Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 89

Onderwerp: Autohuur: RentalCars.com

  1. Top | #51
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Blijft de vraag waarom je dan bewust dit type auto huurt als je vooraf weet dat deze te klein is........De RAV voldoet precies aan de specificaties van een midsize SUV. Waar zou je je dan precies over willen beklagen?

    Verder begrijp ik het probleem niet zo goed. Baliemedewerkers doen je een aanbod. Waarbij ze niet eens liegen; je bent immers inderdaad niet verzekerd voor verlies van sleutels etc. en in je pakket is een ongevalleninzittenden verzekering niet voorzien. Het is niet verboden de klant daar op te wijzen, sterker nog; je weet wat je ter plekke kunt verwachten. Maar je bent, om wat voor reden dan ook, niet geïnteresseerd. Dus dat aanbod sla je vriendelijk af. Ook als ze aanhouden. Klaar is Kees! Wat er dan overblijft om over te klagen, begrijp ik eigenlijk niet zo goed.
    Iemand van rental cars heeft per email aangegeven dat ongevalinzettenden bij de verzekering inzat, dus dit hebben wij zwart op wit en wij hebben een Ford escape aangevraagd of soortgelijk qua ruimte, stond ook op de papieren vandaar.
    Ze wijzen je er niet op, ze worden kwaad als je geen update neemt omdat dat hen persoonlijk in portemonnee scheelt, ik klaag niet Maar will alleen forumleden waarschuwen Teleton

    Rentalcars is mij uit eigen ervaring goed bevallen, heb ik vermeld want voor dat wij vertrokken heb ik alles na kunnen vragen en direct antwoord gekregen, gewoon positief dus.
    Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 02-08-13 om 19:12.

  2. Top | #52
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnyrojo Bekijk Berichten
    Ie ik klaag niet Maar will alleen forumleden waarschuwen Teleton
    Dan heb ik je verkeerd begrepen toen je het volgende schreef
    wij hebben direct een mail gestuurd naar Rentalcars maar niks gehoord, nu terug in Nederland gaan we hier nog wel wat mee doen want daar 's avonds ben je moe, kwaad en errg alleen.
    Als ik het goed begrijp: Je schrijft ze wel, maar je klaagt niet...

    Het doel om andere forumleden te informeren of te waarschuwen hebben veel mensen. Het is dan wel van belang om de juiste informatie te verstrekken. Daarom, voor de liefhebbers, de zaken nog maar eens op een rijtje gezet zoals ze werkelijk zijn en niet zoals jij er een eigen invulling aan geeft.

    Zo kan het niet zijn dat je een Ford Escape hebt aangevraagd. Wellicht heb je een preferentie voor een Ford Escape opgegeven. Je bestelt een midsize SUV bij de broker. Nooit een merk, type, kleur of uitvoering dus ook geen Ford Escape. Bij de overeenkomst met de broker wordt dit ook duidelijk vermeld.
    Overzicht van uw bestelling: Ford Escape of Soortgelijks
    Een midsize SUV voldoet aan bepaalde kwalificaties. De auto die je uiteindelijk huurt zal ook altijd ten minste aan deze kwalificaties voldoen. Ter plekke wordt bepaald welke auto je meekrijgt, het kan zijn dat een auto wordt toegewezen, op andere verhuurlocaties mag je zelf uit de categorie die je hebt gehuurd, een keuze maken. Wanneer je op voorhand een midsize suv huurt in de wetenschap dat de specificaties niet voldoen aan je eisen, dan vraag je zelf om moeilijkheden. Huur altijd een auto die ruim aan de eisen voldoet. Wanneer je dit vooraf doet, maak je de voordeligste keuze. Wanneer je ter plekke gedwongen bent om een upgrade te kiezen omdat je gezelschap en hun bagage niet in de gehuurde auto passen, betaal je de hoofdprijs.

    Voor wat betreft de verzekering blijft het altijd opletten wat nu wel en wat niet in het pakket zit. In dit geval zijn de voorwaarden van rentalcars.com klip en klaar:

    Uw huur is inclusief
    * Onbeperkt aantal kilometers ALLE auto groepen
    * Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) )
    * Lokale belastingen
    * Luchthaven toeslag
    * Premium locatie toeslag
    * Binnenlandse veiligheidstoesla
    Iemand van rental cars heeft per email aangegeven dat ongevalinzettenden bij de verzekering inzat, dus dit hebben wij zwart op wit
    Wat je ook beweert, de voorwaarden m.b.t. een inzittendenverzekering zijn uitgesloten. Zie onderstaande info van de site van de broker. Deze dien je apart te verzekeren. Aangezien je een huurcontract waarop je deze opties zelf uitsluit hebt getekend, is je e-mailtje echt waardeloos.

    Andere optionele extras & verzoeken
    * Buiten kantooruren toeslag
    * Eenwegs toeslag (indien van toepassing)
    * Extras verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt (bijvoorbeeld kinderzitjes)
    * Bezorging & Ophalen
    * Aanvullende verzekering voor letsel aan bestuurder en/of inzittenden
    * Boetes, tolwegen & parkeerkosten
    Klachten m.b.t. de autohuur kan je uitsluitend kwijt bij de verhuurder, in jouw geval Alamo. Als ik het goed begrijp heb je dit niet gedaan. Dan wordt verhaal halen lastig.
    Als u om welke reden dan ook ontevreden bent over uw huur, dan moet u dit lokaal aan het autoverhuurbedrijf melden. Als u daarna nog altijd niet tevreden bent kunt u online onze klantendienst contacteren onder het contact gedeelte van onze website:http://www.rentalcars.com/ContactUs.do. Wij streven er naar om alle vragen of klachten binnen 28 dagen te beantwoorden. Onze volledige algemene voorwaarden kunnen worden bekeken op http://www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do en door het reserveren met rentalcars.com bevestigd u akkoord te gaan met deze.
    Rentalcars.com waarschuwt haar klanten keurig netjes dat baliemedewerkers aanvullende pakketten zullen aanbieden.
    Houdt u er rekening mee dat net als met de meeste verzekeringen er uitzonderingen gelden. Deze zijn meestal de voorruit, ruiten, banden, de onderkant of het interieur van de auto, sleepkosten & het vervangen van de autosleutels. Leest u de voorwaarden goed door voor uitsluitingen wanneer u de auto huurt.Indien u verdere vragen heeft neemt u dan contact op met ons. Houdt u er rekening mee dat u lokaal extra verzekeringen of diensten kunnen worden aangeboden die uw eigen risico verlagen of u verdere dekking geven voor u en uw bezittingen.
    De een zal dit met een glimlach ondergaan, anderen ergeren zich er vreselijk aan.
    en of mijn man dan op ongeveer op elke Alinea zijn paraaf wilde zetten zodat we daar mee akkoord gingen(uiteraard ga je daar niet mee akkoord) maar wij hebben de paraafjes gezet
    Eén ding staat vast: het is heel normaal dat je per onderdeel op het huurcontract parafeert voor het aanvaarden dan wel afwijzen van het aanbod.
    Uit het bericht dat je plaatst blijken twee dingen:


    1. Je hebt je ongelooflijk geërgerd aan de procedure bij de balie.
    2. Je bent niet zo goed geïnformeerd over de gang van zaken als je denkt. Dat is niet erg want het is best ingewikkeld. Maar hier op het forum zijn we het best geholpen met exacte informatie die ontdaan is van alle persoonlijke emoties en interpretaties.


    Er is over de autohuur al veel gediscussieerd op dit forum. Dikwijls blijkt dat er wat aan de voorbereiding schort, zeker als er achteraf problemen ontstaan. Onwetendheid, in combinatie met vermoeidheid na de reis leidt voor velen tot onzekerheid en irritatie. En daar komt dan nog bij dat de baliewerker uit hoofde van zijn functie behoorlijk vasthoudend kan zijn en dat is voor velen een nieuwe ervaring. Vergeet echter niet dat wij als toerist, te gast zijn in een land waar men op onderdelen andere normen en waarden hanteert. Provisieverkoop maakt daar deel van uit.

    In de afgelopen jaren zien we op dit forum het aantal klachten over de autohuur en de baliemedewerkers flink afnemen. Een enkele keer probeert een teleurgestelde huurder achteraf zijn gelijk te halen, maar als de zaak wordt uitgeplozen, blijkt nogal eens dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Een geslaagde autohuur gaat gepaard aan een zorgvuldige voorbereiding. Voor toekomstige huurders bij welke broker of verhuurder dan ook, zijn er een paar vuistregels die hen van pas kunnen komen:


    1. Bereid je thuis voor, lees de kleine lettertjes. Alle grote verhuurmaatschappijen bieden informatie over hun voorwaarden, hun pakketten, hun huurcontract etc. Maak er gebruik van!
    2. Maak alle keuzes thuis, wijs alle andere voorstellen ter plekke vriendelijk maar beslist en respectvol af. De baliemedewerker is getraind om dit te respecteren.
    3. Zorg dat je je papieren bij de balie op orde hebt, concentreer je op het gesprek. Heb begrip voor de positie van de baliemedewerkers. Mocht je er een treffen die toch buiten zijn boekje gaat, vraag dan direct naar de manager en handel de zaak ter plekke af. Achteraf klagen is zinloos, bovendien zit de ergernis weken in je eigen systeem wat de vakantie en de napret behoorlijk in de weg kan zitten.



  3. Top | #53
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Deze auto's vallen in de midsize categorie en daar staat de Toyota RAV4 dus ook bij.

    IFAR/IRAR: Intermediate SUV with AWD/2WD, e.g. 2013 Chevy Captiva Sport LTZ, 2013 Toyota RAV4 LE AWD, 2013 Hyundai Santa Fe Sport AWD, 2013 Ford Escape SEL-AWD 2.0L, 2013 Ford Escape SEL Plus, 2012 VW Tiguan S, 2012 Hyundai Tucson, 2013 Kia Sportage, 2012 Mazda CX-5
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #54
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Bedankt voor de informatie, ik dacht thuis zelf goed geinformeerd te zijn.
    Ter aanvulling over waarom ik geirriteerd was dat de bewuste desk medewerker beweerd dat er geen Ford Escape's zijn en hij dus met de RAV een van de kleine SUV's will aantonen dat we absoluut een upgrade nodig hebben.
    Aangezien we de Ford Escape kennen en deze absoluut goot genoeg is en onze Bagage makkelijk kan hebben, willen we zelf gaan kijken wat er dan wel beschikbaar is en niet zomaar op zijn woord afgaan.
    Als dan later beneden gewoon twee Ford Escape's beschikbaar zijn gaat er toch wel een lichtje branden.
    Maar goed volgende keer zal ik er helemaal met de luizenkam overheen gaan en tot in Detail alles checken waar ik deze keer misschien te goedgelovig ben geweest.

  5. Top | #55
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    20

    Standaard Autohuren via rentalcars.com

    Hallo allemaal,

    We hebben weer besloten om naar Amerika (van Boston naar Miami) op vakantie te gaan.
    Helemaal blij zijn we weer bezig met het uitzoeken van een huurauto. We boekten altijd via Alemo.nl maar vonden het prijsverschil met rentalcars.com nogal groot.

    Heeft iemand ervaring met rentalcar.com of andere tips over autohuren.

    Graag hoor ik van jullie.

    Gr,

    Marco
    Laatst gewijzigd door Njit; 09-06-14 om 17:36. Reden: samengevoegd met bestaand onderwerp

  6. Top | #56
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Ik heb vorig jaar via hen geboekt, prima hoor!
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  7. Top | #57
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    20

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Dag Monique,
    Dank voor je reactie. Het is op het moment (voor ons) de goedkoopste aanbieder. Bij welke verhuurder zijn jullie uiteindelijk uitgekomen.
    Hoor het graag.

    Gr,
    Marco
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-06-14 om 22:12. Reden: q

  8. Top | #58

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Is het via Rentalcars ook mogelijk om vooraf online in te checken? Heb vorig jaar rechtstreeks via Alamo.com geboekt, wat toen het goedkoopste was, en dan kan je via online check-in alles invullen en hoef je bij het ophalen van de auto niet meer richting de bali. Alvast bedankt!

  9. Top | #59

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Heb met Rentalcars gebeld en vooraf online inchecken is niet mogelijk. Mocht je overwegen om bij Rentalcars een auto te huren dan adviseer ik om contact op te nemen met hun helpdesk. Toen ik aangaf dat ik een auto via hun site wou gaan boeken, kwamen ze met een verbetert aanbod als ik per direct telefonisch de auto zou huren. Scheelt toch weer een paar tientjes. Service tot nu goed, en voorwaarden wat in- en exclusief is staat duidelijk vermeldt in hun algemene voorwaarden.

  10. Top | #60
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Autohuur: RentalCars.com

    Gisteren hebben wij onze auto opgehaald via rentalcars bij Budget. We kregen een Hyundai Elantra, die was wel een beetje kleiner dan verwacht. We kregen na wat soepel praten (voor 60 dollar voor 19 dagen) eerst als grotere auto een Kia Sorento aangeboden. Ik vond de Toyota 4Runner leuker, dus kregen we die mee. Ze deden ook niet moeilijk met het aansmeren van verzekeringen. Ik had volgens hun een verzekering niet maar volgens mijzelf wel. Ik bedankte voor hun concern en het was allemaal prima.
    overigens hebben we ook zo'n kastje voor de tolwegen meegekregen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •