Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 28 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 275

Onderwerp: Kiezen van airline, route etc.

  1. Top | #81
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Om een inzicht te krijgen in de wachttijden op de diverse luchthavens kan je kijken op de site van de CBP (www.cbp.gov). Daar vind je ook allerlei andere reisinformatie.
    De directe link naar de sheet met wachttijdgegevens is:
    http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/...wait_times.xls

    Misschien heb je er wat aan bij je beslissing.
    Knaapje

  2. Top | #82
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemoRocks Bekijk Berichten
    Het is ook de grootste luchthaven van de VS
    Wat betreft het aantal passagiers is Hartsfield-Jackson inderdaad de grootste luchthaven. Een extra compliment dus voor de luchthaven die, in mijn optiek althans, het redelijk goed voor elkaar heeft. Ondanks, of misschien juist dankzij, het grote aantal passagiers die ze dagelijks moeten verwerken.

  3. Top | #83
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Welke periode was dat, Michael?
    Hoogseizoen zomer 2006. Op 17 juli om precies te zijn. Een fragment uit het reisverslag van die dag:
    Aankomst in Washington. Temperatuur is heftig, 96 graden Fahrenheit = 36 graden Celcius. We hebben ruim 2 uur en een kwartier voor de overstap, en al gauw ziet het er naar uit dat we dat niet gaan redden. Wat een enorme chaos!! De rij voor de douane is enorm, en er zijn maar drie loketten open. Mijn voet doet al aardig pijn en ik vraag dan ook of ik ergens kan gaan zitten. Nee, dat kan niet, er wordt eerst naar een representative van United gezocht. Een half uur later nog niets en het ziet er naar uit dat e.e.a. nog minstens anderhalf uur gaat duren. Ik loop / strompel dan ook naar voren en herhaal mijn vraag om een zitplaatsje. Nu komt er actie, Chantal en Steven mogen naar voren komen en we zijn meteen aan de beurt. Veel boze gezichten, maar dat boeit mij voor geen meter. De pijn is nu aanzienlijk opgelopen. Er wordt belooft dat vlak achter de douane iemand met een rolstoel klaarstaat, ….. niet dus. Dan komen we bij de bagagebanden. Hier is de chaos nog groter. De capaciteit van de banden is ruimschoots onvoldoende voor de vele vluchten die daar aankomen. Chantal gaat op zoek naar de koffers en ….. ineens is er dan een mevrouw met een rolstoel. Eindelijk zitten! De koffers …. Die komen nog steeds niet. Dan eindelijk … als allerlaatste komt onze vierde koffer van de band. Dan weer de rij in om door agriculture te komen. De dame van United duwt mij enigszins langs de rij, met Chantal en Steven in haar spoor. Anderen zijn daar helemaal niet blij mee, ze blokkeren ons zelfs en beginnen met koffers te gooien. Begrijpelijk, iedereen heeft er genoeg van en dreigt vluchten te missen.
    Maar de chaos is nog niet voorbij. De koffers moeten ook weer door de scanner voor de transfer en uiteraard staat daar ook weer een enorme rij. De rolstoel doet hier ook weer wonderen en we passeren de rij mokkende mensen, zetten de koffers af bij de scanners en rijden door naar de gate.
    Op het moment dat ik dit schrijf zitten we in het vliegtuig van Washington naar Orlando. Ik heb zeer grote twijfels of onze bagage in hetzelfde vliegtuig zit …. We zien het straks wel weer. Ik laat me graag verbazen. Chantal zit wat in haar boekje te schrijven, Steven is doodmoe en probeert nog wat met zijn GameBoy te spelen. In Nederland is het inmiddels middernacht, wij zijn al 18 uur in touw. De vermoeidheid slaat hard toe en we zijn er nog niet. Hoe e.e.a. bij aankomst in Orlando verloopt laat ik morgen wel weten. Chantal gaat in ieder geval weer achter de koffers aan, ik ga meteen naar de verhuurbalie van Dollar.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #84
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Wat betreft het aantal passagiers is Hartsfield-Jackson inderdaad de grootste luchthaven. Een extra compliment dus voor de luchthaven die, in mijn optiek althans, het redelijk goed voor elkaar heeft. Ondanks, of misschien juist dankzij, het grote aantal passagiers die ze dagelijks moeten verwerken.
    Ik ben dan wel nog niet hier overgestapt maar de laatste 4 jaar wel op geland.

    En ik sluit mij hierbij aan Hartsfield-Jackson is een heel groot en mooie luchthaven. Die een rustige uitstraling heeft vind ik ondanks dat het een van de grootste is in de USA.

    Elke keer als ik hier land dacht ik van oei wat een rij maar gelukkig gaat het er daar erg goed aan toe en zijn wachttijden niet echt lang. Kan natuurlijk altijd wel eens tegen zitten maar dat kan overal. over het algemeen loopt het toch aardig door.

    En dit jaar ga ik voor het eerst een een overstap maken hier en volgens mij moet dit gewoon goed gaan, terug kijkend op mijn eerdere ervaringen.

  5. Top | #85
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Hoogseizoen zomer 2006. Op 17 juli om precies te zijn. Een fragment uit het reisverslag van die dag:
    Daar wordt je niet echt vrolijk van :!:
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  6. Top | #86

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Ik heb met Washington ook goede ervaringen. Daar ging alles super vlot. Met Chicago daarin tegen helemaal niet. Urenlang voor de douane gestaan, totdat je uiteindelijk ertussen uit werd gepikt, want je vlucht ging bijna. Maar het wil niet zeggen dat het altijd goed gaat in Washington. Dit jaar vliegen we rechtstreeks, een retourtje voor Euro 400! Nou dat vind ik een prikkie voor zo'n vlucht, maar wij hebben het vorig jaar al geboekt. Was een aanbieding.
    USA Rulezzzzzzzz!\\/

    2004 Florida (miami/homestead/Orlando), 2005 Great West (California/Nevada/Arizona/Utah), 2007 Florida (miami/homestead/Naples/Brandenton/Brooksville/Kissimmee/Palm Beach/Fort Lauderdale/ Miami)

  7. Top | #87
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Wij zijn deze reis ook weer via Atlanta gevlogen, met een layover van 2 uur, waarvan we zeker een uur lekker in het zonnetje buiten hebben gezeten. Bij Imigrations was het erg rustig en de officers zeer vriendelijk en humoristisch. De wachtrij bij security om de terminal weer in te komen was wel lang maar alles verliep vlot,dus niets dan lof.
    Maar je kunt natuurlijk ook alles tegen hebben en dan wordt je niet vrolijk.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #88
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Daarom dit jaar geboekt bij US Airways via Philadelphia. Eens kijken hoe erg het daar is ....:-o
    Wij zijn één keer in Philadelphia overgestapt (3 jr. geleden) en dat was een drama, lange rijen bij immigration, duurde anderhalf uur, onvriendelijk personeel en bij aankomst in Tampa bleek de helft van de koffers niet meegekomen te zijn. In Tampa vertelden het luchthaven personeel dat dit regelmatig voorkomt op vluchten vanuit Philly. Ik hoop echt voor je dat dit nu is verbeterd.

    We stappen altijd over in Washinton, nog nooit problemen gehad. Eén keer via Chicago, ging prima, alleen op de terugreis zeer lange wachttijd, kwamen om ca. 10.30 uur in Chicago aan en eind van de middag pas de vlucht naar Amsterdam. We zijn overigens Chicago ingegaan en hebben een paar leuke uren doorgebracht.

    Sonja

  9. Top | #89
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Zo zie je maar weer dat alles betrekkelijk is. Wij zijn twee jaar geleden ook in Phillie overgestapt (voor Denver) en het liep als een zonnetje.
    Maar als uiteindelijk je koffers achterblijven versterkt dat wel het "nooit weer" Philadelphia gevoel.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #90
    Banned User
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    18

    Standaard Re: Waar zouden jullie overstappen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Zo zie je maar weer dat alles betrekkelijk is. Wij zijn twee jaar geleden ook in Phillie overgestapt (voor Denver) en het liep als een zonnetje.
    Maar als uiteindelijk je koffers achterblijven versterkt dat wel het "nooit weer" Philadelphia gevoel.
    Maar toegegeven, dat jij op één of andere manier de laatste tijd altijd iets hebt met koffers...
    ROTFLMAO :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •