Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Bekijk Poll Resultaten: Welk water gebruiken we voor koffie/thee ?

Stemmers
62. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Flessenwater

    45 72,58%
  • Kraanwater

    13 20,97%
  • Gefilterd kraanwater

    1 1,61%
  • Whatever ...

    3 4,84%
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

  1. Top | #21
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Gewoon kraanwater hoor, ik merk niets van een chloor smaak.

  2. Top | #22

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Wij zijn de afgelopen zes weken in Florida geweest (camper en poolhome), en hebben zes weken lang koffie gezet met kraanwater, en ook gekookt met kraanwater.
    Niemand ziek geweest, of iets gemerkt. Dus gewoon uit de kraan tappen zou ik zeggen.
    Wel pakken koffie van huis meegenomen.

    groet,

    Duin.

  3. Top | #23
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DUIN61 Bekijk Berichten
    Niemand ziek geweest, of iets gemerkt.
    Dat zal je ook echt niet gebeuren. 1. omdat Amerikaans kraanwater gewoon betrouwbaar water is zonder ziekmakende bacteriën en 2. al was het besmet geweest, koffie en thee zet je (ik wel tenminste) met kokend water. Weg bacteriën.

    Flessenwater gebruiken doe je alleen voor de smaak. Op sommige plaatsen smaakt het anders gewoon niet. De smaak van het drinkwater varieert enorm in Florida. Bij ons in Sebring smaakt het heel acceptabel.

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    96

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Gewoon koffie halen bij Starbucks o.i.d. hoef je alleen te kiezen welke koffie je neemt!

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    16

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    wij gebruiken nu flessenwater, En vanuit Nl heb ik allerlei soorten/smaken zakjes koffie mee genomen. Erg lekker hoor. Of ben ik nu gewoon een echte Hollander want ook mijn Old Amsterdam heb ik in gesealt en wel mee genomen.
    Groetjes vanuit St. PeteBeach, Monique Slingerland

  6. Top | #26
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Het water in Amerika is goed te drinken echter wij gebruiken thuis gefilterd water voor het zetten van koffie en the en dat is goed te proeven. In het buitenland gebruiken wij dan ook altijd flessen of verpakt water. De eerste maal in Amerika hadden we per ongeluk gedistilleerd water gepakt, dat smaakt dus nergens naar. Aangezien wij nooit etenswaren uit Nederland meenemen zijn wij ook aangewezen op de plaatselijke koffie en thee leveranciers. Voor thee is het niet zo moeilijk maar met de koffie is het wat moeilijker. Hier hebben we uiteindelijk gekozen voor 1 kops koffiezakjes van het merk Folger. We kunnen hiermee dus ook in een hotel waar we de beschikking hebben over een magnetron een redelijk bakkie koffie zetten. Koffie sticks en andere oplos koffie hebben we ook geprobeerd maar vinden we niet te drinken.
    Harm

  7. Top | #27
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Vorig jaar dronk ik Folgers gezet met kraanwater. Nu D.E. met water uit de fles. Smaakt idd beter, maar of dat nu aan de koffie of het water ligt... waarschijnlijk beide.

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: koffie zetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Wij gebruiken voor thee en koffie (met koffiesticks) het water uit de flessen.
    Deze koffiesticks hebben we trouwens in Amerika altijd bij ons. Gaan we ergens koffie drinken (of bij ons ontbijt bij Sizzler) dan doen we er een stickje in om de koffie wat sterker te maken.
    Soms loont het om oude berichten te lezen. Ik vind dit persoonlijk een gouden vondst! Bij veel restaurants vind ik de koffie ook te slap, dus ik ga deze sticks in september zeker gebruiken. Ik ga ze niet meenemen want ik zag dat ze ook bij de supers daar verkrijgbaar zijn. Thanks Trails!

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    15

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samtif Bekijk Berichten
    En vanuit Nl heb ik allerlei soorten/smaken zakjes koffie mee genomen.
    Ik gebruik in US de coffee creamer met een smaakje. Je kunt zowel natte als droge coffee creamer krijgen. Ik vind het zó lekker dat ik potten french vanilla meeneem naar NL.
    Ik sleep dus smaakjes NAAR Nederland.

  10. Top | #30
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Koffie zetten in villa: kraanwater of flessenwater?

    Chloor wordt toegepast in kraanwater in zeer kleine hoeveelheid om bacteriën te doden die eventueel in het kraanwater voorkomen, doordat de concentratie chloor zeer laag is ruik je de chloor in het water. Het is verder onschadelijk dat dit wordt toegevoegd, dit gebeurt overigens in Nederland ook zodra er sporen van een bacterie in het water wordt geconstateerd.

    Mij maakt het niet uit maar mijn vrouw blieft het chloorwater niet voor haar thee of koffie dus worden er gallon flessen water gebruikt.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •