Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Even voorstellen: Roobol (Bjørn en Anja)

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Hoogvliet
    Berichten
    11

    Standaard Even voorstellen: Roobol (Bjørn en Anja)

    Hallo,

    wij zijn Bjørn & Anja Roobol en wij gaan 7 oktober voor het eerst naar Amerika. Ter gelegenheid van ons 12½ jarig huwelijk gaan wij met onze kinderen Birgit (16) en Morten (8) naar Florida.

    Zitten al tijden te zoeken en te snuffelen maar vinden het erg moeilijk om keuzes te maken (welke parken wel en welke niet te bezoeken).

    Wij zitten 16 dagen op dezelfde locatie (liki tiki village) en willen in de 2e week in het weekend naar Miami om daar ook nog e.e.a. te doen (everglades, boottocht houses of rich and famous en de keys). Wij willen hier 2 dagen overnachten en dan weer terugrijden.

    Wij zijn bezig met een reisschema maar dat blijkt niet mee te vallen, iemand nog tips hoe we de dagen in Miami kunnen invullen (de dames willen ook nog shoppen in Fort lauderdale).

    aangezien we keuzes moeten maken en Eurodisney al meermaals bezocht hebben en dat onze jongste niet dol is op achtbanen zijn wij erg benieuwd welke parken wij het best kunnen bezoeken.

    Ook willen wij graag met dolfijnen zwemmen.

    Tips en suggesties meer dan welkom!

    gr,

    Bjørn en Anja

  2. Top | #2
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Even voorstellen: Roobol (Bjørn en Anja)

    Zoals hier op dit forum al dikwijls aangegeven, ieder heeft zijn smaak.
    Betreft de keuze vd themaparken, als het je mocht helpen, in mijn reisverslag 2008 staan filmpjes van de Disneyparken, Seaworld. Het reisverslag van 2010 bevat filmpjes van Universal Studios, Islands of Adventure (met Harry Potter), Seaworld, Aquatica, Discovery Cove (oa zwemmen met dolfijnen).
    Ik denk als je deze filmpjes gezien hebt, je een goede indruk van elk park krijgt.
    Mijn dochters en ook ondergetekende zijn helemaal weg van Seaworld, zowel vd shows als de attracties. Voor komende zomer(2012) mochten ze kiezen ts Disneyworld en Universal en ze kozen beiden voor Universal omwille vd attracties. De sfeer vinden ze in Disney weer veel beter... EN in Disney is zoveel meer te doen dan 'achtbanen'. Alleen voor de shows en sfeer al loont het de moeite.
    En vergeet Kennedy Space Center niet!!!! Een uurtje rijden van Orlando.
    Kleine opmerking omtrent de overnachtingen in Miami. Als je 2 dagen overnacht in Miami wil dat zeggen dat je slechts 1 volledige dag daar bent. Als jullie de Everglades, sightseeing van Miami EN de Keys wilt ontdekken, zou ik er op z'n minst een extra nachtje aan vastplakken.
    En waarom shoppen in Fort Lauderdale? In Orlando kun je dagen vertoeven in outlets, malls, flea market,...
    Laatst gewijzigd door belgske; 02-09-11 om 08:37.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  3. Top | #3
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Even voorstellen: Roobol (Bjørn en Anja)

    Hoi Bjorn en Anna,

    Volgens mij willen teveel in de de 2 dagen Miami, dat gaat je niet lukken, qua tijd.
    Op en neer naar de Keys is al bijna een dag rijden, vergis je niet in de afstand naar Key West.
    Wij hebben dit jaar met dolfijnen gezwommen op Key largo bij "Dolphins Plus", we verbleven toen ook 1 nacht op Key Largo. Misschien is dat ook een idee voor jullie. Vanuit Miami de Everglades doen, dan overnachten op Key Largo. De volgende dag dan als eerste groep zwemmen met dolfijnen, vandaar uit richting key West rijden. Daar dan slapen of eventueel 's avonds weer terug.

    Succes, zie eventueel ons reisverslag 2011 voor de de "Dolphins Plus" belevenis.

    Groet Christa

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Hoogvliet
    Berichten
    11

    Standaard Re: Even voorstellen: Roobol (Bjørn en Anja)

    Bedankt voor jullie reacties en tips. We gaan inderdaad onze wensen in Miami inkorten anders wordt het te veel. Vandaag gaan we knopen doorhakken en gaan we onze reisschema maken. We zullen ze dan op het forum plaatsen. Hopelijk krijgen we dan nog genoeg tips om evt. aanpassingen te kunnen maken.

    groet Bjørn en Anja

  5. Top | #5

    Standaard Re: Even voorstellen: Roobol (Bjørn en Anja)

    Leuk idee om je 12,5 jaar huwelijk daar te vieren.
    Dat gaan wij nl ook doen in December. Ook met z'n viertjes.
    Onze kinderen zijn gek van dieren, waarbij mijn zoon ook gek is op alles wat met het universum te maken heeft. Dus Seaworld en Kennedy Space Center zullen we zeker bezoeken. Tevens nemen we extra tijd in de Everglades.(dierenliefhebbers) en proberen we met Dolfijnen te zwemmen Key Largo en eventueel daar te snorkelen.

    Succes met uitzoeken,



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •