Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 24 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 240

Onderwerp: Betalen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

  1. Top | #101
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    63

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    @6foot6;
    OK je loopt met veel cash rond en je wordt bestolen : geen vergoeding, geld kwijt.

    Je loopt met je credit card rond en je wordt bestolen : je laat die direct blokkeren, geen geld kwijt en na een paar dagen heb je een nieuwe.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-07-12 om 04:41. Reden: fqe

  2. Top | #102
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Ieder doet het op zijn manier. Ook wij vinden het prettig om alles cash te betalen. Zo krijgen we de koers die wij goed vinden en niet de koers op het moment dat we daar zijn en dat heeft ons al veel extra zakgeld opgeleverd.
    Wij hebben per dag maar $200 bij ons en als het op is dan is het ook op. Met een CC wordt, denk ik, toch makkelijker meer uitgegeven.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #103
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    @ttubbie;
    En in die dagen doe,slaap en eet je niets

    In al die twintig jaar dat ik Amerika heb bezocht ben ik nog nooit beroofd.
    Zoek in dit forum en andere naar berichten hierover, je zult er geen vinden.

    Problemen met cc ed staan echter altijd bovenaan. geblokkeerd omdat je uitgavenpatroon hen niet aanstaat, je limiet is overschreden door reserveringen of andere onverklaarbare redenen.
    Er wordt aangeraden je bank te informeren en vast extra bedragen te storten(die dan niet tegen fraude verzekerd zijn), lekker makkelijk.

    Ik gebruik mijn cc(op reis) alleen als borg voor de huurauto en toch werd er mee gefraudeerd voor fl3000,00(ja lang geleden)

    Wij brengen op verzoek van vrienden wel eens producten mee, die ook altijd per cc betaald worden ivm met de koersbepaling.
    Dat ging de afgelopen twee weken prima behalve de laatste dag bij de Walmart en niemand kan je vertellen wat er fout gaat en of de kaart in de toekomst nog werkt.
    Op Schiphol P3 was er geen probleem meer mee.

    Ieder kan doen wat hijzelf belieft, maar soms is het nodig de heersende opinie wat bij te buigen, dus als een medeforummer iets niet snapt, ben ik wel genegen dat even uit te leggen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-07-12 om 04:40. Reden: fqe

  4. Top | #104
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    63

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    @6foot6;
    Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf uitmaken en voor alle duidelijkheid, ik haal in Amerika ook om de paar dagen een paar honderd dollar uit een ATM, ik sleur alleen niet duizenden dollars cash mee vanuit Europa. En het koersverschil, dat kan net zo goed in je voordeel uitvallen als in je nadeel, hangt af van wat de beurzen op dat moment doen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-07-12 om 04:40. Reden: fqe

  5. Top | #105
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 6foot6 Bekijk Berichten
    Zoek in dit forum en andere naar berichten hierover, je zult er geen vinden.
    Hmmm...ik weet er toevallig eentje.....#-o

    Het lijkt mij nu niet dat er zo verschrikkelijk veel onoverkomelijk problemen met de creditcard zijn. En als er iets mis gaat, dan wordt het in de regel snel en soepel opgelost, begrijp ik uit de meldingen.

    Het het geldbedrag dat je via de reisverzekering verzekeren kunt is gelimiteerd, bij de ANWB reisverzekering is dit bijvoorbeeld 300 euro. Bij de bank ben je dan toch net even wat beter af, lijkt mij.

    Of cash nu zoveel veiliger/handiger is dan plastic is voor mij dus maar de vraag. Het advies dat je van de bank hebt gekregen, lijkt mij uniek. Banken, ambassades, belangenverenigingen zoals ANWB en de ANVR spreken dit advies om voor cash te kiezen tegen. Kijk hun folders er maar op na. Maar ieder maakt uiteindelijk zijn eigen keuzes..daar zijn we het dan gelukkig weer wel over eens:wink:.



  6. Top | #106
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Over dat koersverschil: dat kan echt wel heel veel in je voordeel schelen. Wij houden de koers gewoon in de gaten en als de koers goed is (in onze ogen) dan bestellen we Dollars. komt de koers in de tussentijd (2-3 jaar tussen de vakanties) niet meer goed, dan hebben we pech. Maar tot nu toe is de koers altijd wel een periode erg hoog geweest.

    Zou de koers ter plaatse beter zijn geworden dan wanneer we de dollars hebben gekocht, dan pinnen we al ons geld daar en bewaren we de andere dollars voor een volgende trip.

    Maar inderdaad, gelukkig doen we het allemaal op onze eigen manier en als dat voor iedereen zo werkt, dan is het toch prima?!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #107
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Banken, ambassades, belangenverenigingen zoals ANWB en de ANVR spreken dit advies om voor cash te kiezen tegen.
    Totdat je je verprutste vakantie komt reclameren vanwege hun weigerachtige kaartje, dan hoor wel anders.

  8. Top | #108
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    63

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    @trails;
    Tja, wij geven nu ook geen tienduizenden dollars uit per vakantie en vluchten, accomodatie en auto zijn sowieso vooraf betaald via internet.
    Zal wel typisch Nederlands zijn zeker \\/Grapje hoor !
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-07-12 om 04:43. Reden: fqe

  9. Top | #109
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Ik snap je grapje niet hoor, zal wel aan mij liggen.
    Maar de extra dollars die wij krijgen door het koersverschil, daar doen wij toch veel leuke dingen mee. En dat heeft in ons geval niks met "typisch Nederlands" te maken.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #110
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

    Ach, wij hebben altijd een combinatie van alles tijdens onze vakantie. Ik ga niet zitten nadenken over koersverschillen, voordelen en nadelen. Ik heb er gewoon niet genoeg verstand van, want anders had ik wel op de beurs gewert:lol:
    Dollars die ik over heb na een vakantie bewaar ik voor een volgende keer. Voor de rest gaat de creditcard mee voor de borg en het betalen van de hotels en andere zaken. Wij proberen zoveel mogelijk met onze gewone (ing) betaalpassen te betalen. Vorig jaar lukte dat zeker niet overal, maar hadden we altijd wel cash genoeg bij ons om dat op te lossen, lukt dat ook niet dan is er nog de CC.
    Tja en over pech en dat soort zaken kun je van alles vertellen maar vervelend is het zeker als je bestolen wordt of dit soort zaken kwijt raakt. Of het nou een cc, betaalpas of cash is, je hebt dan echt een probleem dat je moet zien op te lossen. Vraag mij zo wie zo af hoe dat gaat als je al je papieren, geld en passen kwijt bent in het buitenland, hoe wordt dat opgelost ter plaatsen door je bank/verzekering?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •