Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Boca Raton

  1. Top | #1
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Boca Raton

    In een boek met de honderd mooiste plaatsen van de Verenigde Staten stond ook een pagina over... Boca Raton, dat volgens de schrijvers wel heel bijzonder moet zijn. Heel aardige plaatjes inderdaad maar als toeristische gids onbruikbaar. Daarom mijn vraag op het forum. Is het inderdaad zo bijzonder? Waar moet je zijn en wat is er te zien?

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Boca Raton

    Ik ben er deze zomer doorheen gereden, op weg naar Hollywood. De lange weg langs de kust voert je door allerlei plaatsjes met leuke namen, maar uiteindelijk vond ik ze - met mijn ongeoefende oog - allemaal erg op elkaar lijken.

    Boca staat toch bekend als dé plaats waar de wat oudere Amerikaan het liefst zijn of (vooral) haar oude dag wil doorbrengen.
    En wel een leuke website ook: http://www.ci.boca-raton.fl.us/rec/

    Ik ben dus ook erg benieuwd of iemand me kan overtuigen van al het mooie in deze plaats.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-12-11 om 01:04.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Boca Raton

    Ik ben mijn laatste verblijf aldaar maar eens namens het forum een kijkje gaan nemen ;-)

    De downtown van Boca Raton is inderdaad heel bijzonder. Het verhaal erachter gaat over een stadsarchitect, Addison Mizner, die in de jaren twintig van het ingeslapen dorpje Boca Raton (niemand weet waarom het Rattenbek heet) een voorbeeldstad wilde maken voor zijn hoogdravende architectonische ideeën. In zijn tijd is alleen een knalroze hotel gebouwd, bijgenaamd de Pink Lady, en toen brak de crisis van 1928 uit. Er werd dus even helemaal niets gebouwd en in 1933 overleed de architect, zonder dat die nog een cent bezat.

    Vanaf de jaren 50 zijn zijn plannen alsnog uitgevoerd. Het Plaza Real is een heel bijzonder gebied geworden. Een grote groenstrook in het midden, met paviljoens en fonteinen, en daarlangs twee smalle straten en gebouwen in een Italiaans-achtige stijl, die in die tijd ongekend was, met balkonnetjes en rode pannendaken en muren in pasteltinten. Aan de kop van het plein staat het museum voor moderne kunst (niet in geweest maar staat heel goed bekend) en een plein waarop openluchtconcerten worden gehouden. Alle gebouwen in het gebied zijn heel mooi op elkaar afgestemd en ik vond het geheel er erg mooi en evenwichtig uit zien. Er zijn dure winkels en wat eetgelegenheden onderin en daarboven (vast heel dure) appartementen.

    De bouwstijl is om zijn sjieke mediterrane uitstraling later in heel Florida gebruikt in o.a. dure winkelcentra en dergelijke.

    Stel je tomtom af op de kruising van NE 3rd street en NE Mizner blvd, zoek een parkeerplekje (de meeste betaald) en loop door de wijk, die omsloten wordt door N Federal Highway (US 1), NE Mizner Blvd en E Palmetto Park road, die naar het beach-gedeelte van het stadje loop. Voor wie in de buurt is, absoluut een aanrader.

    Foto's in het foto-topic Boca Raton.

    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 06-04-12 om 20:24. Reden: Link aangebracht

  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Boca Raton

    Wat impressies van de downtown van het plaatsje Boca Raton. Zie beschrijving in het topic over Boca Raton.


















  5. Top | #5
    Newbie PetraRemijnse's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    9

    Standaard Re: Boca Raton

    Leuk om te lezen. Ik ga er in Juni ook naartoe want mijn nichtje woont in Boca Raton. Ik ben benieuwd!!!

  6. Top | #6
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Boca Raton

    Ziet er gezellig uit!!
    En ze durven wel, met een naakt standbeeld. Die Amerikanen toch! :mrgreen:

  7. Top | #7
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Boca Raton

    Leuke plaats zo te zien zeg.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  8. Top | #8
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    Ameide, Netherlands
    Berichten
    4

    Standaard Re: Boca Raton

    Ziet er wel een beetje uit als Palm Beach. Net een park, keurig verzorgd allemaal en toch wel wat verstild.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker riwi's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    52

    Standaard Re: Boca Raton

    Ik moest direct denken aan Celebration. Ziet er ook allemaal zo keurig uit. Vind ik toch wel leuk hoor om dat zo te zien

  10. Top | #10
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Boca Raton

    Ze hebben er in ieder geval een vrouwenvoetbal team...

    MagicJack......


    http://nl.wikipedia.org/wiki/MagicJack



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •