Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 20 van de 28 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Resultaten 191 tot 200 van de 275

Onderwerp: Kiezen van airline, route etc.

  1. Top | #191
    Regelmatige Bezoeker Raffie_CT's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Deurne (Eindhoven)
    Berichten
    41

    Standaard Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag die waarschijnlijk al 200x gesteld is en geloof mij ik heb al flink wat gezocht en gelezen, maar kom er toch niet uit.

    Misschien kunnen jullie me toch een beetje helpen.....

    Het gaat over het boeken en uitzoeken van de juiste Luchtvaartmaatschapij.

    Er zijn vele plaatsen/landen waarvan je kunt vertrekken er zijn vele maatschapijen waar mee je kunt vliegen ...dus we zien door de vliegtuigen de hemel niet meer. :-?

    Wij wonen in Bergen Noorwegen, dus we moeten sowieso ergens anders heen om te vertrekken, Berlijn, Amsterdam, Oslo enz enz enz, maakt ons eigenlijk niet uit.

    Maar dan ?

    Neem je Martinair, zodat je rechtstreeks vliegt ?

    Nemen we een Amerikaanse maatschapij omdat men zegt dat de service beter is en men meer zit en beenruimte heeft (United met Economy-plus).

    Of moeten we kijken naar Delta, Air France of een andere maatschapij ?

    Wij betalen liever iets meer en zijn niet op zoek naar het goedkoopste vh goedkoopste.

    We willen graag een TV-scherm (liefst breedbeeld \\/ grapje) en een ruime stoel waar je lekker in kunt zitten en goede service. En ik vindt het dan zeker geen probleem als ik iets meer moet betalen.

    Nu ben ik benieuwd of jullie bewust voor een maatschapij kiezen en waarom of dat jullie kijken naar de goedkoopste tickets en de prijs de doorslag geeft ?

    Ontzettend bedankt voor jullie moeite.

    Raffie
    Wij gaan voor de 1e keer in 2013 naar de US
    29-09 tm 13-10 Florida Keys Islamorada
    13-10 tm 30-10 SF-LA-SD-LV Roadbear Camper

  2. Top | #192
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Inderdaad, hierover zijn al talloze discussies gevoerd, met evenzovele uitkomsten.

    Maar je vroeg om onze, en dus ook mijn, mening. Here we go;
    Absoluut geen Martinair ! na een paar ijdele pogingen. Geen echt slechte ervaringen, al is het al een hele tijd geleden, maar door een foutje van het reisbureau (internet bestond nog niet) kwamen we op een vlucht met een stop op JFK (Delta) en dat is ons zo goed bevallen, dat we dat blijven doen.

    Niet met Delta, hoewel die na United wel onze voorkeur heeft, maar met diverse US maatschapijen en steden, en wel wegens m.i. betere service (klantvriendelijkheid) en betere zetels. De normale economystoelen zijn net zo groot, en hebben dezelfde beenruimte als de "Plus"stoelen van Martinair.

    Maar wat we belangrijker vinden is de afhandeling. Allereerst is de vlucht relatief kort, dus mag je er eerder "uit". Je moet nog wel verder, maar dat is een piseindje (2 tot 3 uur).
    Maar je doet al je handelingen (Immigrations, Customs) om het land in te komen al op je eerste landingsplaats, en dus wandel je in Orlando (of Miami) zo het vliegveld af, je auto in. En dat vinden wij super.

    En United is onze favoriet, zeker nadat ze de "Pluscategorie" ingevoerd hebben, waar we dan ook vaak gebruik van maken. We zijn niet de grootsten, maar de extra ruimte is erg prettig op de lange vluchten.

    Voor Martinair maakten we ook al gebruik van US maatschappijen (TWA, PanAm :mrgreen, maar dat was meer voor rondreizen, maar als je leest (ook op dit forum) wat de arrogante dochter van KLM allemaal uithaalt, qua vertragingen, omleidingen en dergelijke zal ik zeker nooit meer met ze vliegen. Wil je naar Orlando, droppen ze je in Miami, en deze zomer waarschijnlijk andersom.

    Maar dat is mijn mening, een ander vliegt waarschijnlijk liever (sort of ;-)) rechtstreeks.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #193
    Vaste Bezoeker Bqtje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Mechelen , België
    Berichten
    83

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Wij hebben voor American Airlines gekozen . Vorige keer waren we tevreden over hun service . Ik ben de "grootste" van ons gezelschap en meet 178 cm , dus naar veel beenruimte moeten wij niet kijken . Op het moment van boeken , was dat één van de goedkoopste ( tenzij we een tussenstop in London maakten ) . Wij vertrekken uiteraard van Brussel , we wonen maar 10 km ervan ( vrienden brengen ons er naar toe ). :-k
    In jouw geval , zou ik kijken naar aansluitingen , wachttijden en misschien beschikbaar hotel om op een vliegveld te overnachten .

  4. Top | #194
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Wij hebben wel voor Martinair gekozen. Het is persoonlijk en we moeten het nog gaan ervaren maar met 2 kids van 6 en 7 én opa en oma (die nog nooit zover hebben gevlogen) lijkt het ons ideaal. Of het ook zo is wachten we af en in mei kunnen we de vergelijking maken met United (waar we in 2009 mee zijn gevlogen en ons prima is bevallen overigens).

  5. Top | #195

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Toch leuk om ieders voorkeur te kennen maar ik denk dat het Raffie niet veel verder zal helpen...
    ik heb reeds met verschillende maatschappijen gevlogen en voor mij is het en blijft het Delta met tussenstop in Atlanta naar Orlando.
    Niet de goedkoopste maar een eerlijke prijs kwaliteit verhouding.
    Ruime (lederen) stoelen met individueel T.V. scherm en uit ruime keuze uit recente films, documentaires, kids animaties en spelletjes zonder toeslag.
    Behoorlijke service en eten dat goed te doen is. (chicken or pasta? hahaha, grapje voor wie Delta kent)
    Ik kies voor Atlanta omdat je dan nog maar een uurtje te vliegen hebt naar Orlando, het een aangename luchthaven is en het daar al lekker warm is zodat je al meteen het Florida gevoel hebt.
    Maar wederom zal iedereen hierover z'n eigen mening hebben...

  6. Top | #196

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door disney-golf Bekijk Berichten
    Toch leuk om ieders voorkeur te kennen maar ik denk dat het Raffie niet veel verder zal helpen...
    ik heb reeds met verschillende maatschappijen gevlogen en voor mij is het en blijft het Delta met tussenstop in Atlanta naar Orlando.
    Ik sluit me hier helemaal bij aan.
    Heb al met heel wat maatschappijen gevlogen maar we vliegen de laatste jaren toch steeds met Delta.

    Ze hebben wat ons betreft de lekkerste stoelen en de beste service.
    Verder is ook het eigen TV schempje in de stoel voor je top.
    Je kunt je films kiezen en op stop zetten als je bijv moet plassen.
    Heeft Martinair trouwens ook maar daar moet je er voor betalen en moet je je tafeltje uitklappen om hem neer te zetten.

    Het eten vinden wij trouwens bij Delta net zo slecht als bij alle andere maatschappijen.
    Wij nemen het niet meer aan.

    Wat Cloggie68 zegt is trouwens ook waar.
    Met kleine kinderen en oudere mensen is het prettig om rechtstreeks te vliegen.
    Wanneer mijn zusje met de kleine mee gaat vliegen wij ook met Martinair.

    Alleen wordt je dan zoals Gerrit zegt in ons geval in Miami gedropt terwijl je in Orlando wilt zijn.
    Dit ritje deden we dan met de auto.

    Het blijt natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur en ervaring.
    Laatst gewijzigd door disney fan; 12-07-09 om 10:25.

  7. Top | #197
    Regelmatige Bezoeker LEOnie211's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    best
    Berichten
    45

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    wij hebben vooral gekeken naar de beste overstaptijd ivm rolstoel enz. We vliegen met delta via atlanta.

  8. Top | #198
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Ik heb enkel gevlogen met martinair was vor ons 3 maal een kleine ramp .
    En met american airlines zij hebben een goede service goede stoelen en een eigen tv scherm wat wij heel erg leuk vonden

  9. Top | #199
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    63

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    Onze voorkeur gaat sinds jaar en dag eigenlijk ook uit naar de Amerikaanse maatschappijen en als het enigszinds mogelijk is met United Airlines. Dit jaar doen we dat ook weer. We vliegen vanaf Dusseldorf (uurtje bij ons vandaan) rechtstreeks naar New York waar we een aantal dagen verblijven, en vanaf Washington DC rechtstreeks naar Orlando om vanaf Orlando via Frankfurt weer terug te vliegen naar Dusseldorf. Een prima route vinden wij met minimaal tijdsverlies (overstap e.d.) wat ik ook heel belangrijk vindt omdat ik een hekel heb aan het rondhangen op luchthavens wachtend op een doorvlucht, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

    2011: Florida http://www.flo2011.blogspot.com/
    2010: New York 2x
    2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/

  10. Top | #200
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard Re: Jullie mening ? (wat bepaald de keuze voor een luchtvaartmaatschappij?)

    De laatste jaren vliegen wij met Air Berlin/LTU vanaf Dusseldorf naar Fort Myers.
    Dusseldorf omdat het voor ons dichtbij is en het is een prima en relaxte luchthaven. Goedkoper parkeren en het airtreintje brengt je in no-time naar de terminal. Air Berlin is voor ons (de data die wij vliegen /hebben gevlogen) de goedkoopste en ze vliegen rechtstreeks wat wij erg prettig vinden. Fort Myers vinden wij ook erg prettig. Even een paar dagen aan de Golf van Mexico aan het tijdsverschil wennen voor we ons in de drukte storten. De luchthaven Fort Myers is ook erg prettig (niet druk, makkelijk auto ophalen.) Het enige nadeel van Air Berlin is dat de stoelen redelijk krap zijn en je hebt geen eigen schermpjes. Wij lossen dit op door de kids een film te laten kijken op de laptop.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •