Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 28 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 275

Onderwerp: Kiezen van airline, route etc.

  1. Top | #1

    Standaard Kiezen van airline, route etc.

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw hier en zal me ff voorstellen.
    Mijn naam is dus Edwin Langeberg en woon in Amsterdam.
    Ik ben al diverse keren in Florida geweest, maar omdat ik eigenlijk altijd met Martinair daar naartoe gevlogen ben, had ik nog wat vraagjes betreffende andere vliegtuigmaatschappijen.

    Bij Martinair is het max. aantal kilo's bagage dat je mee mag nemen slechts 32 kilo, terwijl dit bij bijv. Delta Airlines bijna het dubbele is.
    Welke vliegtuigmaatschappijen vloiegen nog meer op Miami en wat is daarvan het max. aantal kilo's wat je mee mag nemen?

    Ik ben één keer met de KLM gevlogen en dit was met een 747.
    Is het nou altijd zo dat de KLM op Miami vliegt met de 747 of kunnen dat ook andere vliegtuigen zijn?

    Bij voorbaat dank.

    Edw!n

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Berichten
    40

    Standaard

    Voor zover ik weet was het bij alle vliegmaatschappijen die naar de States vliegen altijd zo dat je 2 koffers van 32 kilo (70 pond) elk kon meenemen. Zowel Martinair als KLM hebben dit intussen echter verlaagd naar 2 x 23 kilo (50 pond). Voor sommigen onder ons wordt het dus interessanter om de volgende keer een Amerikaanse maatschappij te kiezen.

    Ik geloof trouwens niet dat er Amerikaanse vliegmaatschappijen zijn die een directe verbinding tussen Amsterdam en Miami of Orlando onderhouden. Ze maken allemaal wel ergens een tussenstop. Maar keuze heb je genoeg, vrijwel alle grote maatschappijen hebben wel een verbinding naar Amsterdam.

  3. Top | #3
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Wij vliegen altijd met Delta en dat bevalt ons prima. Ook die hebben het toegelaten gewicht van de check-in baggage verlaagd. Je mag bij Delta twee koffers meenemen die 23 kilo wegen. Kom je met het gewicht daarboven, dan moet je bijbetalen. Ook United Airlines, Continental Airlines en Northwest Airlines hebben het gewicht van de koffers verlaagd. (hetzelfde als bij de andere maatschappijen; twee koffers van 23 kilo) Het heeft dus geen zin om daarvoor bij een Amerikaanse maatschappij een ticket te kopen, want ook zij hebben de regels m.b.t. de baggage aangepast.

    Continental Airlines
    23 kilo tot 32 kilo = $25.00 betalen
    32 kilo tot 45 kilo = $50.00 betalen
    BusinessFirst, Business Class, or the First Class passagiers zijn een uitzondering en mogen koffers tot 32 kilo meenemen. Ook WorldPerk Elite members (Platinum, Gold and Silver) zijn uitgezonderd van de nieuwe regel.

    Delta Airlines
    23 kilo tot 32 kilo = $25,00 betalen
    32 kilo tot 45 kilo = $80,00 betalen
    Platinum, Gold en Silver Medallion SkyMiles members zijn een uitzondering, zij hoeven pas bij 32 kilo te gaan betalen.

    United Airlines
    Dezelfde regels en bedragen als bij Delta Airlines.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Hoi Natasja,

    Dank je wel voor de info. De bedragen die je noemt zijn die per kg of is dit het totaal bedrag dat je moet betalen als je bagage te zwaar is.

    Alvast bedankt voor je antwoord
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    17

    Standaard

    wij vlogen naar met American Airlines via Londen naar Miami. We mochten 40 kg p.p. meenemen

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
    Hoi Natasja,

    Dank je wel voor de info. De bedragen die je noemt zijn die per kg of is dit het totaal bedrag dat je moet betalen als je bagage te zwaar is.

    Alvast bedankt voor je antwoord
    Ebelix, ik heb al diverse websites bekeken, maar nergens wordt expliciet per kilo genoemd.
    Aan de andere kant, ik heb een keer bij de KLM naar Aruba zo'n $ 1oo moeten bijbetalen voor ik geloof 5 kilo teveel.
    Ik zal morgen Delta eens bellen en het vragen.
    Eric

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a en m
    wij vlogen naar met American Airlines via Londen naar Miami. We mochten 40 kg p.p. meenemen
    Dat was afgelopen zomer. De nieuwe regels gelden nog niet zo lang. Zie hier de nieuwe richtlijnen van American Airlines:

    http://www.aa.com/content/travelInfo...llowance.jhtml

    Ze zijn pas ingegaan na 1 november dus het kan best kloppen dat jullie nog mazzel hadden.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Ebelix, ik heb al diverse websites bekeken, maar nergens wordt expliciet per kilo genoemd.
    Aan de andere kant, ik heb een keer bij de KLM naar Aruba zo'n $ 1oo moeten bijbetalen voor ik geloof 5 kilo teveel.
    Ik zal morgen Delta eens bellen en het vragen.
    Eric
    American Airlines rekent het volgende:
    $25 USD charge each for bags weighing 51-70 lbs.
    Baggage mag echter niet zwaarder wegen dan 70 lbs. Zie dit stukje:
    Baggage checked to/through/from Europe and Asia

    In conjunction with the British Airport Authority mandate, no piece of baggage checked to/through/from any destination in Europe or Asia may weigh more than 70 lbs/32 kgs. Additionally, any piece of baggage weighing over 50 lbs/23 kgs is subject to a $25 USD overweight baggage fee.

    This policy only applies to passengers traveling on American to/through/from any destination in Europe or Asia. If you have baggage weighing over this limit, please repack or redistribute the weight into other baggage.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Ik zal morgen Delta eens bellen en het vragen.
    Zie deze pagina: http://www.delta.com/traveling_check...gage/index.jsp

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard Re: Vliegtuigmaatschappijen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Langeberg
    Ik ben één keer met de KLM gevlogen en dit was met een 747.
    Is het nou altijd zo dat de KLM op Miami vliegt met de 747 of kunnen dat ook andere vliegtuigen zijn? Edw!n
    Hallo Edwin,
    Naar mijn mening heeft nog niemand deze vraag beantwoord.

    De KLM vliegt (al een tijdje) niet meer op Miami. Wil je echt alleen maar een rechtstreekse vlucht dan ben je aangewezen op Martinair.
    Alle vorige repliers hebben het max. gewicht aan baggage al aangegeven. Je mag gerust aannemen dat dit gegeven bij alle carriers is doorgevoerd. Voor de rest wil ik je nog meegeven dat er vele (lucht)wegen naar Miami bestaan.
    Tot nu toe is slechts gesproken over de Amerikaanse - maar er zijn natuurlijk ook vele Europese maatschappijen.

    British Airways biedt een zeer goede verbinding via Londen (Gatwick voor Tampa en Orlando) en Heathrow voor Miami -B747 of B777-.
    Lufthansa via Frankfurt of München.
    Alitalia via Milaan.
    SAS via Stockhom of Copenhagen.
    enz enz.

    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar BA vanwege de naam die het heeft hoog te houden en LON ligt al een stukje in de richting. :lol:
    Bij veel Europese maatschappijen vlieg je eerst naar het zuiden/oosten/noorden voordat je eindelijk aan de extra lange oversteek gaat beginnen. Zonde van de -ook in vakantie- kostbare tijd. Die breng ik liever in het donker door aan d erand van het zwembad. :wink:

    groet
    Trainspotters



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •