Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 16 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 156

Onderwerp: Hotel of villa?

  1. Top | #1
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Hotel of villa?

    Hotel of villa: Een discussie die vaker op dit forum voor komt.

    Iets wat, naar mijn idee, zwaar onderschat of compleet over het hoofd gezien wordt, is de mogelijkheid om noch een hotelkamer noch een villa te huren, maar gewoon de 'gouden middenweg'. Hiermee bedoel ik een suite met één of twee aparte slaapkamers, een keuken, een badkamer en een woonkamer.

    Onze ervaring is dat je echt niet meer ruimte nodig hebt (we weten waar we over praten, want we hebben ook al ooit een villa gehad), dat de kinderen in het zwembad van het complex toch net even wat makkelijker contact leggen dan in het privé zwembad van je villa, en dat de dagelijkse cleaningservice zeer welkom is.

    Daarnaast is het gemakkelijk en goedkoop als je er een gratis ontbijt bij krijgt. Qua prijs liggen deze suites vaak niet slecht, dwz. iets meer dan een hotelkamer en iets minder dan een villa, gemiddeld zo vanaf 60 dollar tot 120 dollar per nacht, vaak incl. ontbijt.

    Ook de ligging is vaak beter dan die van de toch wat stiller gelegen villa's (tenzij je uiteraard van rust en kalmte houdt en er een hekel aan hebt te voet te gaan eten, shoppen etc.)

    Enkele suggesties zijn:

    www.thepalmshotelandvillas.com(hier gaan we in juli naar toe)
    www.qualitysuitesmaingate.com(hier waren we in 2004 > zie link naar ons reisverslag onderaan deze post)
    www.comfortsuitesfl.com
    www.super8.com (zoek op Kissimmee, dan is het de locatie 1815 E. Vine Street)

    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  2. Top | #2
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    A3 mag ik vragen bij wie je de suites geboekt hebt waar je dit jaar naar toe gaat ?
    En uiteraard voor hoeveel ?
    En via Expedia zie ik er niet bij staan dat er gratis ontbijt bij zit, maar volgens hun eigen website zit het er wel bij, klopt dat ?

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  3. Top | #3
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard

    Jeronimo,
    Inderdaad: Expedia! En je opmerking klopt ook. Heb ik telefonisch gechecked bij het hotel: alle gasten hebben free breakfast. Bij expedia betalen wij 59,80 per nacht (helaas € en geen $). Maar dat is nog niet verkeerd! Tot vorig jar hoorde dit hotel bij de Homewood Suites en ik geloof dat er onder die hoedanigheid ook veel reviews op www.tripadvisor.com te vinden zijn.

    Overigens kon ik via Expedia ook heel voordelig het ComfortSuites bij Old Town boeken, echt een prachtig familiecomplex hetgeen nog relatief nieuw is. Nadeel: de woon- en slaapkamer zijn niet volledig van elkaar af te sluiten.

    Succes met zoeken & boeken.

    MVG
    A3
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-04-09 om 06:10.
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  4. Top | #4
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    A3, bedankt voor je antwoord, ik ben een lijstje aan het maken met Hotels die mij aanspreken, goede recenties hebben, en betaalbaar en ontbijt hebben.
    Die van jouw heb ik toegevoegd. Dit zijn mijn voorkeuren tot nu toe :

    Marriott Village Springhill Suites Lake Buana Vista
    Springhill Suites International Drive
    Country inn & Suites by Carlson Lake Buana Vista
    The Palms hotel and villa's

    Allen scoren hoog bij tripadvisor, en allen hebben een mooie suite en ontbijt, nu maar tegen de tijd dat we kunnen boeken kijken, welke via welke organisatie het goedkoopst te boeken is.
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik heb net voor juli SpringHill Suites Buena Vista geboekt bij American Vacations, en een prima prijs gekregen.
    SpringHill op Int. Drive is iets goedkoper, maar bij B.V. zit je vlak bij Disney (5 min. van de shops) en het is onderdeel van het Marriott Village, dus je hebt keus uit drie zwembaden en er is een foodcourt.

    Wij betalen bij AV € 78,50 per nacht. Ik weet niet of dat een speciale prijs is, of dat de normale prijs wat hoger ligt. De prijzen zijn inclusief ontbijt !! En inclusief 11,5% tax, wat er op Amerikaanse sites altijd nog bijkomt.

    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-04-09 om 06:14. Reden: samengevoegd

  6. Top | #6

    Standaard

    Mjaah,

    Dat klinkt interessant, maar je kunt dezer dagen toch ook echt voor hele schappelijke prijzen aan villa's komen. Vanaf 85 euro per nacht is zeker haalbaar.

    Groet,
    Geert

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Maar niet op vijf minuten rijden van Disney Marketplace.
    Verder is het voor mij helemaal geen vraag, Hotel of Villa, ik wil nou eenmaal graag in een hotel zitten, maar ben dan ook geen familie met kinderen. Als ik met twee kinderen zou gaan, zou zeker een villa mijn voorkeur hebben.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-04-09 om 06:14.

  8. Top | #8
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ook wij hebben voor dezelfde keuze gestaan, en hebben alles afgewogen, en toch voor de Springhill Suites in Lake Buana vista gekozen t.o.v. een villa.
    Toch hebben we met TWEE kinderen voor de suites gekozen, ook gewoon veel ruimte, de kinderen kunnen ook eventueel eerder naar bed, terwijl jezelf nog even in het woongedeelte kan zitten.
    Verwarmde zwembaden in het complex, en een ontbijt, als je alles bij elkaar opteld als je ook nog zwembadverwarming bij je villa zou moeten nemen, het ontbijt, en het prijsverschil, zitten we toch voor €40 per nacht goedkoper, en idd dichterbij.

    Moet wel zeggen dat zo'n villa ons ook helemaal het einde lijkt, en het niet zo is dat ik wil zeggen dat het niks is.
    We zouden ook zo in een villa gaan, misschien een volgende keer.
    Maar voor beiden is wat te zeggen.

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  9. Top | #9
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard

    Wij kiezen dus tegenwoordig om dezelfde redenen een suite ipv een villa. Met nog één additioneel voordeel: een lagere prijs. Komende zomer bijvoorbeeld 58 euri per nacht incl. ontbijt. En dan scheelt het toch al gauw meer tov een villa, zeker als je ook nog het ontbijt (is nu gratis) en de zwembadverwarming mee rekent.

    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Villa!! Of huis, of condo, of ..... Als er maar meerdere kamers in zitten. Waarom? Wij zijn maar een klein gezinnetje met paps, mams en één kid van zes, en toch meerdere kamers? Ja. We zijn allemaal erg gesteld op ruimte en rust. En dat vinden we door een villa/huis/condo te nemen. Steven (zoon) zoekt bij binnenkomst direct de kamer uit waar hij wil slapen. In eerste instantie is dat natuurlijk de grootste slaapkamer, met eigen televisie. Die praten we dan uit zijn hoofd en al gauw neem hij genoegen met een andere kamer .... ZIJN domein. Daar kan hij lekker uitkuren als hij na een dag disney en zo veel teveel indrukken heeft opgedaan die zijn hoofd niet kunnen verwerken. Lekker zijn eigen kamertje met alleen maar zijn eigen spulletjes.
    En dat geldt ook voor mijn lieftallige vrouw. Zij neem de ouder-slaapkamer "in gebruik": alle kastjes worden gebruikt en er worden alvast wat plekken gereserveerd voor de aan te kopen scrapbook-spulletjes.
    En ik ..... ik zoek de beste plek in de woonkamer met het beste zicht op de (grote) televisie, zoek de zenders op waar honkbal op is en vermaak me verder volledig.

    Wat ook meespeelt is dat ik een behoorlijke nachtbraker ben. 's Nachts ben ik vaak op, slaap weinig. In een hotelkamer is dat lastig, in een huis kan ik m'n gang gaan. Door behoorlijke rugproblemen kan ik ook niet lang stilliggen of -zitten, en dan is een behoorlijke bewegingsruimte wel heel erg prettig. Genoeg DVDtjes mee om de dagen en nachten door te komen.

    Zo zie je maar, ieder zijn situatie en de bijpassende oplossing. Geen oordeel of vooroordeel over iemands keuze, gewoon bekijken welke oplossing het beste past bij een specifieke situatie. En wat is nou het mooie .....? Alle oplossingen zijn te vinden in ............... Florida!!!!!!!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •