Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 22 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 211

Onderwerp: Reisverslag maken met Blogspot / Blogger / Wordpress

  1. Top | #51
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Vraag over Blogspot/Blogger

    Volgens mij als je een video vanuit je album kiest upload je niks naar You tube maar download je meteen naar je blogspot, je krijgt dan ook een Blogger kader rondom je filmpje.
    Ik upload dan ook niet al te lange filmpjes, ik weet niet of het daar dan aan ligt...

  2. Top | #52
    Regelmatige Bezoeker Maya1973's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    27

    Standaard

    thanks! ik ga het proberen

    het lukt niet.......
    Ik kan alleen kiezen: afbeelding uploaden.
    Nou ik denk ik klik gewoon een filmpje aan maar dan krijg ik een foutmelding: bestan kan niet herkend worden.....
    Andere opties zijn alleen Link of citaat invoegen....

    ik zie het al: op de hulpsite van blogger staat naast het fototje de optie om een flimpje te uploaden (icoontje van filmstrip) maar die heb ik niet.......

    Sorry............Ik had het tab blad bij het maken van een nieuw bericht op HTML staan.
    Nu omgezet naar nieuw bericht, et voila.....Maya kan weer filmkes uploaden.....Sorry for bothering you guys!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-01-12 om 22:00. Reden: 1+1+1+1

  3. Top | #53
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Vraag over Blogspot/Blogger

    Maakt niet uit, als de filmpjes het maar doen! ;-)

  4. Top | #54
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.112

    Standaard Hoe importeer ik iWeb naar Blogger?

    Ik heb bericht van Apple gekregen dat ze stoppen met Mobileme, waar mijn Iweb blog op staat. Dit betekend dat ik mijn blog dan kwijt ben als ik'm niet verplaats.
    Heb al lang gezocht op internet maar nog niet ontdekt hoe ik dit moet doen.
    Blogger heeft wel een functie om blogs te importeren, maar dit werkt alleen met blogs di met blogger gemaakt zijn.
    Help!!!

  5. Top | #55
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Hoe importeer ik iweb naar blogger?

    Ik vind wel iets voor naar Wordpress, dit maakt gebruik van een RSS feed, dit kan je dan importeren in Wordpress: http://www.maciverse.com/how-to-impo...wordpress.html Gebruik hier niet de optie voor het zelf hosten, maar maak een site aan op wordpress.com

    Als je niet gek bent van Wordpress en je echt niks kan vinden voor naar direct vanuit iWeb naar blogspot, kun je de omweg nemen via Wordpress. Er is namelijk wel een gemakkelijke weg van Wordpress naar blogspot: http://wordpress2blogger.appspot.com/ Deze optie heb ik ooit al gebruikt voor iemand, en werkt prima!

    Succes! Persoonlijk is dit mijn reden om geen weblog bij te houden op een dienst zoals iweb/blogspot/wordpress/web-log, maar op een eigen gehoste website. Je voorkomt dit soort problemen en afhankelijkheden.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  6. Top | #56
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.112

    Standaard Re: Hoe importeer ik iWeb naar Blogger?

    Ben al uren bezig geweest. Op de site van maciverse zeggen ze dat je moet kiezen voor tools>import>RSS, maar die RSS mogelijkheid staat er niet tussen. Dus ben weer terug bij af.
    Wel nog een site ontdekt waar je voor 40 euro een programma kan kopen om het om te zetten. Maar dat vind ik toch wel weer duur.

    edit: ben er nu achter dat je de RSS mogelijkheid alleen hebt bij wordpress.ORG en niet bij .COM
    De .org is veel ingewikkelder. Heb er ff naar gekeken, en geloof niet dat me dat gaat lukken.
    Laatst gewijzigd door hannie; 27-02-12 om 09:45.

  7. Top | #57
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Hoe importeer ik iweb naar blogger?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolandino Bekijk Berichten
    Ik vind wel iets voor naar Wordpress, dit maakt gebruik van een RSS feed, dit kan je dan importeren in Wordpress: http://www.maciverse.com/how-to-impo...wordpress.html Gebruik hier niet de optie voor het zelf hosten, maar maak een site aan op wordpress.com
    Wordpress.com heeft die mogelijkheid niet.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #58
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Hoe importeer ik iweb naar blogger?

    Ah ok, dus toch het voordeel van zelf hosten, wel jammer. Ik zie even geen opties, mede omdat de website die Hannie bedoeld veel verschillende pagina's heeft met albums, en je kunt dit niet echt vergelijken met een normale blog zoals Wordpress.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-02-12 om 18:41. Reden: fqe
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  9. Top | #59
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Hoe importeer ik iWeb naar Blogger?

    Wordpress.com website aanmaken en alles in verschillende Pages plakken. Kan eventueel ook indirect via Livewriter. Die albums zul je dan iets anders voor moeten verzinnen.

    Maar zal wel een boel werk zijn..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #60
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Hoe importeer ik iWeb naar Blogger?

    Ik had eigenlijk begrepen dat iWeb een CMS/Blog was, dat blijkt het niet zo te zijn, maar een opmaak programma zoals dreamweaver. Je kunt gelukkig gewoon een export maken van de gehele website, en die uploaden op een andere server. Bijvoorbeeld die van je provider. Voor het exporteren zie: http://www.mactricksandtips.com/2008...-web-host.html

    Importeren in Blogspot/Wordpress zal dus niet gaan lukken, maar je website veilig stellen kan dus wel degelijk.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •