Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    35

    Standaard Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Wij hebben plannen om naar Florida te gaan, en willen niet alleen in Orlando zitten, maar natuurlijk ook wat zien! Het plan is daarom om te vliegen naar Miami, op 5 mei, waar we zoals het er nu uitziet in de avond aan zullen komen. Deze avond zullen we niet veel meer doen dan eten en slapen ga ik zo vanuit.
    5 Mei is een zaterdag, we willen dan 6 en misschien 7 mei in Miami blijven, daarna door naar Key West, en zo verder.

    Ik lees dat weekenden in Miami erg druk kunnen zijn. Als ik het goed is is springbreak dan net voorbij, en we zitten na de (Nederlandse) meivakantie. Zou het echt veel te druk zijn, of zou het meevallen? Wie wil even in zijn glazen bol kijken? Nee, grapje, ik snap dat het niet te voorspellen is, maar ik hoop dat er hier mensen zijn die eerder in periode in Miami zijn geweest en met mij hun bevindingen willen delen.

    We reizen met onze twee kinderen, van 9 en 7. Waren we maar met z'n tweetjes geweest zou ik me geen zorgen maken, met z'n tweeën pas je je makkelijker aan dan wanneer je kinderen bij je hebt. Hoewel die zich ook snel aanpassen.. maarja.. na zo'n lange vlucht...

  2. Top | #2
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Miami in mei is niet wezenlijk drukker dan Miami in andere maanden. Net als elders in Florida. Wat ben je van plan in Miami te gaan doen? Strand? Reken op veel meer rust en ruimte dan Scheveningen. Shoppen? De malls zijn 365 dagen per jaar goed gevuld - maar niet extreem. Ik denk dat je je over drukte niet veel zorgen hoeft te maken.

  3. Top | #3
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Het is idd een beetje in de glazen bol kijken.
    Miami is altijd druk in het weekend is althans onze ervaring.Het werkt gewoon als een magneet.
    Of er veel Nederlanders zijn is ook niet te voorspellen. De vakanties zijn zo gespreid dat daar geen peil op te trekken is.
    Een troost. Als je veel groepen mensen ziet die met ze'n vieren of vijven aan een ijsje likken kun je er gerust vanuit gaan dat de Nederlandse scholen nog vakantie hebben. :mrgreen:
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Wij waren dit jaar in augustus in een weekend (vrijdag t/m zondag) in Miami. Wij vonden het absoluut niet (te) druk. Gewoon gezellig, geen problemen met parkeren en de stranden niet vol. Ik weet niet of dit een specifieke ervaring voor de warme augustus maand was, maar tijdens het plannen van onze reis had ik ook mijn twijfels over een weekend bezoek aan Miami. Uiteindelijk was dat nergens voor nodig.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Wij waren er afgelopen 4th of july weekend, en het was niet overdreven druk. Ja, ons hotel zat vol met cubanen, maar dat was wel gezellig. En 's avonds was het druk aan het strand. Bij het hotel was het parkeren lastig, maar wij mochten de auto gewoon in het midden zetten (als buitenlandse gasten), de strandgangers werden tbv ons weggejaagd met de auto...

    Twee jaar terug zijn we april/mei een weekend in Miami begonnen. Toen was het aan het strand superrustig, privestrand (we zaten beide keren in Best Western Bal Harbour). Wat wel druk was, was South Beach. Daar zijn we met de bus heengegaan. Maar volgens mij is het daar altijd druk.

    En druk, wat is druk. Hollands druk (of europees zoals Parijs, London) zal het er niet gauw worden denk ik.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    35

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Hmm okee, dus het zal waarschijnlijk wel meevallen. De glazen bollen kunnen weer in de kast
    Enne... met z'n vieren aan een ijsje likken... wat treurig zeg... dan zou ik nog liever op de camping in Knokke gaan zitten!

    Nu nog op zoek naar een hotel!

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {Monique} Bekijk Berichten
    Enne... met z'n vieren aan een ijsje likken... wat treurig zeg...
    Ach, dat kan nog best meevallen. Deze hebben ze in Knokke vast niet =P~.

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {Monique} Bekijk Berichten

    Nu nog op zoek naar een hotel!
    Wij hebben het prima gehad in het Best Western on thé bay and marina.
    Mooi zwembad, prima kamers en gratis parkeren. Supermarkt nagenoeg voor de deur en er schijnt ook een bus naar south beach te rijden. Die hebben wij niet gebruikt en zijn gewoon met de auto gegaan.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    35

    Standaard

    Owww.... MY GOD!!!! Bij dat ijs kunnen ze beter een soeplepel geven!! WAAAAAR krijg je dat? Ge-wel-dig! (maar wel zonde... dat krijgt toch geen mens (of vier) op!

    Gevonden: http://http://www.jaxsonsicecream.com/index.php
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 08-10-11 om 18:36.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    35

    Standaard Re: Miami in het weekend in mei, druk of valt het mee?

    Chippie, thanks voor de hoteltip. Ziet er goed uit. Die ga ik in de gaten houden, kijken of ik 'm ergens met korting kan boeken, anders moeten we straks nog met z'n vieren aan één ijsje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •