Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 122

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

  1. Top | #1
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard [Reisverslag] Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012



    Routinecontrole !

    Het begint weer als een routineuze handeling. Als eerste wordt het huis vastgelegd, meestal zo’n 18 maand van te voren, dus als we terug zijn van Biketoberfest, gaat er een mailtje naar Joanne, van de Orlando Sun in Lindfields, met de laatste ervaringen in haar huis, en het reserveren ervan voor, in dit geval, 2012.
    Maar niet nadat eerst de “future dates calender” van de Kamer van Koophandel van Daytona op www.officialbikeweek.com geraadpleegd is.

    Sinds mensenheugenis, of in ieder geval mijn geheugen, is de Bike Week in de eerste volle week van Maart, en ook deze keer geeft de officiële kalender uitsluitsel; van 2 t/m 11 Maart 2012 kunnen we weer brommers kiek’n.
    Dus wordt Joanne ingelicht, en een vinkje op de kalender gemaakt voor de uiterste boekingsdatum van de vluchten. We besluiten ook deze keer om een week voor het festijn af te reizen, want dan kunnen we ook nog wat “gewone” Floridiaanse dingen doen. Shoppen, gokken, relaxen en een parkbezoek staan hiervoor op het programma

    15 April is de dag dat de tickets besteld kunnen worden, en na gedegen onderzoek doen we dat deze keer bij Aer Lingus. United, onze vaste vervoerder, kan deze keer niet tippen aan de prijzen van de Ierse Nationale, het scheelt zo’n beetje €130 p/p, en dat kunnen we niet laten lopen. Met als bijkomende voordeeltjes de uiterst gunstig vluchttijden, en het feit dat je in Dublin al door de Amerikaanse Customs & Immigrations kunt. Prima geregeld, dachten we, en dat voor nog net geen €500 p/p.
    6 weken later is de wintergids van onze Duitse autobemiddelaar online beschikbaar, en leggen we ook de auto vast. 2 weken in een Tahoe (or similar) voor iets meer dan 600 eurootjes vinden wij ook een goede prijs.

    Tussentijds wordt er nog wat geflirt met Alamo.com en een promocode voor een betere prijs voor de auto, maar dat loopt op een blauwtje uit, zodat er in ons hele vakantieplan geen wijzigingen worden aangebracht, behoudens het reserveren van Smartparking bij Schiphol. Nu wordt het wachten op Februari.
    Na een relaxte Biketobervakantie houden we ons weer bezig met de volgende, en dat begint met het vervangen van de paspoorten, maar ook met de opmaak voor weer een nieuw reisverslag. En daar voor is natuurlijk ook een nieuw logo nodig, en de basis daarvoor is het logo van Daytona Bike Week 2012, uiteraard.

    En dan zie ik het ! Google is your best friend, en daar ga ik dan ook shoppen voor het logo, en stuit een paar keer op de kreet “date change”. Het bijbehorende artikel stemt me niet vrolijker. Daaruit blijkt namelijk dat de Bike Week een week naar achteren is verplaatst, naar 9 t/m 18 Maart, en wij verlaten Florida op de tiende.
    Oorzaak is NASCAR, die heeft het behaagt om hun Daytona 500, een klassieker, een week naar achter te verplaatsen, zodat ze later in het seizoen een gat van een raceloze week kunnen dichten. Lekker dan, want de gemeente Daytona kan niet in één week het circuit weer gebruiksklaar krijgen, dus schuiven ze de Bike Week (al sinds 1948 in de eerste week Maart) maar even een weekje op.

    Dat die dan aan het eind gaat samenvallen met Spring Break vinden ze, tot afgrijzen van de lokale bewoners èn onder meer hoteleigenaren, helemaal geen probleem. Dat ze dat niet “even” melden in hun nieuwsbrief, waarop ik geabonneerd ben, vinden ze ook niet nodig. Naar buiten brengen doen ze het pas eind April (kom ik nu achter), dus dat had ons niet meer geholpen, maar op de website van NASCAR (kom ik nu achter) stond het eind Februari al aangekondigd, maar die volg ik uiteraard niet. Wat een klotezooi !!

    Ik voel me op dat moment net als die Belgen die we in 1997 tegenkwamen in Idaho. Zes fervente Harleyrijders die in de US aan het rondtoeren waren op dikke Fat Boys en ons vertelden dat ze net van Sturgis kwamen, waar wij op weg naar toe waren, omdat daar een paar dagen later de wereldberoemde Sturgis Bike Rally zou beginnen. En zij gingen de andere kant op. Foutje, bedankt !
    Maar een uurtje later was de bui al wat gezakt, en wordt het uitzicht op de komende vakantie al wat zonniger. Oké, we pakken niet de hele Bike Week mee, maar die begint al op Donderdag, dus een paar dagen proeven zit er wel in. En verder is het ook geen straf om 2 weken in Florida te zitten, we vermaken ons er altijd prima, en dat zal ook deze keer wel lukken.

    We missen dan wel in ieder geval de finales van de zo geliefde All Harley Dragraces, want die zijn altijd (ook zo’n vaste waarde ;-)) op de eerste Zondag van Bike Week, al staat ook dat op losse schroeven, want ondanks dat het schema nog niet klaar is, gaan er in de organisatie, AHDRA, al wel stemmen op om Orlando Speedway te laten schieten wegens te weinig publiek.
    Maar vermits ze er komen, kunnen we altijd nog naar de kwalificaties op Zaterdag, want onze Aer Lingus vertrekt pas om zeven uur ’s avonds.

    We gaan de planning nog maar eens een keer overzien, en misschien komen er nog nieuwe ideeën naar boven door dit tijdoverschot , maar dat kan iedereen weer gaan volgen in de niet te vermijden reisverslagen op dit forum. Tot dan.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    Zie het maar zo, nog meer tijd om lekker te shoppen
    (maar ik zou eerst ook balen hoor )
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    kan me heel goed voorstellen dat je enorm baalde!!

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  4. Top | #4

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    ](*,)](*,)Héél vervelend, dit soort dingen.
    Denk je dat je alles weer prima geregeld hebt, komt het pech:twisted:.
    Gelukkig kun je het ondertussen alweer wat zonniger bekijken, al blijft het kl*te.
    We zullen met spanning jullie avonturen volgen...

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    Doet me denken aan dat verhaal van die twee jongens die naar Parijs gingen.....:lol:

    Wat een tegenvaller...#-o. Maar jullie slaan je er vast wel doorheen, na een middagje op de schietbaan is de eerste frustratie waarschijnlijk wel weg, toch?



  6. Top | #6
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    Dat meen je niet, wat een verhaal ! Wel jammer, maar ik geloof niet dat jullie je trip zullen laten verpesten daardoor ! En ik lees net zo lief toch weer mee ;-) ! Al zitten we gelijktijdig in de US, geloof ik (we vliegen zelfs op dezelfde dag) ;-)
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    Zo daar zal je wel even flink ziek van geweest zijn zeg, dat is inderdaad balen dat je na lang een trouwe gast geweest te zijn nu slechts enkele dagen van dat evenement kan meemaken.

    Hopelijk vinden jullie toch nog een goed alternatief programma, misschien toch maar eens gratis bier proeven bij Budweiser in Jacksonville na de mooie rondleiding in de fabriek.


  8. Top | #8
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    ..........misschien toch maar eens gratis bier proeven bij Budweiser in Jacksonville na de mooie rondleiding in de fabriek.

    Dat is zeker een aanrader!
    Ik had zelfs het geluk de enige voor de tour te zijn.
    Heb zo'n 3 uur tot tussen de machines mogen lopen.

    Knaapje

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    En je mocht ook het bier van de rest opdrinken?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: NO Daytona Bike Week 2012

    Er werd mij van alles aangeboden, zo uit de gigantische tanks.
    Mocht het zelf via een aftapkraantje voor het laboratorium tappen.
    Moest helaas nog naar Daytona rijden.

    Volgende keer een extra overnachting in JAX en een taxi.

    De werkvoorraad bier, klaar om af te vullen.
    En dit was nog lang niet de hele voorraad.

    http://img820.imageshack.us/content_...84/afb0081.jpg


    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 18-11-11 om 21:40.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •