Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 89

Onderwerp: Autohuur: RentalCars.com

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    103

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertvlug Bekijk Berichten
    Over minder dan 2 weken zitten wij in onze gehuurde auto van "RentalCars.com", ik zal jullie later laten weten hoe alles verlopen is
    Beste Bert
    Zijn jullie al terug en hoe waren de ervaringen met Rental Cars? Ben erg benieuwd, mijn ervaring met hen in Spanje was nl héél slecht...hoor graag, moet nog auto boeken voor vertrek 12/8!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-06-13 om 08:19. Reden: q

  2. Top | #22
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    ben ook benieuwd! wij gaan binnenkort en hebben ook de Auto via rentalcars in Miami?

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Hoi Allemaal, weer terug van 3 heerlijke weken in Florida.

    Het huren van een auto via rentalcars was prima, enige "minpuntje" was dat de medewerker achter de balie van "Dollar" aangaf dat ik niet verzekerd was voor schade aan de auto veroorzaakt door derden. Op dat moment moet je natuurlijk een beslissing nemen en heb ik ervoor gekozen om de extra kosten ($140.00) te betalen om géén risico te nemen. Ik was ervanuit gegaan dat ik voor alle verzekeringen betaald had via rentalcars. Ik heb inmiddels een mail naar ze gestuurd en gevraagd om uitleg.

    Al met al zijn mijn ervaring dus niet negatief, ik weet nu dat ik de volgende keer de uitdrukkelijke bevestiging wil van rentalcars dat ik ALLE verzekeringen heb die ik wil.

    Wat mij betreft, huren via rentalcars is géén probleem, maar ben heel duidelijk over wat je wil, dubbelcheck en vraag om een bevestiging in het Engels zodat je dat bij de verhuurder kan overleggen.

    De auto die we mee kregen een minivan (een Dodge Caravan) was perfect en verder géén vervelende dingen meegemaakt.

    En nu maar weer gaan plannen voor de volgende vakantie

  4. Top | #24
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Wat stond er op de mail die je van Rentalcars hebt gekregen? Stond daar geen SLI/CDW op?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #25
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Wel een vreselijk overdreven site naar mijn mening...erg schreeuwerig..

    Nog maar 2 dagen, 3 uren, 1 minuut en 22 seconden tot dat uw reis begintHuurprijzen gaan omhoog en de beschikbaarheid is beperkter hoe dichterbij deze is, reserveer vandaag om teleurstelling te voorkomen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #26
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Roerend mee eens.
    Ik kreeg bij een (schijn)boeking voor oktober a.s. deze mededeling:

    .......Het is druk in Orlando International Luchthaven op uw gekozen datums, prijzen zullen zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Tip: Wacht niet tot het te laat is! Reserveer nu zo dat u niet de prijs van vandaag misloopt ...................

    Lijkt mij voor oktober toch wat overdreven.

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    103

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Dat bedoel ik....dus toch extra bij betalen..... Dat had ik ook in Spanje! En ook nog verplicht volle tank betalen en vol afleveren. Dan ben je (volgens mij) goedkoper af om via de Britse alamo te huren.

    Het huren van een auto via rentalcars was prima, enige "minpuntje" was dat de medewerker achter de balie van "Dollar" aangaf dat ik niet verzekerd was voor schade aan de auto veroorzaakt door derden. Op dat moment moet je natuurlijk een beslissing nemen en heb ik ervoor gekozen om de extra kosten ($140.00) te betalen om géén risico te nemen. Ik was ervanuit gegaan dat ik voor alle verzekeringen betaald had via rentalcars. Ik heb inmiddels een mail naar ze gestuurd en [/QUOTE]

  8. Top | #28
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door betsydijkstra Bekijk Berichten
    Dat bedoel ik....dus toch extra bij betalen..... Dat had ik ook in Spanje!
    Je kunt het huursysteem in Europa niet vergelijken met dat in de USA. Dit forum gaat over Florida dus zal ik de Europese huurvoorwaarden laten voor wat ze zijn. De voorwaarden voor huur in Europa zijn echter duidelijk terug te vinden.

    Zowel bertvlug als bestydijkstra hadden de discussie kunnen voorkomen wanneer ze van te voren de voorwaarden en het contract goed hadden bestudeerd. Zowel in Europa als in de USA kunnen baliemedewerkers je voorstellen doen die je alleen kunt beoordelen als je begrijpt wat er speelt als je een auto huurt. Deze baliemedewerkers zijn overigens in dienst van de verhuurmaatschappij en hebben niets te maken met rentalcars.com of de broker via wie je de reservering hebt gemaakt.

    Doe je die moeite tijdens je voorbereidingen niet, dan sta je daar aan de balie en dan 'doe je maar wat'. Hier op het forum is er voldoende gewaarschuwd voor de praktijken van sommige baliemedewerkers. En voor de twijfelaars kunnen we het niet gemakkelijker maken: kies vooraf je pakket en weiger ter plekke alle voorstellen. Controleer vooral het huurcontract dat je ter plekke tekent. Teken je toch voor accoord, dan heb je achteraf geen poot om op te staan.

    Tot slot over de broker rentalcars.com: Zij blinken niet uit in helderheid als het over de voorwaarden gaat. Wanneer je als huurder niet precies begrijpt welke overeenkomst je met hen aangaat, kies dan voor een partij die wel duidelijk is in z'n voorwaarden. Een goed voorbeeld is usareisen.de maar er zijn er meer. Zij vermelden bijvoorbeeld de voorwaarden die alleen voor verhuur in de USA gelden, terwijl je bij brokers als rentalcars.com zelf mag uitzoeken welke voorwaarden nu precies voor Europa en welke voor de USA gelden.

    En voor wie echt last met het lezen van de kleine lettertjes heeft, is er altijd nog dit forum waar je vooraf informatie kunt inwinnen over het contract dat je gaat afsluiten. Discussies zoals deze keren jaarlijks terug en voor de betrokkenen is het altijd te laat......hoe sneu ook.



  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker oma van tijn's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    96

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    ook wij hebben de afgelopen periode een auto gehuurd via Rentalcars.com. Bij het ophalen van de auto kwam de baliemedewerker met het verhaal dat ik niet verzekert zou zijn. Ik moest daarvoor ook extra betalen. Nu stond er op mijn voucher dit: Your Rental Includes

    * Unlimited Kilometres for ALL car groups
    * Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection )
    * Local Taxes
    * Airport Surcharge
    * Premium location fee
    * Homeland Security Fee
    Dus volgens mij gewoon verzekerd heb dan ook gezegd ik ga dit niet doen, de man werd gewoon pissig maar ja dan kennen ze mij nog niet ;-). De eerste auto was een Jeep Liberty, die hebben wij na 1 week terug gebracht... het ding gebruikte zoveel benzine niet normaal meer de tweede auto was een dodge caravan, prima auto. Wel gaf de auto aan, change oil heb hier over gebeld "geen probleem gewoon doorrijden";-).

    Wat mij wel opviel is het verschil tussen verhuurmaatschappijen en de sunpass, wij moesten 25 dollar per week betalen onze dochter 45 dollar per week!

  10. Top | #30
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Onbeperkt aantal kilometers , Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) ) , Lokale belastingen , Luchthaven toeslag , Premium locatie toeslag , Binnenlandse veiligheids toeslag
    Dit staat er bij ons in bij Rentalcars, ik kann eigenlijk niks bedenken waar ik dan niet voor verzekerd ben of zie ik dat verkeerd? want 140 Dollar nog extra te betalen??



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •