Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56

Onderwerp: Autohuur, verzekeringspakket en overige voorzieningen

  1. Top | #1
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Autohuur, verzekeringspakket en overige voorzieningen

    Al je een auto huurt in Florida, verdient het aanbeveling om een keuze te maken uit de pakketten met voorzieningen die speciaal voor de europese markt zijn ontwikkeld. Deze pakketten bieden standaard de noodzakelijke verzekeringen, de belasting en alle toeslagen die voor iedere huur gelden.

    Er ontstaat verwarring als je de prijzen op amerikaanse sites vergelijkt met die uit europa, waar immers de voorzieningen wel zijn inbegrepen terwijl de Amerikaan voor de kale huurprijs kan kiezen. Onderstaande plaatjes geven het verschil in prijs aan bij Alamo. Bij beide voorbeelden gaat het om het basispakket, incl onbeperkte mijlen, CDW, EP en loklae taxes en toeslagen. Eerst zie je het bedrag als je via de 'Amerikaanse' methode huurt en de noodzakelijke voorzieningen er achteraf bij neemt.


    Uploaded with ImageShack.us


    Op het volgende plaatje zie je wat er met de prijs gebeurt als je voor de 'europese' methode kiest.


    Uploaded with ImageShack.us

    Ieder moet vooral doen wat hem/haar goeddunkt, vele wegen leiden naar Rome. Maar als je geen kaas van de verzekeringen en de voorzieningen in de VS hebt gegeten en geen idee hebt wat je wel en niet aan moet kruisen, kies dan voor de pakketten die daar speciaal voor zijn ontwikkeld.

    Naast het basispakket is er nog een uitbreidingspakket wat voordelig kan zijn als je bijvoorbeeld met meer dan een chauffeur in de auto wil rijden of wanneer je de brandstof in de huurprijs wil laten opnemen. Regel dit vooraf, wanneer je dit aan de balie doet, betaal je de hoofdprijs.

    Sommige mensen kiezen voor het gemak vooraf toch maar het duurste pakket. "Want dan hebben we alles". Toch is het beter om van te voren een berekening van de kosten te maken. Het is natuurlijk niet mogelijk om hier alle individuele gevallen te vergelijken, maar een vuistregel kan geen kwaad:

    Wanneer je met een chauffeur drie weken op vakantie gaat, is het in de regel niet handig om een pakket inclusief brandstof te kiezen. Je bent voordeliger uit als je de brandstof apart afrekent.

    Wanneer je met een chauffeur een week op vakantie gaat, is het in de regel handig om een pakket inclusief brandstof te kiezen. Je bent voordeliger uit als de brandstof in de huur zit.
    Overigens betaal je linksom of rechtsom, altijd voor de brandstof. Dit is standaard in alle contracten opgenomen, het 'met een volle tank' inleveren van een auto om aan de relatief hoge brandstofprijs die een autoverhuurder rekent te ontkomen, is niet meer mogelijk met het 'europese' pakket.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 10-12-11 om 12:42. Reden: kwoot



  2. Top | #2
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard meerprijs extra bestuurder en volle tank bezine

    Hallo,

    Wij boeken meestal bij rentalcars en dan kun je kiezen uit de auto zonder en met extra bestuurder. Dit kost zo'n 100 euro meer. Weet iemand wat het kost als ik dat in Florida zelf afsluit. Er zit dan ook een volle tank benzine bij die je niet vol hoeft terug te brengen. Benzine is echter niet duur.

    Groetjes Monique

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: meerprijs extra bestuurder en volle tank bezine

    Was volgens mij altijd zo'n $10,- per dag, dus als die 100 euro voor 2 weken of meer is, is dat altijd voordeliger, zeker als de brandstof inbegrepen is.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: meerprijs extra bestuurder en volle tank bezine

    Geloof me, hier boeken is altijd goedkoper, daarnaast lukt het je nooit om met een hele volle tank de auto af te leveren, dus niet moeilijk doen, gewoon bij boeken van de auto alles in 1x regelen !

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: meerprijs extra bestuurder en volle tank bezine

    En waarom lukt het je niet om de auto met een volle tank af te leveren? Gewoon net voordat je de auto in gaat leveren even volgooien. Het is juist lastiger om hem met een lege tank in te leveren. Zelf gooien we hem de dag van te voren al vol en dan nog net voordat we bij de luchthaven zijn (waar het meestal iets duurder is).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: meerprijs extra bestuurder en volle tank bezine

    Mee eens Njit, daarom boeken wij vaak .co.uk/brits. Daar zit de extra bestuurder bij de prijs in en aftanken doen we gewoon bij de Racetrac om de hoek in Kissimmee. Die paar mijlen naar het vliegveld doen de wijzer niet meer uit de hoek komen.

    Voor "brits" namen we bij andere brokers vaak het Goldpakket van Alamo en het is inderdaad (hoewel een mooie sport) veel moeilijker om zo leeg mogelijk op het vliegveld aan te komen, en je moet goed tegen de piepjes van "low fuel" uit het dashboard kunnen
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: meerprijs extra bestuurder en volle tank bezine

    Laatste keer bij https://www.uscarhire.com/ geboekt en daar heb je ook de Silver optie. Wel een extra bestuurder, geen tank benzine.
    Enige waar je aan moet denken is dat je in het geval je de auto tussendoor om gaat ruilen (bij pech) dat je dan de auto volgooit voor het afleveren. Anders krijg je op het einde een Refuelling Charge.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: meerprijs extra bestuurder en volle tank bezine

    Eerlijk gezegd heb ik nooit problemen om de auto zo leeg mogelijk in te leveren, hij gaat altijd met een brandend tanklampje retour en soms zelfs met amper nog brandstof er in. Altijd makkelijk die boordcomputers die aangeven hoeveel mile je nog mag rijden en dan kun je er nog wel iets overheen ook.

    En vanwege het feit dat ik een keer ziek ben geweest en mijn partner wel moest rijden boeken wij alleen nog maar met extra bestuurder inbegrepen, zodat ze in ieder geval legaal in de auto mag rijden. (mocht toen niet maar het kon toen niet anders).

  9. Top | #9

    Standaard Autohuur: Verzekeringen

    Hoi allemaal,

    Eind oktober ga ik met mijn gezien voor 3 weken naar Florida!
    Ik ben aan het rondkijken voor een auto huren, maar vraag me af welke verzekeringen ik er nu bij moet afsluiten? Hoorde van vrienden die vorig jaar in Florida geweest zijn, dat ze je aan de balie nog van alles aan proberen te smeren, terwijl dat dus niet nodig is als je van tevoren weet dat je het goede hebt geboekt.
    Wie kan me helpen?

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    22

    Standaard Re: welke verzekeringen?

    Als ik een auto huur (ongeacht welk land) let ik er bij het huren (online) op wat voor opties er zijn aan verzekeringen. Op basis daarvan besluiten wat voor jou het beste is. En je inderdaad niets laten aansmeren aan de balie.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •