Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Aanbevolen reisperiode

  1. Top | #1

    Standaard Aanbevolen reisperiode

    Hallo allemaal,

    Ik zit een beetje te dubben omtrent de reistijden, op de ene site lees je dat september slecht is om naar Orlando te gaan, op een andere weer dat van september tot mei de beste tijd is.

    Wij willen volgend jaar mei 4 weken richting Florida en omstreken gaan, maar we hebben nu ook nog een vakantie(tje) te goed :-$.
    Uiteraard was ik naar de standaard lastminutes aan het zoeken, maar nu zag ik ook hele leuke prijsjes om een dag of 9 naar Orlando te gaan en wat "voor te proeven" voor de lange trip volgend jaar. gewoon 9 dagen een beetje shoppen, relaxen, rondrijden en misschien 1 attractiepark bezichtigen.

    Ik kom er alleen niet goed uit op de diverse sites of je nu niet moet gaan (hurricane season) of juist wel omdat de temeraturen iets aangenamer zijn.

    Groet,

    Jeroen

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    Als je dit lijstje bekijkt dan zie je dat er zat mensen in september op vakantie gaan. En die zouden echt niet gaan als het bar en boos zou zijn
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    Het is altijd een goeie tijd om naar Florida te gaan......

    Aanbevelingen zijn lastig om te geven, ieder maakt zijn eigen afwegingen. Zoals het spreekwoord zegt: de een houdt van de moeder, de ander van de dochter en de derde kiest voor allebei.



  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    Wij zijn meermalen in September in Florida geweest en hebben weleens een slechte dag gehad omdat er een orkaan of tropische storm in de buurt was maar verder weinig hinder van ondervonden. Slechts 1 keer toen wij er waren moesten de toeristen "The Keys" verlaten.

    Ben nu in meerdere perioden geweest maar ik blijf september/oktober toch de mooiste tijd vinden. En uiteraard December maar dan is het een stuk drukker in de parken.


  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker valkmir's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Locatie
    Almere
    Berichten
    28

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    Wij zijn 1x in het hoogseizoen geweest ivm dat dochterlief nog meeging, en de andere twee keer in september geweest. Heerlijk in september, het is lekker weer met hier en daar een stortbui aan het einde van de middag en wij vonden het rustig in de parken en restaurants (in vergelijking met juli/aug).
    Dit jaar gaan we weer in september, van 3 t/m 24 september, over 12 daagjes dus\\/

  6. Top | #6
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    En wij vinden februari weer een goede tijd om te gaan.
    Afgelopen jaar was het weer in de VS een beetje van slag en was het vroeg in de ochtend fris. Halverwege de ochtend werd het lekker warm.
    Één keer in september geweest: bloedheet en heel erg vochtig.

    Dus... voor iedereen is het heel anders en ervaart men het heel anders.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #7
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    April mei is super!!! Nog niet bloedheet en vrijwel geen regen, niet dat dat een ramp is want zo'n regenbui is zo weer overgewaaid. De parken zijn ook heel rustig maar let op wanneer springbreak is! Dan is het wel druk!

  8. Top | #8

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    Bedankt voor de reacties, we gaan gewoon boeken.
    De prijzen zijn nu echt belachelijk laag (vind ik dan), en het is fijn al een weekje daar te zijn geweest en een beetje te "freeweelen" voordat we straks 4 weken gaan (en dus meer gaan rondreizen). Nu kunnen we lekker een weekje chillen vanuit 1 vaste plek.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    17

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    Ik ga in september ook een weekje die kant op. Even sfeer proeven. En door het weer laat ik me niet tegenhouden!

    Reizen die kant op is kwa prijs nu goed te doen, zeker met de lage dollar. Ik stond er van te kijken wat ik voor 9 dagen kwijt ben (vluchten + hotel + huurauto): +/- 750 euro (En dan reis ik nog alleen. Met z'n 2-en was het per persoon nog eens 100 euro goedkoper).

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker valkmir's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Locatie
    Almere
    Berichten
    28

    Standaard Re: wisselende aanbevolen reistijden

    Het enige nadeel is wel dat als je terug komt zekers verslaafd aan Florida bent:lol::lol:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •