Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 46

Onderwerp: Even voorstellen: Innieminnie

  1. Top | #21
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Teleton: Wil het zelf ook graag vriendelijk houden, maar kreeg toch af&toe een andere indruk. Kan aan mij liggen.
    Da's jammer en zeker niet de bedoeling. Wat wellicht meespeelt is dat je wat onortodoxe plannen hebt voor je Floridavakantie. Vergelijk het maar een beetje met het meisje dat haar berooide, sufgesnoven en platgespoten vriend aan haar familie voorstelt, met de boodschap dat ze samen heel gelukkig gaan worden. Niets is onmogelijk, maar de familie zal misschien wel kritisch zijn......

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Geboekt via Thomas cook, maar reis word verder door Arke&Holland International gedaan. Er zou een hostess aanwezig moeten zijn las ik al in de papieren die ik ontvangen heb. Hotel dat ik heb ligt op zo'n 7.5KM van Disney af.
    Ik heb het idee dat je dan misschien in het Legacy Vacation Resort zit? Ik ben echt benieuwd wat je je van de hostess voor moet stellen. Het hotel is eenvoudig en heeft volgens mij geen shuttleservice naar themaparken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Maar zit er wel aan te denken om naar zo'n show te gaan van Seaworld. Weet iemand trouwens of het evt. lopend(als het al veilig is om te lopen, geen idee hoe de wegen er daar verder uitzien, anders taxi en/of bus(je)) te doen is naar Universal studio's? Dit is eigenlijk beetje hetgeen wat ik aan "pretparken" wil gaan bezoeken.
    Als het Legacy Vacation Resort je hotel is, kan je beslist niet naar SeWorld of Universal lopen, maar ben je op de bus of de taxi aangewezen. Met de taxi naar SeaWorld ben je al snel dertig dollar voor een enkeltje kwijt, naar Universal is zeker een tientje meer. Vergeet de tip voor de chauffeur niet....Kijk een op de taxifare-estimator voor andere prijsindicaties.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Verder ben ik nog wel op zoek naar mogelijkheden om naar een natuurpark rond Kissimmee te gaan. Is hier iets mogelijk om met bijv. een taxi of bus die kant op te gaan en daar fiets te huren of gewoon rond te kunnen lopen? Las op de site die je gaf Teleton met die shuttlebusjes dat ze ook shuttles doen naar Fort Lauderdale, Port Everglades doen. De moeite waard om hoe dan ook richting Fort Lauderdale te gaan?
    Ik heb de indruk dat je bij 'natuurparken' teveel een Hoge Veluwe-achtig idee hebt. Zoals Corrus al schreef, een uurtje met de auto is niets. In Florida is natuur genoeg, de omgeving die je nu gekozen hebt, laat zich een beetje vergelijken met de Randstad. Hier vind je alle stateparks in Florida, Kissimmee Statepark lijkt bijvoorbeeld dichtbij, maar is anderhalf uur met de auto. Kijk ook een hier voor meer opties.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Als ik inderdaad nog een aantal dagen over hou is het wel mijn bedoeling om mijn tijd te gaan doden in een van de Disney parken. Maar gevoel zegt dat ik daar eigenlijk, ook al zou ik de gehele tijd ernaar toe zou gaan er gewoon te weinig tijd is om alles in de parken te zien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Ik zou het omdraaien; je hebt genoeg tijd voor de themaparken, maar veel te weinig tijd om Florida te ontdekken. Reisjes naar Miami e.d. zonder eigen vervoer, dat kost pas veel tijd!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met vloeibare dranken in de ruimbagage naar Amerika(naar Engeland mag je drinken in ruimbagage mee nemen)? Handbagage mag natuurlijk niet, maar hoe zit het met ruimbagage kan dat gewoon? Of moet dat nog apart aangegeven worden bij de douane of iets dergelijks dat je het invoert(etenswaren kan vaak wel, zoals sultana's, maar weer geen zuivel/vleesproducten)?


    Voor dit onderwerp kan je misschien het best even het bestaande topic raadplegen. heb je dan nog meer vragen, stel ze daar dan gerust.



  2. Top | #22
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Als je er nooit bent geweest is het wat lastig om je een voorstelling te maken van die heel andere wereld die Amerika heet, ondanks de beelden die je in films ziet. Daarom hier een poging om je een idee te geven.

    De afstanden in Amerika zijn enorm. Teleton vergeleek Orlando en omgeving met de Randstad; maar dan wel verspreid over een oppervlak dat tien keer zo groot is. Waar je in Nederland in de stad niet verder dan een kilometer hoeft te fietsen voor de eerste supermarkt, is dat in Amerika al gauw het vijfvoudige. Als ik vanuit mijn huis in Sebring naar de buurtsuper ga (van het type waar ze dan ook echt niets hebben) dan moet ik bijna 5 mijl rijden. 8 kilometer is dat dus. De Wal-Mart is 13 mijl. Alsof ik hier vanuit Rijswijk naar hartje Rotterdam moet voor mijn boodschappen.

    Amerika is een autoland. Ooit was er, vooral in stedelijke gebieden, een dicht netwerk van openbaar vervoer maar dat is grotendeels verdwenen. In Nederland zijn we vreselijk verwend met een van de best functionerende spoorwegstelsels ter wereld (ondanks alle gemopper: echt waar) en een zeer dicht netwerk van bussen e.d., die zeer frequent en punctueel rijden. Deel het Nederlandse openbaar vervoer door tien, spreid het uit over een tien keer zo groot oppervlak en je hebt de situatie in Amerika. Jazeker, er rijdt een de trein van Orlando naar Miami. Tussen deze twee metropolen gaat-ie... een keer per dag. Verwacht geen busstation bij het station in Orlando noch in Miami. Zoek zelf maar uit hoe je verder komt. Nu pas zijn ze bezig met de aanleg van een shuttletrein die station, metro, autoverhuur en vliegveld van Miami verbindt. Daarvoor was er... helemaal niks!

    In dichtbevolkte steden is er een metro, zoals in Miami. Die functioneert redelijk maar laat grote witte vlekken van gebieden die amper te bereiken zijn. De uitgestrekte voorsteden moeten het grotendeels zonder OV stellen.

    Orlando is een zeer snel gegroeide stad en eigenlijk een aaneenschakeling van buitenwijken. Ertussen rijden de Lynx-bussen, waar je op aangewezen bent. Ze zijn vooral gericht op het armere deel van de bevolking en van het lijnenplan heb ik geen idee. Ik heb de indruk dat de lijnen redelijk frequent rijden want ik zit er heel regelmatig achter een bus. Maar je raadt het al: de toeristische attracties ermee bereiken is een uitdaging. Vandaar dat de duurdere hotels hun eigen shuttle-services hebben. Over International Drive, de grootste toeristenopbergstraat van Orlando, rijdt de I-ride, een kruising tussen openbaar vervoer en toeristenbus, en die doen de hotspots op die weg aan. Op de 192 rijdt de Lynx regelmatig. Maar verder dan greater Orlando kom je echt niet.

    De wegen in Amerika zijn breed en niet op fietsers ingesteld. Alles wat een beetje groter is dan straten door woonwijken, heet highway en heeft een nummer. Highways kunnen tweebaans zijn, maar ook vier, zes, achtbaans en hebben kruisingen met stoplichten. De genoemde US highway 192 is een zesbaans verkeersader door een tientallen kilometers lang gebied volgestopt met hotels, restaurants en een aantal toeristische attracties. Het meest bekende stuk ervan, tussen de Insterstate 4 en downtown Kissimmee, is alleen al 15 kilometer lang. Je zou hier met wat goede wil over de stoep kunnen fietsen en dan kom je een heel eind, maar "eventjes" naar een leuk restaurant vanuit je hotel is al gauw een half uur fietsen of meer... goed natuurlijk om de kilo's eraf te fietsen, dat wel. Langs de meeste highways loopt geen voetpad en alleen een strookje van 50 centimeter breed naast de rechterstreep, waarnaast het verkeer met 50, 70 of 90 kilometer per uur voorbijraast (ook die bekende joekels van vrachtwagens)

    Een goed idee om de fietsbaarheid zelf in te te schatten: pak Google Maps erbij en neem een route van je hotel naar waar je maar naar toe wilt. Je krijgt dan de afstand te zien en de route, en bekijk op een hoop plekken met Streetview de situatie.

    Ik heb een collega gehad die op de fiets Californië en Nevada heeft "gedaan". Onderdeel was een trip naar Las Vegas, deels langs de snelweg met een speciale ontheffing. Hij was er nog positief over ook. Het kán dus wel...

    Mijn idee: vergeet de fiets, maak een gedegen studie vooraf van de de mogelijkheden die Lynx biedt en zoek terdege uit hoe je in de pretparken komt. Plan iedere trip nauwkeurig. Als je vanaf een attractie met de bus terug komt en er dan achter moet komen dat je drie haltes terug iets had willen kopen of ergens willen eten, dan had je beter tussendoor kunnen uitstappen.

    En vergeet ook het verder ontdekken van Florida.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 24-10-11 om 19:31.

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Beide dank voor de informatie. Ga toch is uitzoeken met wat mogelijk is.

    Zoals de shuttlebus geeft toch nog een mogelijkheid. En zoals de natuurparken is het zo te lezen inderdaad dit uit mijn hoofd zetten.

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Overigens vergeten te melden: Bij een hostess kan je altijd(is mijn ervaring) excursies boeken(ligt ook aan je landkeuze, in UK nooit geen contact met hostess gehad). Dit nog even nagevraagd bij reisbureau. Dit kan, vaak is het ook dat je een Nederlandstalig sprekende reisleid(st)er hebt, in andere gevallen gewoon Engels.

    Reisbureau zei overigens ook dat er zeker een aantal bedrijven in de omgeving zitten die excursies aanbieden, maar op Google eigenlijk weinig tegen. Wel http://www.allorlandotours.com/ en www.floridadolphintours.com. Iemand ervaring met een excursie bedrijf? Kom eigenlijk weinig tot geen recensies tegen.

    Wel al een dagje Busch Gardens gepland staan, zij bieden een shuttle aan voor 10$ round trip(retour lijkt mij).

  5. Top | #25
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Tis maar een ideetje hoor, maar bij de Anwb hebben ze 10-daagse cursussen voor een rijopleiding, je kunt dus vrij snel nog je rijbewijs halen. (je gaf al aan dat je best kunt rijden).

    Dan kun je in Fl een auto huren en heb je veel meer vrijheid, en een rijbewijs is nooit weg toch?

    Groetjes Sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Als ik het geld had zou ik het best te willen doen. En door de angst zou ik nu niet zo snel opnieuw achter het stuur durven te kruipen. Vorige keer door de zenuwen mijn praktijkexamen verknalt&opnieuw angst gekregen voor het rijden(altijd gehad, daarom ook pas lessen genomen toen ik 25 was). En moet je voor Amerika niet eerst minimaal een jaar je rijbewijs hebben, ongeacht je leeftijd?

  7. Top | #27
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Nee hoor. Die regel staat helemaal nergens. Je hebt een geldig rijbewijs nodig, dat is de enige eis. Heb dit ook een keer bij Alamo.com nagevraagd en dit was hun antwoord:

    To rent a vehicle from Alamo Rent A Car, a valid driver's license in the
    renters name must be presented at the time of rental. The amount of time
    that you have the drivers license does not matter just as long as it meets
    the above requirements.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Weer wat geleerd. Kon me herinneren 10 jaar geleden dat iemand dat tegen me gezegd heeft. Daardoor dat ik dat dus dacht.

  9. Top | #29
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Sommige verhuurbedrijven en reisbureaus in NL hebben dat ook op hun website staan. Maar die regel wordt dus niet gehanteerd..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Daar lijkt het inderdaad op. Maar zelfs als ik nu versneld mijn rijlessen weer zou nemen zal ik in Amerika niet snel alleen in de auto stappen(de angst om snel een ongeluk te veroorzaken/krijgen of snel ergens de plomp in te rijden).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •