Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 27 van de 28 EersteEerste ... 1725262728 LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 275

Onderwerp: Kiezen van airline, route etc.

  1. Top | #261
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Zal Airberlin in november op Fort Myers vliegen of nu aanbieding Arkefly pakken?

    er komen geen goedkope tickets meer. dat komt door de dure brandstof. ik sprak afgelopen weekend een piloot en die vertelde me dat de maatschappij allen aan brandstof ongeveer € 300 pp kwijt is. Men verdient het op de business class en verkoop van extra's.

    rekenvoorbeeld: heen en terug 13 uur vliegen. verbruik 5,5 ton brandstof/ uur = 71,5 ton brandstof. De prijs is ondertussen bijna $ 1000,- per ton. een retourtje Florida kost dus zo'n $ 71.000,-.

    Dus tenzij de olieprijs inkakt of de euro enorm t.o.v. de dollar stijgt blijven de tickets "duur". Want als je weet hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) er wordt verdiend op deze tickets dan valt te twijfelen of het begrip "duur" hierop van toepassing is.
    Laatst gewijzigd door sleepwalker; 28-03-12 om 19:23. Reden: nuancering

  2. Top | #262
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    220

    Standaard Re: Zal Airberlin in november op Fort Myers vliegen of nu aanbieding Arkefly pakken?

    Als dat echt zo is, hebben we goede zaken gedaan.
    Eet nooit gele sneeuw.

  3. Top | #263
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Zal Airberlin in november op Fort Myers vliegen of nu aanbieding Arkefly pakken?

    Het goedkoopste wat je voor AB in november kon krijgen was 550 euro om en nabij... kan een paar euro schelen. AB krijg je nooit voor 399
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  4. Top | #264

    Standaard Re: Zal Airberlin in november op Fort Myers vliegen of nu aanbieding Arkefly pakken?

    Oke bedankt voor alle informatie! Dan weet ik dat Airberlin waarschijnlijk in november nooit goedkoper gaat worden.

    Dan dus op Miami vliegen, auto huren en naar Fort Myers rijden. Misschien nog 1 of 2 nachten SOBE doen en dan door naar FM.

    Nu is alleen de vraag zal ArkeFly nog in het najaar stunten met de prijs van 399 voor november? Nu is november de heenvlucht nog niet boekbaar, alleen terug kan je in november.

  5. Top | #265

    Standaard Re: Via Detroit of Atlanta?

    Voor zover ik weet moet je in Atlanta en in Memphis eerst weer door de security voordat je verder kunt. In Detroit is dat niet.
    Ik zou Detroit nemen.
    Take care!

    Florida Minded Biker

  6. Top | #266
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    39

    Standaard Vliegen met overstap

    Hoi iedereen,
    Ik wil gaarne wat info en/of extra tips over het vliegen naar Florida. De vertrek plaats is Groningen en het aantal reizigers zijn 2 volwassenen. We hebben beide wel wat meer ruimte nodig dus is een plus achtige klasse is wel prettig maar dat ligt ook een beetje aan het :-$ prijsverschil. Aangezien we sowieso reistijd kwijt zijn naar het vliegveld kunnen we vertrekken vanaf verschillende luchthavens te weten Amsterdam, Bremen, Hamburg, enz. tot maximaal Dusseldorf. Florida (Disney) is de bestemming dus landen mag op Tampa, Sanford, of Orlando.

    Rechtstreekse vlucht kan met Arkefly een plus klasse hebben zo ook, alleen is de comfort plus klasse bijna 900 euri pp en de gewone comfort 600 euri pp, deze bedragen zijn per persoon. Hier wringt de schoen een beetje, ik vind het toch wel veel geld mocht dit gewoon de prijs zijn dan is het zo maar als dit met een andere maatschappij wel veel goedkoper is dan vind ik dat beter, blijft er weer extra geld voor de villa en auto
    Het lijkt mij als er een overstap is, het prettigst om 1x een korte vlucht en dan de lange vlucht of 1 x lange vlucht en dan de korte vlucht, zo kunnen wij voor de lange vlucht de betere stoelen proberen te regelen. Overstappen in b.v. Engeland of Atlanta en daarna naar Florida, en voor de terugreis hetzelfde idee.

    Misschien heeft iemand van de ervaringsdeskundigen (mooi Wordfeudwoord) de gouden tip, op dit moment heeft Arkefly wel mijn voorkeur.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-04-12 om 18:10.
    Ik heb last van het Disneyvirus
    22-10-2012/12-11-2012 in Florida

  7. Top | #267
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met overstap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrjojo13 Bekijk Berichten
    Hoi Misschien heeft iemand van de ervaringsdeskundigen (mooi Wordfeudwoord) de gouden tip,
    op dit moment heeft Arkefly wel mijn voorkeur.
    Nou, geregeld, zou ik zeggen. Altijd doen wat je zelf het beste vindt, dus het wordt Arkefly.

    Vele wegen leiden immers naar Rome en of je tijdens de vlucht nu door de hond of de kat gebeten wordt, maakt niet veel uit, toch? Of een andere maatschappij goedkoper zal zijn, is en blijft en kwestie van vergelijken. De prijzen van vliegtickets zijn flexibel; ze varieren per dag, per periode, per vertrek- en aankomstluchthaven. Bovendien kan een ticket dat vandaag meer dan 700 euro kost, over een paar dagen/weken/maanden zo maar 200 euro duurder/goedkoper zijn.

    Mijn idee: Stel je budget vast en koop de tickets als de prijs binnen je budget valt. Je kunt er dus ook voor kiezen om de prijzen tussen Hamburg, Bremen, Dusseldorf en Schiphol nog een tijdje te blijven vergelijken. De trend is dat de prijzen stijgen, maar morgen kan die trend zo maar doorbroken worden.

    En als de ticketprijs ten koste van de auto of de villa die je op het oog hebt, moet gaan dan kan je je eigenlijk beter afvragen of je de reis wel zult boeken......Een reis naar Florida is niet duur, maar als je alles bij elkaar optelt, ben je wel een smak centen kwijt. Zo is dat nu eenmaal.



  8. Top | #268
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    63

    Standaard Re: Vliegen met overstap

    Toen ik in het voorjaar van 2009 naar Orlando vloog ging dat van Amsterdam naar Atlanta en toen nog een uurtje door naar Orlando. Dat is prima te doen. En op zich verlies je niet zoveel tijd met een overstap in Amerika aangezien je tijdens de overstap al door de douane en immigratie heen gaat wat je uiteindelijk in Orlando dan weer flink wat tijd scheelt.

    Ik vloog toen met Delta en de vlucht van Atlanta naar Orlando was economy aka 'kettle' class. Als haringen in een ton, dus mocht je echt ruimte willen hebben is het voor die vlucht handig om te kijken of je first class kunt vliegen tegen een aantrekkelijk tarief.

  9. Top | #269

    Standaard Re: Kiezen van airline, route etc.

    Nu pas ik in iedere stoel, dus dat maakt me niet zoveel uit.

    Kijk eens op seatguru.com om te zien welke stoelen goed of slecht zijn.
    Bij KLM boek ik vaak voor een tientje of 6 extra per vlucht de econmy comfort klasse. En dan een goede stoel kiezen.
    Take care!

    Florida Minded Biker

  10. Top | #270
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Kiezen van airline, route etc.

    @FMB;
    De extra kosten zijn afhankelijk van de vlucht duur en zijn per enkele reis.
    Vorig jaar was het 90 euro p.p naar Atlanta enkele reis. Ben je met z’n vieren en wil je dat heen en terug dan kom je toch even op 720 euro extra uit. Dat is een boel geld, of lees: een mid size suv voor je vakantie :grin:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-04-12 om 10:24. Reden: fqe



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •