Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 156

Onderwerp: Hotel of villa?

  1. Top | #21
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Orlando = villa huren of hotelkamer?

    Nadeel van een hotel vind ik dat ze kamers vaak gehorig zijn en je last hebt van andere gezinnen of koppels. In een villa of townhome heb je gewoon rust, privacy en geen kamermeisjes die de hele tijd luidruchtig rondbanjeren met hun karren door de gangen heen waarbij je niet weet wanneer ze nou jouw kamer doen (ik kan er dus niet meer lekker van slapena als ik weet dat iemand straks naar binnen wil om te schoonmaken). En een townhome heb ik al vanaf 44 euro per nacht per huis, ik denk dat een gemiddeld hotel duurder is (en veel minder ruimte). En of ik nou thuis wat eet of uit huis interesseert me weinig, maar vooral alles op mn eigen gemakkie doen zonder last te hebben van anderen... heerlijk! Voor de rest geen rommel maken, hoef je het ook niet later op te ruimen. Ik heb echt vakantie in zo'n huis en op de een of andere manier voelt het ook een heel klein beetje alsof je zelf in Amerika woont. :mrgreen:

    Op m'n volgende trip heb ik dan wel een hotel in Naples, Key West en Miami, maar dat is niet anders (dan zijn villa's duur, als ze te krijgen zijn daar)... maar in Kissimmee, altijd een townhome en misschien in de toekomst eens een villa.

  2. Top | #22
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Orlando = villa huren of hotelkamer?

    Ik heb die 'nare' ervaringen niet gehad in de hotels waar ik heb geslapen, nu zijn de meeste die ik heb geboek ook 3,5 en hoger qua sterren.

    Voordeel van de hotels is dat je bed wordt opgemaakt, elke dag nieuwe handdoeken waar je verder niets voor hoeft te doen. In een huis draai je daar zelf weer voor op en ook voor de schoonmaak tussendoor.

    Bij een aantal hotels heb je hele leuke zwembaden en niet zo'n standaard klein zwembad als bij een villa. En mijn ervaring is dat de zwembaden bij de hotels ook erg rustig zijn qua gebruikers, in ieder geval in september.

    Dus ook voor hotels zijn er absoluut positieve dingen te noemen.


  3. Top | #23

    Standaard Re: Orlando = villa huren of hotelkamer?

    Zoals al eerder gezegd geeft een villa veel meer comfort en vooral meer privacy dan een hotel en qua prijs hoef je het vaak niet te laten.
    Op Dreizen staan diverse woningen van Nederlanders en daarmee is goed te onderhandelen en je weet waar je komt.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 21-08-09 om 23:10. Reden: fqe
    Kentcourt

  4. Top | #24
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Orlando = villa huren of hotelkamer?

    Jeroen, in Amerika heb ik ook geen last gehad van luidruchtige koppels of wat dan ook, maar de hotelmuurtjes zijn meestal niet zo dik. Ik had het geluk afgelopen jaar bijv. dat de kamer naast me werd voorzien van een nieuw laagje verf, dus geen buren. En de mensen ernaast waren mn broer en z'n vriendin.
    Maar ik ben een hele lichte slaper en ik kan al slecht slapen als ik ga denken hoe laat de slecht Engels-sprekende kamermeid wel niet langs zal komen. De ene keer wil ik uitslapen, de andere keer niet. En zo'n huisje schoonmaken valt wel mee. Gewoon meteen de troep achter je opruimen. Schone handdoeken liggen er overigens ook zat in die huizen (als je 1 week blijft, daarna moet je denk ik wel de wasmachine een keer aanzetten).

    Maar uiteraard zijn hotels ook prima hoor, maar persoonlijk vind ik dat er niets boven een villa/townhome/bungalow gaat. Gewoon je eigen stekkie. Je home away from home. Ik werd laatst in Las Vegas al gek dat ik niet een keer fatsoenlijk ontbijt, middageten of avondeten kon klaarmaken. Elke keer maar uit eten, ik werd er echt niet blij van, want het kost meer tijd dan zelf even snel wat in elkaar flansen 's ochtends (moet je wel eerst fatsoenlijk brood vinden, hahaha).

    Ach, ieder z'n ding. Als je het maar naar je zin hebt in Florida, maar dat lijkt me voor niemand een probleem.

  5. Top | #25
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Orlando = villa huren of hotelkamer?

    Onze eerste keer in Orlando verbleven we hier:



    Van buiten lijken het huizen, van binnen zijn er appartementen in gebouwd. Zo hadden wij buren onder ons zitten.

    Maar het was echt super. Je had de luxe van een hotel, maar de rust en omgeving van een villa. Al moet ik wel zeggen dat wij toen (oktober 2006) wel een van de weinige gasten waren en dus geen last hadden van gillende kinderen of luidruchtige buren.

    www.runawaybeachhotel.com


  6. Top | #26

    Standaard Hotel of Villa?

    Hoi Allen,

    Wij willen volgend jaar naar Florida, waarvan ook 1 week naar Orlando (+ omgeving).

    Nou zie ik dat er ook veel optie's zijn om een Villa te huren ipv een Hotel.
    Wij gaan met 3 personen. Over het algemeen zijn de prijzen van de villa's ongeveer gelijk aan diverse hotels. (Villa's zijn natuurlijk een stuk goedkoper als je met meer dan 3 man gaat, maarja we kunnen ons niet in twee'en splitsen hihi).

    Wat zijn jullie ervaringen met villa's?
    En welke voor en nadelen zijn er bij een Villa of Hotel?

    Hoor graag van jullie,

    Groetjes, Jeroen

  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Hotel of Villa? (Omg. Orlando)

    Deze vraag is al meermalen voorbij gekomen op het forum en de conclusie is eigenlijk elke keer dat ieder zijn voorkeuren heeft.

    In een Villa heb je een eigen stukje waar in die dagen niemand anders komt, meestal een klein zwembad bij het huis en een grotere bij de gemeenschappelijke voorzieningen van de community.

    Je kan er zelf voor je eten zorgen en moet ook zelf de rotzooi opruimen elke dag.


    En de hotels, tja, een aantal heeft een mooier en groter zwembad dan dat je hebt in de community's, je kan vragen naar een kamer met 2 dubbele bedden, dat zijn dan 2 twee persoons bedden dus hebt maar 1 kamer nodig met zijn drieën.

    Je kamer wordt elke dag bezocht door een schoonmaakster die alles weer in nette staat brengt, bedden opmaakt e.d.

    Tja, het is maar net wat je bedoelingen zijn en waar je voorkeuren naar uitgaan voor de vakantie. Beide varianten zijn zeer goed te doen in Florida.

    Wel is het zo dat de huisjes meestal per week gehuurd moeten worden.


  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: Hotel of Villa? (Omg. Orlando)

    Ik zelf zou altijd kiezen voor een villa. De voordelen zijn plenty (in mijn ogen dan, meningen verschillen).
    Je hebt vaak meerdere slaapkamers en eigen badkamers. Lekker je eigen zwembad, de ruimte, want die villa's zijn lekker ruim. Je kunt nog eens je eigen ontbijt klaarmaken. Afwassen hoeft vaak niet want er is een afwasmachine aanwezig.
    Je bent wat meer op jezelf. Tenzij je dat natuurlijk niet wilt en graag met een koppel aan een gezamenlijk zwembad wilt liggen. Dan zou ik kiezen voor een hotel.
    Maar wij vinden het heerlijk om aan de rand van ons eigen zwembad een drankje te drinken en een hapje te eten. Languit op de bank kijken naar de meestal huge TV.

    Dus ik zeg: Villa, gewoon doen!!! (lijkt wel die reclame van dat energiebedrijf)

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Hotel of Villa? (Omg. Orlando)

    Ook mijn voorkeur gaat naar een villa uit. Het eerste jaar hebben wij een week in een hotel gezeten in Orlando en het tweede jaar hebben we een villa gehuurd. Je bent veel vrijer met een villa. Je kunt lekker je eigen gang gaan, zelf koken en een ontbijtje klaarmaken. Voor mij geen hotel meer in Orlando!

  10. Top | #30
    Stamgast baluga's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    160

    Standaard Re: Hotel of Villa? (Omg. Orlando)

    Wij hebben altijd hotelvakanties gehad en we hebben dit jaar voor het eerst in een 'huis' de vkantie doorgebracht. Ik wil niet meer anders. Heerlijk, van alle gemakken voorzien....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •