in. Waarschijnlijk omdat je denkt dat dan voordelig uit bent. Maar als je van de cruise terugkomt, haal je al weer vroeg de auto op. Terwijl jullie laat op de dag vertrekken, wat je op een extra 24 uur autohuur komt te staan, toch? Misschien zou je dat nog eens goed kunnen overdenken? Welke voorziening tref je voor de tol. Via de autoverhuurder? Dan betaal je voor twee huurperiodes ook nog eens de dubbele fee van 6 dollar. Plus de kosten om de auto weg te brengen, vervoer naar hotel etc. etc. Heb je al eens uitgezocht hoe anderen dat doen?

    Wat ook opvalt is de geplande dag SeaWorld/ Aquatica. Ben je niet bang dat dat wel een beetje erg veel van het goede is? Jullie zijn liefhebbers van de rides; dan ben je in SeaWorld wel een hele dag onder de pannen, zeker als je ook nog wat van de shows wil zien. Ik zou voor Aquatica een rustdag opofferen, dan rust je maar uit in de Lazy River.....

    Waarom rijd je naar Key West om in Islamorade te overnachten? En de belangrijkste nadenker is misschien wel: Waarom vlieg je via Orlando? Het scheelt je enorm veel kilometers als je naar Orlando vliegt, vandaar je rondrit maakt en vanuit Miami terug vliegt. Toch?

    Over kilometers: De laatste week van de vakantie heeft best een hoog asfaltgehalte. Alles kan, je moet er van houden en na afloop kan je zeggen dat je er geweest bent. Net als een bus Japanners die in een dag door ons land trekken......

    Kortom, het is wel veel. 7 themaparken in de eerste week....2 dagen Disney waar je de hoofdprijs per dag voor betaalt...Een bezoek aan Busch Gardens, langer dan 14 dagen nadat je in SeaWorld bent geweest, zodat je dure eendagse tickets moet kopen ipv een combiticket, dat 14 dagen geldig is...Het kan allemaal wel wat slimmer. Je wil van alles en loopt daarbij tegen een ijzeren wet aan: Florida is too much.



  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Hey Teleton,
    Dat van busch gardens had ik idd niet overnagedacht dat daar teveel dagen tussen zitten... Tja en rusten in aquatica kan idd ook wel :P We willen overnachten in islamorada omdat dan ongeveer halverwege is en daardoor hoeven we niet vanaf key west helemaal in 1 keer terug te rijden zeg maar. Ook is verblijven daar goedkoper dan op key west...
    Ik weet nog niet precies hoe dat zit met de tol...
    Zouden we eventueel een dagtrip vanuit orlando naar tampa kunnen doen? Of is het dan idd toch verstandiger om na een week orlando via tampa, naples enz naar beneden te gaan, richting de keys, daarna fort lauderdale/miami en als laatste de cruise. Dan de auto gewoon hele periode houden en pas met de terugvlucht inleveren. En ons dan gewoon vermaken op de laatste dag tussen cruise en vlucht terug via miami....
    Wat is handig qua parken, beter niet in het weekend vanwege drukte of maakt dat in de vakantieperiode niet uit? en is daarin dan nog verschil tussen pretpark en waterpark? Mag je trouwens altijd 's avonds ook naar de parken als je niet in een disney hotel zit?

    Tja het is idd veel ja, maar waarschijnlijk wel de enige vakantie naar florida voor komende 14jaar dus... Hebben nu nog geen kinderen en onze vrienden ook niet, maar zit wel in de planning zeg maar

    In ieder geval bedankt voor de tips en misschien kan je de rest van de vragen nog beantwoorden?

    Enne: eing idee wat we ongeveer kwijt zouden zijn voor deze planning in het hoogseizoen?

    Thanks
    AenG

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Dat van busch gardens had ik idd niet overnagedacht dat daar teveel dagen tussen zitten...
    Het eerste geld is dus al verdiend, dank zij dit vrolijke vakantieforum voor Floridaliefhebber!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    We willen overnachten in islamorada omdat dan ongeveer halverwege is en daardoor hoeven we niet vanaf key west helemaal in 1 keer terug te rijden zeg maar. Ook is verblijven daar goedkoper dan op key west...
    Maar is de attractie van Key West nu niet juist de avond, de zonsondergang..... Het is een beetje alsof je naar der Sinterklaasoptocht gaat maar al weggaat als de reclamekaravaan voorbij is, toch?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Ik weet nog niet precies hoe dat zit met de tol...
    Daar hebben wij het volgende op gevonden: Lees de FAQ's over dit onderwerp. Het is handig om eerst eerst te weten hoe het zit, dan te bepalen hoe je de tol betaalt en dan pas een auto te huren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Zouden we eventueel een dagtrip vanuit orlando naar tampa kunnen doen?
    Dat wordt veel gedaan. Reken op anderhalf uur reistijd, het is een beetje afhankelijk van waarvandaan je vertrekt. Persoonlijk zou ik dat doen, je hebt een verplaatsing minder en daardoor ook ruimte in je schema, zodat je kunt schuiven. Vergeet niet dat je midden in het regenseizoen zit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Dan de auto gewoon hele periode houden en pas met de terugvlucht inleveren. En ons dan gewoon vermaken op de laatste dag tussen cruise en vlucht terug via miami....
    Bij de indeling geldt natuurlijk ook dat vele wegen...etc. Zelf zou ik in Orlando beginnen, dan de rondreis maken en in Miami eindigen met de cruise. Maar er zijn legio opties, er is geen 'beste'. Mijn punt is meer dat het inleveren van de auto voor veel werk zorgt en misschien wel hogere kosten met zich meebrengt dan als je de auto parkeert. Da's toch een kwestie van de zaak op een rijtje zetten en uitrekenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Wat is handig qua parken, beter niet in het weekend vanwege drukte of maakt dat in de vakantieperiode niet uit? en is daarin dan nog verschil tussen pretpark en waterpark? Mag je trouwens altijd 's avonds ook naar de parken als je niet in een disney hotel zit?....
    Orlando is The Fun Capital of The World, dat gaat altijd maar door. Het is, zeker in die periode, druk in alle parken. Da's gewoon een gegeven. Ook 's avonds! Voor gasten van Disney hotels zijn er extra openingstijden, lees het topic daarover maar eens.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Enne: eing idee wat we ongeveer kwijt zouden zijn voor deze planning in het hoogseizoen?
    Ik zou het anders benaderen. Je bepaalt eerst je budget, gaat dan plannen en vervolgens zie je of je budget toereikend is. Is dat het geval? Goeie reis! Is dat niet zo dan kan je hde SS-methode toepassen. Je kunt schrappen of sparen....



  5. Top | #5
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Voor de drukte in de Disney parken kun je kijken op deze site:
    http://touringplans.com/walt-disney-...k-crowd-levels
    Hoe hoger het cijfer hoe drukker het is.
    En als je de volgorde van de touringplans aanhoudt scheelt dat ook weer een hoop tijd:
    http://touringplans.com/animal-kingdom/touring-plans
    Regel nummer 1 is wel: je moet er zijn als het park open gaat.
    Wij maken altijd gebruik van de touringplans en hoeven nooit te wachten. En... het scheelt een hoop gezeur over welke attractie je vervolgens wilt gaan doen.

    Ik heb nu 4 keer Kennedy Space Center bezocht en er nooit een hele dag over gedaan.
    Als je er bij opening bent kun je evt. ook in de middag weer doorrijden naar Miami. Dat is een rit van 3,5 uur, maar het zou je wel een extra dag opleveren.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #6
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Wat betreft Seaworld/Aquatica en Key West ben ik het volledig met Teleton eens.

    Rusten kun je prima in Aquatica! en Vanuit Islamorada 'even' op-en-neer naar Key West is natuurlijk onzinnig. Dan pik je de sfeer in Key West totaal niet mee. Het meeste gebeurd toch tijdens zonsondergang op het bekende Mallory Square. En de reis van Key West naar de Everglades kan ook heel erg leuk zijn. Op The Keys zijn genoeg leuke stops. Maar, van Key West naar Naples inclusief de Everglades bezoeken gaat inderdaad niet.

    En na Busch Gardens weer terug naar St. Petersburg is ook niet nodig. Prima te doen om dan door te rijden naar Orlando. Of inderdaad, wat je jezelf al afvraagt: ook prima als dagtocht te doen vanuit Orlando.

    Zelf zou ik de hele westkust laten zitten en alleen bij Orlando/Miami/Cruise houden. Eventueel nog naar Key West, maar dan minstens met één (maar liever twee) overnachting aldaar. En dan inderdaad op Orlando vliegen en vanaf Miami weer terug... Vrijwel wat wij afgelopen oktober gedaan hebben dus O Maar dan zonder de cruise...

    Wellicht heb je iets aan ons reisverslag en foto's? Zie: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/

    En je wordt toch wel door het bekende Florida-Virus gegrepen... dus ook mét kinderen zul je er komen hoor
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 17-12-11 om 15:28.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  7. Top | #7
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Overigens ook jammer om 3 dagen te gebruiken om uit te rusten. Jullie zijn tenslotte (fitte? en jeugdige) twintigers.
    Uitrusten en shoppen past bij mij eigenlijk niet echt in 1 zin want al dat geslenter langs die winkels is, in mijn ogen, zeer vermoeiend. Shoppen kun je trouwens ook nog later in de middag doen, na bezoek aan een park.
    En uitrusten... kan toch ook tijdens jullie cruise?!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    thanks voor alle tips en reacties,

    ik heb inmiddels het schema wat aangepast, op jullie aanraden :wink: Het is nog steeds de bedoeling om in de zomer van 2013 te gaan.... Maar heb dus als voorbeeld de zomer van 2012 gebruikt, ook om de kosten een beetje in beeld te brengen.

    Voorbeeld reisschema 2012: maandag 23 juli- maandag 13 augustus
    Maandag: vlucht orlando, auto ophalen, naar villa.
    Dinsdag: villa, dagje rust en shoppen.
    Woensdag: disney animal kingdom.
    Donderdag: disney hollywood + shoppen.
    Vrijdag: seaworld.
    Zaterdag: kennedy space centre en aquatica.
    Zondag: dagje rust.
    Maandag: universal islands of adventure.
    Dinsdag: wet & wild aquapark.
    Woensdag: universal studios.
    Donderdag: à st petersburg + strand à overnachten.
    Vrijdag: à busch gardens à st petersburg à overnachten.
    Zaterdag: à everglades (airboat) à naples à overnachten.
    Zondag: à key largo à overnachten.
    Maandag: à key west à overnachten.
    Dinsdag à Islamorada (key’s) à overnachten.
    Woensdag: à Fort lauderdale à overnachten.
    Donderdag: à Fort lauderdale (miami) shoppen à overnachten.
    Vrijdag: à Fort lauderdale, Miami à cruise.
    Zaterdag: Cruise.
    Zondag: Cruise.
    Maandag: Cruise, Miami, shoppen, auto inleveren, terugvlucht via Miami.

    Voor 4 personen kom ik ongeveer op een prijs van 2000 euro PP. Dit is incl: vlucht, villa, autohuur 3 weken standaard suv gold + gps pakket alamo, cruise, hotelovernachtingen en tickets voor alle parken, behalve kennedy space en everglades. Best redelijk toch of niet? We twijfelen alleen nog steeds heel erg over of we de disneyparken gaan doen en zoja, welke dan? We houden allemaal niet echt van shows enzo, maar meer van de achtbanen en waterattracties. Ik ben bang dat magic kingdom toch teveel lijkt op disneyland parijs en qua attracties in hollywood studios lijken ze volgens mij ook op disneyland parijs??? Qua auto, we kunnen denk ik geen kleinere (goedkopere) auto nemen. Voor vier volwassenen en max 6 koffers toch wel een standaard suv nodig toch?
    Ben benieuwd wat jullie vinden van de nieuwe planning....

  9. Top | #9
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Je kunt ook een minivan nemen. Die was voor ons vorig haar goedkoper dan een standaard SUV.
    De parken ervaart iedereen anders, dus daarin advies geven is moeilijk. Voor de achtbanen moet je naar Bush Gardens.
    Ik zou kenedy space center en Aquatica niet op een dag doen, maar de rustdag en Aquatica samenvoegen.

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: reisschema AenG: zomer 2013: orlando, miami, cruise, key west, orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AenG Bekijk Berichten
    Best redelijk toch of niet? Ik ben bang dat magic kingdom toch teveel lijkt op disneyland parijs en qua attracties in hollywood studios lijken ze volgens mij ook op disneyland parijs???
    Er is al zoveel geschreven over Disneyland Parijs. En even zo vaak is de reactie dat er in een slavink ook vlees zit, net als in een biefstuk. Maar kan je ze dan één op één met elkaar vergelijken? It's up to you......lees de berichten er nog maar eens op na.

    KSC en Aquatica op een dag is inderdaad vreemd gepland, hoe zie je dat dan zelf? Voor KSC moet je de tijd nemen, als je er alleen maar naar toe rijdt, sla het dan beter over.

    Verder valt op dat jullie voor drie weken een Tomtom huren. Al eens uitgerekend wat de Tomtom dan kost? Ook al vaak besproken hier: koop een Tomtom oid bij de Walmart!

    En hoeveel personen besturen de auto? Zijn dat er meer dan 1, dan is Gold een goeie keuze. Rijdt er maar 1, dan zou ik het nog eens narekenen. De standard suv is perfect voor deze reis. Vergelijk tzt de verschillende aanbieders goed.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •