Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 24 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 240

Onderwerp: Betalen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

  1. Top | #81
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laanvdj Bekijk Berichten
    Dit zijn ONZE ervaringen.
    Daar heeft rebel star niet zo veel aan als hij aan de balie staat, toch? Of denk je dat hij kan zeggen" nou laanvdj heeft er anders nog nooit problemen mee gehad?"

    Je kunt hier gerust je ervaringen plaatsen, maar kom nu niet aan met "niet helemaal waar" als het om essentiele voorwaarden gaat die iedere verhuurder stelt. Wil je zeker zijn dat je probleemloos huurt, dan kan je je het best aan die voorwaarden houden.

    Enne, dit is het topic want rebel star stelt een vraag waaruit blijkt dat hij niet goed weet hoe het precies zit met het gebruik van de verschillende cards. Jij vervuilt zelf de informatie met je "niet helemaal waar" berichtje.....](*,). Goed dat er drie forumleden zijn die er op wijzen dat je er naast zit met die info.



  2. Top | #82
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Deze forumleden doen dit op een op een nette manier, bent u nu klaar en kunnen we doorgaan?
    Ik zal mijn bevindingen m.b.t de autohuur van komende vakantie laten weten.
    Mvg

  3. Top | #83
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Moderator Michael66:
    En nu weer terug naar het onderwerp "Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target"


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #84
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Berichten
    24

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Tjonge, jonge wat wordt ik toch weer veel wijzer van dit forum, er zijn gewoon dingen waar ik niet overna heb gedacht/denk maar dan kom je hier handige tips tegen!

    Het volgende staat op de site van de Rabobank [bij een TotaalPakket; wat wij hebben]
    Kosten bij pinnen in binnen- en buitenland
    Betaalwijze *In euro's **In vreemde valuta
    Betalen met uw WereldPas *gratis **1% koersopslag
    Betalen met uw RaboCard *gratis **1,5% koersopslag
    Pinnen bij een geldautomaat met uw WereldPas *gratis **1% koersopslag
    Pinnen bij een geldautomaat met uw creditcard *€ 4,50 **€ 4,50 + 1,5% koersopslag

    Dus dan maakt het volgens mij niet uit als ik met mijn WereldPas [met Maestro logo] bij de winkels extra pin/ Cashback of dat ik het bij een geldautomaat doe [=dezelfde kosten]. Maar pinnen bij een geldautomaat met een CreditCard is niet slim.
    En het gebruik van de WereldPas is voordeliger als de RaboCard/Creditcard.
    Ik moet zeggen dat we die Credit Card nog maar pas hebben, nog nooit [tijdens een vakantie] gebruikt en misschien een "blonde" vraag ops:maar wat zijn nou zo de voordelen daarvan?

    Ik lees op het forum nu verschillende keren dat de CreditCard op vakantie geblokkerd is, mocht ons dat overkomen dan is dat wel een probleem aangezien de CreditCard en de WereldPas op hetzelfde bankrekening nummer staat! Of blokkeren ze dan alleen de pas?

  5. Top | #85
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nettie Bekijk Berichten
    Ik moet zeggen dat we die Credit Card nog maar pas hebben, nog nooit [tijdens een vakantie] gebruikt en misschien een "blonde" vraag ops:maar wat zijn nou zo de voordelen daarvan?

    Ik lees op het forum nu verschillende keren dat de CreditCard op vakantie geblokkerd is, mocht ons dat overkomen dan is dat wel een probleem aangezien de CreditCard en de WereldPas op hetzelfde bankrekening nummer staat! Of blokkeren ze dan alleen de pas?
    Eén van de voordelen is dat je borg van de huurauto op deze creditcard gereserveerd wordt, anders zou je die (waar dat nog mogelijk is) contant moeten achterlaten.
    Zelfde geldt voor hotelkamers, die kun je makkelijker online reseveren met een CC.

    Mocht je CC geblokkeerd worden, geldt dat alleen voor de CC. De bankpas blijft het gewoon doen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #86
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nettie Bekijk Berichten
    Dus dan maakt het volgens mij niet uit als ik met mijn WereldPas [met Maestro logo] bij de winkels extra pin/ Cashback of dat ik het bij een geldautomaat doe [=dezelfde kosten].
    Dit klopt. Behalve dat er bij sommige geldautomaten nog extra kosten bij kunnen komen (meestal rond 3 á 4 dollar). Bij cashback betaal je deze kosten niet.

    Pinnen met je creditcard is inderdaad niet aan te raden.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  7. Top | #87
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Berichten
    24

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Super bedankt voor de snelle antwoorden!

    Dus dan lijkt het me het handigste om de "grotere" dingen; autohuur, hotel met de creditcard te betalen/reserveren en voor de rest gebruik maken van de debitcard/WereldPas.
    Maar als je bv een broodje bij de Subway koopt [kleine uitgaves] en je pint dit [debitcard] dan komt er dus elke keer 1% koersopslag bij, is het dan niet handiger om Cashback te doen en daar de uitgaves van te doen?
    [Of als ik het nou goed begrijp maakt dat dus eigenlijk helemaal niet uit want als ik Cashback pin komt er ook die 1% bij; 1% van $ 100,- blijft natuurlijk gelijk aan 10 x 1% van $10,-.... die 1% betaal je gewoon altijd.]

    Tjonge, jonge je moet overal even overna denken!

    Maar dan nog iets; ik zag op de Rabobank site ook iets staan dat we een max. pin limiet van $ 500,- hebben bij een geldautomaat [kunnen we wel verhogen]... maar ik kan zo gauw niet vinden of dat ook geld voor pinnen in bv kledingwinkels. Niet dat ik van plan ben om zoveel geld in een dag uit te geven maar ja stel dat je het hotel gaan betalen, bezine tanken en shoppen in een outlet met 4 personen... tja dan is zo'n bedrag misschien toch zo bereikt!
    Ben even benieuwd of dat zo is.

  8. Top | #88
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2012
    Berichten
    26

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Wij hadden deze keer een moneybookers card meegenomen.
    hotel en vliegtickets met gewone creditcard betaald en verder euros op de moneybookerskaart gezet. Je mag er maar 5 keer per dag mee pinnen maar voor ons was dat voldoende (we hadden allebei een kaart dus 10 x pinnen per dag was mogelijk)
    Voordeel is dat alle kosten van de kaart afgaan en je niet na afloop nog eens een "rekening"van je bank krijgt. Vorige vakantie moest ik na thuiskomst nog 75 euro bankkosten betalen voor het pinnen in Florida.
    Deze keer ging alles van de kaart en dus geen extra kosten achteraf.
    Alleen cash opnemen bij de ATM kost 1,80 euro, maar pinnen in winkels is gewoon gratis. Weet niet of het voor iedereen handig is maar wij vonden het een perfekte oplossing!

  9. Top | #89
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Nettie je kunt niet in alle winkels pinnen maar wel met creditcard betalen. Bij veel winkels kun je tegenwoordig wel pinnen maar dus niet overal. Bij het afrekenen gewoon even vragen of je met je "debitcard" kunt betalen. Als het niet kan kun je zelf kiezen om het met je creditcard te betalen of het cash te doen.

    Wij betalen de grotere uitgaven altijd met creditcard (als we niet kunnen pinnen ) en de rest cash. Cash halen wij uit de muur (om de paar dagen een voorraadje) en ook altijd via cashback. Een broodje bij subway ofzo betalen wij bijvoorbeeld altijd cash.

    Voor de koersopslag maakt het inderdaad niet uit hoe groot het bedrag is per transactie.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  10. Top | #90
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Berichten
    24

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Okay, helemaal duidelijk!

    Ik geloof dat ik meer het typ ben die liever contant geld pint en dan uitgeeft... gevoelsmatig toch wat meer overzicht [en ja op vakantie hou ik onze de uitgaves een beetje bij op de laptop :smile: gewoon nieuwsgierigheid waar het geld heen gaat].

    Zo'n moneybookers of cash passport klinkt ook goed, niet naar een maand nog verrassingen, vraag je die bij je bank aan?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •