Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 46

Onderwerp: Even voorstellen: Innieminnie

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Zit in Kissimee. Van de 27 Januari tot 7 Februari. Zit dus ook een stuk van de meeste parken af als ik het allemaal een beetje goed gelezen heb.
    Hmmm...ik begrijp het nog niet zo goed; je 'zit' in Kissimmee en wil veel gaan rondreizen? En Kissimmmee ver van de parken? En met het OV? Ik zou me van het OV in die omgeving maar niet al te veel voorstellen, zeker als je zoals je schrijft 'steden' wil gaan bezoeken. Ik vraag me echt af hoe je je dat voorstelt en welke steden en natuurparken je dan precies bedoelt waar je met de fiets naar toe kunt zonder op de snelweg te geraken. Het is me ook niet helemaal duidelijk welke 'goede mogelijkheden' je nu juist in Florida ziet voor een reis met taxi, ov en fiets. Er zijn hier best wel wat experts, maar ik denk niet dat ze dit nu de uitgelezen vakantiebeleving in die regio zouden vinden.

    Misschien is het goed om je toch nog maar eens verder in te lezen over de werkelijke mogelijkheden van je reisbestemming. Orlando is nu eenmaal The fun capital of the world. Het heeft verder niet zo gek veel te bieden. Misschien stel je je plannen toch maar beter bij om optimaal te profiteren van wat de omgeving je daar nu eigenlijk biedt. En dat zijn toch de bekende toeristische attracties......Het is niet ideaal maar veel hotels in Kissimmee bieden een shuttleservice naar de themaparken. Je kunt ook wel busverbindingen naar de outletcentra, de Floridamall en de zwemparken etc. vinden, al blijft het behelpen.

    Het kan best zijn dat je een heel strak plan hebt en een bom buiten voor taxivervoer, maar voorlopig ziet het er, zoals je het nu beschrijft, een beetje vaag uit. Mocht je dat plan toch hebben; deel het met ons dan kunnen we er weer wat van leren. Mocht je hulp nodig hebben om het maximale uit jouw Kissimmee vakantie te halen, roep deze dan gerust in van de forumleden hier, we helpen je graag op weg!



  2. Top | #12
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Maar er blijken wel een aantal natuurparken te zijn waar je redelijk veilig zou kunnen fietsen.
    Ik denk toch dat je duidelijk niet goed bent geïnformeerd bent..
    Het dichtstbijzijnde "natuurpark" is met de bus ruim 1 uur rijden... hetgeen betekent dat dit met de fiets ruim 4 á 5 uur rijden is...
    Je kunt wél met de fiets wat rondrijden in de wijk waar je verblijft, maar eigenlijk houdt het daar dan mee op...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #13

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Ik denk dat bovenstaande mensen gelijk hebben.Op de fiets is het niet te doen om iets te gaan bezoeken.Dan hebben we het al helemaal niet over je veiligheid als fietser.

    OV is richting de parken redelijk,maar voor de rest niet of nauwelijks.
    Orlando is toch meer de omgeving van de pret en niet echt van natuur etc.Ja als je een auto hebt kan je hele mooie stukjes Florida gaan zien.

    Hoop dat je er toch uitkomt,succes.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    @corrus: Was ook de bedoeling dat als er mogelijkheid zou zijn bij natuurpark(las ergens dat het bij eentje kon) dat je daar fiets kon huren. Ga dus niet alleen maar fietsen zoals jullie nu indenken, had het misschien iets anders neer kunnen zetten.

    @Teleton: Denk dat je me verkeerd begrepen heb, heb nooit gezegd dat ik dat zou willen fietsen. Had ook in een andere reactie gezet: "En op plekken waar het kan gaan fietsen(voornamelijk mountainbike). Dit schijnt niet overal te kunnen.".

    En een fly&drive vakantie zat&zit er voor mij niet in, aangezien ik alleen ben, ga&geen rijbewijs heb. Ondanks dat ik kan rijden ga ik het risico niet nemen om onverzekerd op weg te gaan. En geen zin in de papier winkel mocht er wat gebeuren(afgezien het feit dat ik gewoon strafbaar ben).

    Ben via google ook op de site van Amtrak terecht gekomen, wat dan bijvoorbeeld de mogelijkheid geeft om naar Miami(nog geen 6 uur met trein, je komt wel begin van avond aan) of Jacksonville(nog geen 4 uur) te gaan. En daar alsnog hotel te boeken.

  5. Top | #15
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Het dichtstbijzijnde "natuurpark" is met de bus ruim 1 uur rijden...
    Maar ieder nadeel heb ze voordeel, Corrus. De chauffeur bindt met plezier haar fiets op de drager voor op de bus. Mits een andere slimmerik haar niet voor is natuurlijk, anders moet ze met de fiets op de volgende bus met een lege fietsendrager wachten........\\/.

    Maar je hebt gelijk, het lijkt er op dat Innieminnie zich nog wat beter moet informeren over een aantal zaken. Ze heeft misschien wel gelijk dat fietsen in Nederland ook niet altijd even veilig is, maar ze kan dat niet vergelijken met fietsen in Florida waar je misschien langs de 192 wel een eindje veilig over het voetpad kunt fietsen, maar waar het al moeilijk wordt om naar de Walmart te fietsen zonder dat ze van de sokken wordt gereden op de doorgaande wegen. Het is niet voor niets dat de kinderen, ook in dichtbevolkte gebieden zoals Kissimmee, niet met de fiets naar school gaan, maar met de bus. Omdat het wegennet niet is ingesteld op fietsers en voetpadders, worden ze zo dicht mogelijk bij huis opgehaald en afgezet.

    Ik heb zelf in het pikkedonker en in de stromende regen op de 535 bij de Walmart op een haar na een uit het niets opdoemende fietser naar de eeuwige jachtvelden geholpen en heb er nog nachtmerries van........



  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Zal zeker niet de hele tijd op de fiets zitten hoor, zal meer met ov/taxi reizen. Maar blijkbaar is dit dus ook bijna niet te doen.

    Heb zelfs in Afrika, zonder dat ik wist dat het kon uiteindelijk een rondreis gedaan met een groep in een bus, waardoor ik o.a. ook in Algerije&Libië heb gezeten en met 50 graden in de Sahara heb gezeten. Ik hoop dat de reisorganisatie dit in Florida ook gaat aanbieden. Maar heb hier nog niets over terug gevonden helaas(dat van de Afrika reis stond overigens ook niet in de gidsen&was niet vanuit Nederland bij te boeken).

  7. Top | #17
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Zal zeker niet de hele tijd op de fiets zitten hoor, zal meer met ov/taxi reizen.
    Je hebt in ieder geval wel een aparte invulling aan je Floridareis gegeven. Het zou leuk zijn om 'ons' hier op de hoogte te houden, we zijn nooit te oud om te leren en zulke variaties zien we niet veel!

    Je kunt overigens ook met de shuttlebus naar Miami, deze vertrekt vanaf de 192 richting, maar in de buurt van St Cloud. Je zult dan iig ook eerst met een andere bus vanuit Kissimmee moeten. Dit geldt ook om naar het Amtrack Station in Kissimmee/St Cloud te komen. Een taxi is natuurlijk altijd ook een optie, maar onderschat de kosten niet. De site van de lynxbus die voor het ov in de Orlando area zorgt, had je waarschijnlijk al wel gevonden? On-line passes moet je ook wel weer van te voren bestellen. De Lynxbus stopt op relatief veel plaatsen langs de 192 in Kissimmee.

    Voor trips met de bus vanuit de Orlando area, ze zijn niet zo dik gezaaid, maar ze zijn er kennelijk wel. Benieuwd hoe je reis er straks uit zal zien, succes!



  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    @Teleton: Dank je voor de tips, had ze niet allemaal gevonden, de linkjes die je neerzet. Zal helaas wel moeten op deze manier, omdat er voor mij gewoon geen andere mogelijkheid is op dit moment. Zal ook veel op locatie gaan beslissen met wat ik ga doen(zoals zo'n rondreis met bus met meerdere mensen, geen idee in hoeverre de operator het daar geregeld heeft en of dit mogelijk zal/zou zijn).

    Mij was inieder geval wel verteld dat het ov goed geregeld was/is in die omgeving. Maar krijg wel een beetje de indruk is dat het minder is dan hier in Nederland.

  9. Top | #19
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Maar krijg wel een beetje de indruk is dat het minder is dan hier in Nederland.
    we willen het hier graag vriendelijk en gezellig houden op het forum, maar het OV in Florida is eigenlijk een ramp, rond Orlando gaat het nog een beetje met Lynx......Als je diep in ons hart kijkt, hebben velen een beetje te doen met de mensen die er op aangewezen zijn. Alles is gericht op eigen vervoer, zonder auto kom je nergens. De reeds genoemde schoolbussen zouden er echt niet zijn als schoolkinderen met betrouwbaar en betaalbaar OV konden reizen.

    Maar goed, jij moet je er in schikken. En dat gaat vast lukken; maak er het beste van! Ik zou me wel echt zelf goed voorbereiden, reken niet te veel op de touroperator. (welke overigens en wat verwacht je zo'n beetje; een hostess of zo?) Je bent daar waarschijnlijk op jezelf aangewezen en als je dan nog van alles moet uitzoeken, gaat je vakantie eigenlijk verloren.



  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Even voorstellen: Innieminnie

    Teleton: Wil het zelf ook graag vriendelijk houden, maar kreeg toch af&toe een andere indruk. Kan aan mij liggen.

    Geboekt via Thomas cook, maar reis word verder door Arke&Holland International gedaan. Er zou een hostess aanwezig moeten zijn las ik al in de papieren die ik ontvangen heb. Hotel dat ik heb ligt op zo'n 7.5KM van Disney af.

    Zoals zwemmen met dolfijnen is iets wat ik zelf eigenlijk niet meer wil doen. Aangezien ik al met ze in de open zee gezwommen heb, heb ik er geen behoefte aan om dit nog een keer te doen(en prijs wat ik las van zo'n 200 dollar erg aan de prijzige kant). Maar zit er wel aan te denken om naar zo'n show te gaan van Seaworld. Weet iemand trouwens of het evt. lopend(als het al veilig is om te lopen, geen idee hoe de wegen er daar verder uitzien, anders taxi en/of bus(je)) te doen is naar Universal studio's? Dit is eigenlijk beetje hetgeen wat ik aan "pretparken" wil gaan bezoeken.

    Verder ben ik nog wel op zoek naar mogelijkheden om naar een natuurpark rond Kissimmee te gaan. Is hier iets mogelijk om met bijv. een taxi of bus die kant op te gaan en daar fiets te huren of gewoon rond te kunnen lopen? Las op de site die je gaf Teleton met die shuttlebusjes dat ze ook shuttles doen naar Fort Lauderdale, Port Everglades doen. De moeite waard om hoe dan ook richting Fort Lauderdale te gaan?

    Als ik inderdaad nog een aantal dagen over hou is het wel mijn bedoeling om mijn tijd te gaan doden in een van de Disney parken. Maar gevoel zegt dat ik daar eigenlijk, ook al zou ik de gehele tijd ernaar toe zou gaan er gewoon te weinig tijd is om alles in de parken te zien.

    Hoe zit het eigenlijk met vloeibare dranken in de ruimbagage naar Amerika(naar Engeland mag je drinken in ruimbagage mee nemen)? Handbagage mag natuurlijk niet, maar hoe zit het met ruimbagage kan dat gewoon? Of moet dat nog apart aangegeven worden bij de douane of iets dergelijks dat je het invoert(etenswaren kan vaak wel, zoals sultana's, maar weer geen zuivel/vleesproducten)?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •