Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 56

Onderwerp: Autohuur, verzekeringspakket en overige voorzieningen

  1. Top | #21
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Mijn ervaring is tot nu toe dat ruitschade en mobiliteitsverzekering (dus hulp onderweg) er nooit standaard inzitten tenzij zo vermeld.
    Ook wanneer wij het GOLD pakket boekten bij Alamo wilden ze dit ons er nog bij verkopen.

    Zijn dus geen uitsluitingen, maar het moet als product vermeld staan in de voorwaarden (valt dus niet onder reguliere schade).
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  2. Top | #22
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Heb je dan een contract waarop je geparafeerd hebt voor "denied"

    Overigens, heb je door mij geciteerde voorwaarden nagelezen?

    Staat toch duidelijk:
    ~Geen eigen risico in de USA. Canada kent een eigen risico van CA$ 500
    en

    Exclusief:

    • Toeslag voor extra bestuurders. Standaard inbegrepen voor California.
    • Afleverkosten (drop-off). Geldt veelal niet voor de staten Florida & California en is geheel afhankelijk van het autotype en de verhuurlocatie.
    • Roadside Plus (RP) / Roadside Protection (RSP).
    • Indien gewenst extra’s zoals kinderzitje, GPS, sneeuwkettingen, e.d.
    • Toll Pass Automatic / Toll Pass Device / Toll Pass Waiver.



    Waarom geen eigen risico

    en niet bij exclusief genoemd ?



    Maar een mogelijkheid is dat je aanvullende verzekeringen niet rechtstreeks bij Alamo liepen maar afzonderlijk door de broker waren afgesloten. een situatie waar nog al wat nadelen aan kleven. Bijv. een verhoogde blokkering op je creditcard en in geval van schade moet je de schade voorschieten (via je cc) en moet je hem zelf bij de broker declareren. Een situatie die mijn zoon helaas bij een autohuur in Engeland ondervonden heeft. Ik vermoed dat hieruit ook de verhalen over dubbele verzekeringen voortkomen. Aan de balie kan men dan niet zien dat je aanvullende verzekeringen hebt en probeert men ze je alsnog aan te smeren.

  3. Top | #23
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    443

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    • Maar een mogelijkheid is dat je aanvullende verzekeringen niet rechtstreeks bij Alamo liepen maar afzonderlijk door de broker waren afgesloten. een situatie waar nog al wat nadelen aan kleven. Bijv. een verhoogde blokkering op je creditcard en in geval van schade moet je de schade voorschieten (via je cc) en moet je hem zelf bij de broker declareren. Een situatie die mijn zoon helaas bij een autohuur in Engeland ondervonden heeft. Ik vermoed dat hieruit ook de verhalen over dubbele verzekeringen voortkomen. Aan de balie kan men dan niet zien dat je aanvullende verzekeringen hebt en probeert men ze je alsnog aan te smeren.[/QUOTE]

      Aaah dat klinkt wel aannemelijk, want elke keer als je denkt met alle goede verzekeringen op zak van start te gaan, dat ze toch dan aan de balie nog proberen om wat extra verzekeringen af te sluiten.
      Deze hadden wij afgelopen jaar :
      usrentcar.co.uk
      PlatinumUnlimited miles, CDW, SLI, UMP, basic roadside cover, local taxes, airport fees, No excess, all additional drivers, tank of fuel, Windscreen, Tyre and Under Carriage Cover (niet bij onverharde wegen, was bekend)
      Toch nog geprobeerd een inzittenden verzekering erbij af te sluiten.
      Dus daar sta je dan weer ondanks dat je zelf het idee had alles te hebben. Dus toch altijd lastig en daarom ben ik blij met dit forum!



  4. Top | #24
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Tja, er staat al een aanwijzing op hun site:

    ~Please note that the additional Platinum insurance is exclusive to usrentacar.co.uk and is not provided directly with the supplier but through our third part insurers, for more details please see our terms

    en

    In addition to the items above U.S. Rent A Car has negotiated the following features with individual suppliers all of which are included within the Fully Inclusive rate.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 21-09-15 om 11:14.

  5. Top | #25
    Newbie Kumba's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    9

    Standaard Welke SLI verzekering?? (Supplemental Liability Insurance)

    Hallo, ben een tijdje niet meer op het forum geweest, maar heb toch een vraag.

    volgende week voor 2 weken naar Florida...
    Heb een auto gehuurd bij Alamo met gold pakket of zoiets...
    Daar zit alles in incl alle verzekeringen en SLI verzekering tot 1 miljoen.
    Is 1 miljoen genoeg mocht door mijn schuld een ongeluk gebeuren? en zo niet, kan dat worden ge-upgraded naar een hoger bedrag? Of is 1 miljoen de max?
    Bedankt alvast!

  6. Top | #26
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Welke SLI verzekering?? (Supplemental Liability Insurance)

    Het is afhankelijk van het soort ongeluk dat je maakt. Rijd je op een parkeerplaats tegen een normale auto is dit natuurlijk anders dan dat je een mega kettingbotsing veroorzaakt met allerlei peperdure sportwagens. Ik heb nooit de optie gezien om dit te upgraden maar dit wil niet zeggen dat het niet kan, al zie ik niet in waarom je dit zou willen. Vergeet niet dat een SLI ongelukken dekt die door jouw toedoen worden veroorzaakt. Zolang jij veilig rijdt en je best doet geen ongelukken te maken kun je heerlijk van je vakantie genieten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-10-15 om 00:44. Reden: q

  7. Top | #27

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Ik heb deze gevonden op de site van autoeurope. Welke verzekeringen mis ik waarvan je zegt die zou ik zeker nemen?
    Inzittende verzekering is afgedekt via mijn reisverzekering.

    [FONT='Open Sans', Arial, sans-serif]Gratis telefoonnummer[/FONT]
    [FONT='Open Sans', Arial, sans-serif]0800 26 59 101[/FONT]
    Hartelijk dank voor uw bezoek aan Auto Europe. Het komt voor dat prijzen veranderen en duurder worden naarmate de ophaaldatum nadert. Om dit te voorkomen raden wij aan om zo snel mogelijk uw boeking af te ronden.
    Toyota RAV 4 2x4 of gelijkwaardig

    x5

    x4

    A/C

    Automatic
    Uw offerte: #QEU647102644
    Extended Cover pakket
    - Geen blijvend eigen risico met Extended Cover inclusief banden, glas, de onderzijde en het dak van de huurauto
    - Op de luchthaven
    - Vol - Vol brandstofbeleid
    - BTW (VAT)
    - Aansprakelijkheidsverzekering
    - Brandverzekering
    - Afkoop eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder Blijvend eigen risico.
    - Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder Blijvend eigen risico
    - Ongelimiteerde Kilometers
    €456.11

  8. Top | #28
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Geen enkele.
    Je kunt hooguit nog "de wegenwacht" erbij verzekeren. (Roadside assistance).

  9. Top | #29
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Heb hier ook geboekt, verzekeringen zijn prima in orde. Neem zelf nog wel roadside assistance erbij, maar niet via de verhuurder. Boek dat altijd hier: http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx

    Reis alleen, en heb geen verstand van auto's (kan bv geen band verwisselen) en geeft mij net dat extra beetje zekerheid/veilig gevoel mbt autorijden daar.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  10. Top | #30
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Eigen Risico Autohuurverzekering*

    Met de Eigen Risico Autohuurverzekering op uw Card heeft u een zorg minder bij het huren van een auto. Want als u uw huurauto betaalt met uw ANWB Visa Gold Card, is het eigen risico bij schade aan de huurauto automatisch verzekerd tot maximaal € 750,- per gebeurtenis.
    Verkeersrechtsbijstandsverzekering Autohuur*

    Betaalt u uw huurauto met uw ANWB Visa Gold Card, dan zijn de kosten voor juridische bijstand onbeperkt gedekt voor Europa en landen rond de Middellandse Zee. Voor overige landen geldt een dekking van maximaal € 10.000,-.


    Als je de standaard ANWB Visa Card update naar een Gold card krijg je bovenstaande verzekeringen. Mijn vraag is of dit nodig is als je een auto in de VS huurt via de bekende verhuurders zoals Alamo - Hetz- National



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •