Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 51

Onderwerp: Even voorstellen: Melanie81

  1. Top | #21

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Graag reageer ik even op "het zogenaamde, onnodige heen en weer rijden" Ik en met mij waarschijnlijk vele meer, gaan op vakantie naar een land als Amerika om iets van het land te zien en "the American way of living" te ervaren. Zo onnodig is het dan niet om van Orlando naar Miami te rijden, het is maar hoe je het ziet, ik zie het als een dagje sightseeing! daarbij laten we ons klokkie thuis en hebben we geen haast. Als we het zat zijn stoppen we ergens om wat te bekijken, daarbij zijn kleintjes over het algemeen vroeg wakker, waardoor je dus de hele dag hebt om over een rit van (ongeveer) 200 miles te doen. (dit is wat Google maps aangeeft, van onze villa tot ons hotel nearby Mia airport) Deze laatste dag in MIA gaan wij natuurlijk niet onze "hele handel" voor 1 nacht uitpakken, vraag me trouwens af wie dat wel doet, maar dat terzijde...Ja je leeft een dag uit je koffer.....so be it! Het scheelt wel aanzienlijk in je portomonee en je heb wat meer van het land gezien, maar het is natuurlijk per persoon verschillend.
    Voor auto huur zou ik gewoon een avondje (of 2) googlen naar de goedkoopste aanbieder. Wij hebben fikse korting gehad bij Car del mar, maar voorgaande jaren heb ik bij diverse verschillende verhuurbedrijven geboekt.



    Succes met de voorbereidingen Melanie!

  2. Top | #22
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    4 uur heen, iets bekijken en daarna 4 uur terug. Ben benieuwd wat je dan 'gezien' hebt maar goed, je kunt het wel afstrepen van je lijstje


    Car del Mar ken ik verder niet. Zie dat er een duits bedrijf achter zit. Waarom heb je korting gehad bij hun?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #23
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melanie81 Bekijk Berichten
    Jullie ervaringen en :idea: zijn dan ook meer dan welkom!

    Groetjes, Melanie & Pascal
    Fijn dat jullie ervaringen en tips willen horen. Gelukkig dat er al veel reacties zijn. Het zou een beetje sneu zijn als je slechts de keuze uit een idee had, toch? Aan de andere kant kunnen al die ideeen weer verwarrend zijn. En kloppen ze wel. Nou, niet altijd!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk Berichten
    Het scheelt wel aanzienlijk in je portomonee en je heb wat meer van het land gezien. Als we het zat zijn stoppen we ergens om wat te bekijken,
    Net als Njit ben ik benieuwd naar genoemdede korting op je autohuur. Dit forum is er om elkaar te informeren. Concrete informatie helpt daar enorm bij, vage kreten als Het scheelt wel aanzienlijk in je portomonee schieten niet erg op. Ze zijn bovendien niet erg geloofwaardig want een multiticket AMS-Orlando-Miami hoeft helemaal niet duurder te zijn dan een retourtje Miami. Iedere hier op het forum bekend staande touroperator kan haar daar over informeren. Tel daar bij op dat de hotels in Miami aanzienlijk duurder zijn en je, tenzij je voor een airporthotel kiest, in de regel nog eens flink mag betalen om te parkeren, dan blijft er van het argument dat ' het aanzienlijk scheelt' toch niet zo erg veel over.

    Je noemt vliegwinkel voor de tickets. Ik zou daar zeker de hier bekendstaande touroperators zoals american estates en usafunvacations aan toe willen voegen. Zij kunnen je precies informeren over de beste tickets en wellicht ben je met een combinatie wel veel beter af dan wanneer je zelf als onervaren floridaganger, gaat shoppen.

    Ik hoop dat er nog flink wat tips volgen. Het lijkt mij dat je oud en wijs genoeg om je eigen selectie uit de tips te halen. En als je het prettig vindt om de hele handel aan bagage voor een ritje over de snelweg een extra keer mee te zeulen naar Miami, waar je aan het begin van de reis ook al was, dan is dat geheel aan jou. Zoals al zo vaak gezegd, alles kan, alles mag want het is vakantie!



  4. Top | #24

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Ik denk dat ik me hier maar afzijdig ga houden....

    Melanie, mocht je vragen hebben aan iemand die met dezelfde gezinsamenstelling reist, mag je me altijd mailen, buitendat ben ik werkzaam bij datgene wat meneer Teleton hier boven aanprijst dus zolang mijn passagiers niet klagen over te dure ticketprijzen denk ik dat het allemaal wel mee valt.

  5. Top | #25
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik me hier maar afzijdig ga houden....
    Lijkt me niet onverstandig, aangezien je je totaal niet kunt vinden in tips van andere mensen, en je alleen van je eigen gelijk uit wilt gaan.
    Mag uiteraard, maar als er dan iemand meer informatie wil over jou tips, komt er niks.

    Bijvoorbeeld over de Car del Mar autokorting. Of over de aanzienlijk kortere weg tussen Kissimmee en MIA, daar ben ik wel benieuwd naar :-$
    Ieder zijn ding natuurlijk, maar op dit forum wordt nu eenmaal graag info gedeeld.

    Ach, en kilometers maken om Amerika te "beleven" doen we allemaal wel eens :mrgreen:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #26

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    De korting komt door mijn werk, zoals hier boven beschreven, de afstand heeft google bepaald! Waarschijnlijk ligt het verder van de luchthaven ofzo.
    Laatst gewijzigd door Njit; 26-10-11 om 21:01.

  7. Top | #27
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk Berichten
    De korting komt door mijn werk, zoals hier boven beschreven
    Daarom is het ook geen vergelijkbare tip. Wat voor jou, door jouw korting, goedkoper is. Hoeft voor Melanie niet te zijn...

    Ons advies was om ook naar de optie AMS-MIA | ORL-AMS te kijken, omdat dit niet veel duurder hoeft te zijn (sterker nog, soms is het zelfs goedkoper). Dat dit dus voor jou, ivm jouw korting niet geldt, kan... maar dit is dus niet relevant voor Melanie...

    Voor haar is het wellicht wél onnodig om weer terug naar Miami te rijden. Is ze een dag extra Orlando kwijt... en ja, wellicht kan ze die dag dan gebruiken om wat tussenstops te zien tussen Orlando en Miami, maar voor de prijs hoeft ze het niet te doen... Het 'onnodig' terugrijden slaat dan ook op de dag die ze eraan kwijt is. In Orlando is genoeg te doen, waarom die inleveren voor een dagje rijden? Ze heeft een zoontje. Ik denk dat je haar zoontje blijer maakt met een dagje Orlando dan tussenstops tussen Orlando en Miami...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk Berichten
    Ik heb via google maps de afstand en tijd berekend en wij vinden het wel te doen, het gaf 190 miles aan, dus met de nodige stops moet dat wel te doen zijn.
    Overigens blijkt nu dat je gerekend hebt vanaf jullie locaties. Wellicht dat Melanie ergens anders zit, waardoor de afstand uiteindelijk toch nog groter wordt...
    Ik weet niet precies waar jullie villa ligt, maar als ik Kissimmee-Miami Airport intik in googlemaps, kom ik aan de 219 mijl. En dan tel ik nog Kissimmee vanaf de airport. Als je aan de 192 zit, kom je aan nog meer reisafstand... Kissimmee is volgens mij het zuidelijks waar je kunt zitten (althans, de meeste zitten of in Kissimmee of hoger. Lake Buena Vista ligt bv 238 mijl van Miami Airport).

    Orlando is groot, dus het is maar net waar je zit om de afstand te bepalen. Dus wellicht ligt jullie villa nog iets zuidelijker in Orlando?
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 26-10-11 om 13:15. Reden: toevoeging
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    zuid-holland
    Berichten
    24

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Ik heb inmiddels contact opgenomen met de mensen van USAfunvacations en die helpen me fantastisch. Mooie offerte. Ben zeer tevreden.
    Alles nog even goed doornemen en boeken maar!!!

    Ennuh..blijf een beetje lief voor elkaar! : ) Ieders mening is uiteraard welkom, maar het moet wel leuk blijven.

  9. Top | #29
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Moderator:
    Aangezien het topic uit de hand liep zijn er een aantal berichten elders geparkeerd.
    Gelieve weer on-topic te gaan. Verder geruzie wordt niet getolereerd!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    zuid-holland
    Berichten
    24

    Standaard Re: Even voorstellen: Melanie81

    Heerlijk!! 24 mei 2012 is het zo ver!! \\/
    3 weken Sunshine state.... laat die winter maar snel voorbij gaan. O wat kijk ik er naar uit.
    Wij hebben er toch voor gekozen op Miami aan te vliegen, (met dank aan de tips), hebben voor de 1ste nacht een hotel vast gelegd, gaan dan lekker een week het zuiden bekijken, Everglades, The Keys enz en na een week gaan we naar een villa met zwembad in omgeving van Orlando.

    O we vliegen met Continental Airlines. Iemand ervaring mee? tijden/tussenstop moeten we nog krijgen.
    Nu gaan we dus lekker op het gemak kijken hoe we alles in gaan vullen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •