Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Onderwerp: [Reisverslag] A3: Keys to Vegas, Frisco, LA & Florida, 2011

  1. Top | #31
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: A3: Keys to vegas, frisco, la & florida

    Vervolg/……….Dag 27, Donderdag; Wie is de BOB (Botox On Board)?

    Ik vraag aan de balie bij de gate hoe Delta ons gaat helpen. Voorlopig nog even afwachten zegt ze want misschien komt er nog een oplossing. Zo’n kwartier later, we hebben van onze twee uur en vijftig minuten speling in Atlanta nog een half uur over….., neemt de captain bij de balie weer het woord. Het probleem lijkt opgelost, maar, zo zegt hij, dat leek het gisteren ook al. Hij stelt het volgende voor: we vertrekken zo spoedig mogelijk, maar mocht blijken dat de radio niet 100% werkt, dan maken we direct rechtsomkeert naar Daytona. Iedereen gaat akkoord, en we gaan direct boarden. Het toestel in kwestie:



    Eenmaal aan boord blijkt het toestel, dat oorspronkelijk helemaal gevuld was, slechts voor de helft nog passagiers te hebben. Alle andere mensen vonden het wachten te lang of zouden sowieso de aansluitende vluchten in Atlanta missen en hebben dus hun vlucht al omgeboekt. Het valt nu overigens goed op hoeveel speling er met de vluchttijden genomen wordt, want we zijn binnen 55 minuten in Atlanta. Dit betekent dat wij nog veertig minuten hebben om over te stappen naar ons vliegtuig richting Londen Heathrow. We rennen als vijf halve idioten (of tweeëneenhalve hele idioten) over het vliegveld om onze vlucht KL9086 nog te kunnen catchen. Als we bij de gate aankomen is het boarden al begonnen, maar er staat nog een rij: we zijn dus op tijd! Gelukkig.

    Eenmaal aan boord nemen we plaats en kunnen we tot ons overgrote genoegen vaststellen dat we in dit toestel – in tegenstelling tot de heenreis – de beschikking hebben over personal video: de meiden zijn helemaal verrukt.



    Op de schermpjes kunnen we tijdens de reis diverse films en series bekijken, maar Delta gebruikt het systeem ook voor het verplichte OBSI filmpje ( ‘On Board Safety Instructions’). Dit filmpje zou bij Delta echter ook ‘Overdone Botox Special Injection ’ kunnen heten, want de zogenaamde stewardess die in het filmpje de hoofdrol speelt is een schoolvoorbeeld van een MILB (Mothers I like to Botox). Geleidelijk gaat dag 27, donderdag over in dag 28, vrijdag, maar daarover de volgende keer meer.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 11:03.
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  2. Top | #32
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: A3: Keys to vegas, frisco, la & florida

    Dag 28, Vrijdag; De vijflandentocht terug naar huis

    Aan boord van onze Delta 767 hebben we inmiddels het vasteland van land nummer één (de VS) achter, of beter gezegd, onder, ons gelaten, en we vliegen met grote snelheid de vrijdag binnen. Onze geplande aankomsttijd op Heathrow is 12.00 uur precies, en dat is een kwartiertje voor op het schema. Zo’n veertig minuten voordat we landen breekt het wolkendek onder ons open en hierdoor worden we getrakteerd op mooie uitzichten op de Zuidkust van Ierland en, kort daarna, het meest Westelijke punt van Wales, Ramsey Island.



    Eenmaal op Heathrow (land nummer twee, Engeland) is het eerste wat ik doe de firma Purple Parking bellen; als het goed is staat onze auto dan zo meteen voor de terminal te wachten. Onze koffers hebben gelukkig ook allemaal nog op tijd de overstap kunnen maken van Daytona Beach naar Atlanta naar Heathrow, dus we zijn helemaal happy. Als we het terminalgebouw uitlopen staat onze Multipla al vrolijk snorrend op ons te wachten. Nou blijkt de draaiende motor niet van blijdschap te zijn, en ook niet om het milieu extra te belasten, maar, zo zegt de chauffeur ons, de accu was leeg en dus hebben ze onze Multi moeten ‘jumpstarten’. Niet vreemd na onze lege accu in de tunnel op de heenreis……. Maar wel goed dat deze service inbegrepen is. Het inladen van alle koffers bewijst dat we in de VS toch weer het nodige gekocht hebben, want alles past er maar nèt in. Het is echt proppen. Toch lukt het uiteindelijk allemaal en dus gaan we op pad naar de kanaaltunnel. De reis daar naar toe loopt verder voorspoedig, al hebben we een klein opstakel bij het inchecken; volgens de computer zijn we niet één uur te vroeg, maar liefst vijfentwintig. Na enig praatwerk mogen we echter toch mee; onze trein staat bij wijze van spreken al klaar; we kunnen zo door rijden.





    Aan boord van de trein waken we dit keer voor overmatig gebruik van elektrisch aangedreven voorwerpen, dus geen MP3 of andere zaken in de sigarettenaanstekers en geen aanjager of lampen aan. Eenmaal in land nummer drie aangekomen, Frankrijk, start onze Multipla dan ook gewoon naar behoren en kunnen we richting land nummer vier: België. Voordat het zover is passeren we echter nog een dorpje (gemeente Oss) dat in Nederland ook bekend is, voor ons voornamelijk vanwege Jasper en zijn gewaagde Pinkpop liedjes; ‘t..... bloot, broeken u.., Hollandse h.....!’ Censuur is hier toegepast om directe verwijdering van het Forum te voorkomen……..



    In België gooien we nog even wat diesel in de tank en daarna gaat het in één ruk door naar land nummer vijf: Nederland. We arriveren mooi op tijd in Heesch en daarmee is deze reis volledig ten einde. Maartje’s ouders komen snel hun verloren dochter ophalen, en de rest, tja, de rest is herinneringen………………………..

    Voor volgend jaar zijn we van plan om een keer NIET naar de VS te gaan. Waarschijnlijk zoeken we dan juist de andere kant op; India, China, Sri Lanka; deze discussie wordt echter nog vervolgd….

    Na deze laatste reisdag volgt alleen nog de epiloog; ergens de komende dagen……
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 11:03.
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  3. Top | #33
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: A3: Keys to vegas, frisco, la & florida

    EPILOOG

    Van voor naar achter van links naar rechts, van voor naar achter van links naar rechts, van voor naar achter van links naar rechts, van voor naar achter van links naar rechts………….

    Zo is onze reis wel een beetje geweest, maar dat wisten we natuurlijk op voorhand. Beginnen in Key West en dan vanuit Fort Lauderdale via onder andere Las Vegas, San Francisco en Los Angeles terug naar Fort Lauderdale. Een hele reis, maar zeker de moeite waard. Voor veel mensen is deze route een beetje onlogisch en, eerlijk gezegd, dat vond ik zelf ook. Reden daarvoor was dat ik perse een keer naar Key West wilde en dat het mij logisch leek dit op het einde van de reis te doen; lekker de vakantie afsluiten met zee, zon en strand. Maar helaas, vrouwlief gooide roet in het eten; zij wilde perse, voor ons echter wel geheel traditiegetrouw, afsluiten in Orlando-Kissimmee. En daar was ook wat voor te zeggen.

    Bovendien kwamen we er al surfend achter, nog niet in Key West, maar ´gewoon´ achter de PC thuis, dat de tickets dit jaar wel erg, erg duur waren. Dus naarstig gezocht naar fatsoenlijke tickets en uiteindelijk, via een redelijk onconventionele combinatie van tickets, het volgende geboekt bij Delta:
    10 juli: London – Key West (via Atlanta) &
    31 juli: Ft. Lauderdale – London (via Atlanta)

    En bij Spirit Airlines (een soortement Ryanair):
    14 juli: Ft. Lauderdale – Las Vegas (rechtstreeks) &
    25 juli: Los Angeles – Ft. Lauderdale (rechtstreeks)

    In totaal toch nog voor een acceptabel bedrag, en zo ontstond dus deze ogenschijnlijk onlogische, maar voor ons erg logische, route. Achteraf gezien was het ook prima zo. We startten met een paar dagen lekker ‘unwinding’ in Key West en dat was een lekkere periode om de hassle van thuis af te sluiten en meteen goed en wel in de vakantiemood te komen. En als we hier niet voor gekozen hadden, maar voor direct een start met rondreizen, dan was ik gedurende de eerste dagen van de rondreis ziek geweest, niet handig. Nu was ik ziek in Key West. Niet minder onplezierig, maar wel minder onhandig. Eigenlijk heeft mijn ziek zijn op deze manier onze planning niet of nauwelijks verstoord.

    Key West is ons niet tegen gevallen. Een leuke sfeer, leuke huizen en huisjes en absoluut een klein stukje Caribisch gebied binnen de VS. Het zuiden van Florida, en dan met name de Loop Road die evenwijdig loopt aan de Tamiami trail, was, ondanks het feit dat hij officieel afgesloten was, voor mij weer een van de hoogtepunten van onze totale reis. Het blijft altijd fascinerend en zeker ook een tikkeltje spannend, om achter elke boom en in elke vierkante meter water een grote alligator aan te kunnen treffen. We hebben ze dit keer weliswaar niet midden op de weg gezien, maar wel talloze exemplaren op luttele meters van onze goed afgesloten SUV. Voor mij is de Loop Road eerder een ‘must’ dan één van de officiële toegangen tot Everglades National Park.

    Las Vegas blijft uniek, al moet ik eerlijk zeggen dat ons tweede bezoek in drie jaar wel voldoende is. Een derde bezoek in de nabije toekomst zie ik niet één twee drie van komen. We zijn geen van vieren echt goklustig, dus ook die aantrekkingskracht speelt voor ons geen rol. De grote Sequoia bomen in de Nationale Parken van Californië zijn en blijven indrukwekkend, maar voor ons geen absolute must. Als we één onderdeel uit bijvoorbeeld tijdsoverwegingen hadden moeten schrappen, dan zouden Sequoia & Kings Canyon National Parks serieuze kandidaten zijn geweest. Yosemite National Park daarentegen, mag eigenlijk in geen enkel reisschema ontbreken. Zelfs nu, midden in het hoogseizoen, was het een genot om er te zijn. Heerlijke temperatuur en werkelijk prachtige uitzichten die je van je leven niet meer vergeet. San Francisco. Het is vaak gezegd en ik herhaal het hier nog maar eens; de leukste grote stad van de VS. Afwisselend, sfeervol, voor elk wat wils en bovenal uniek. De wegen over de heuvels, de cable cars en de van alle hoeken bekeken enorm indrukwekkende Golden Gate Bridge, maken deze stad bijna tot een paradijs. Slechts de veelvuldige mist en het immer aanwezige risico op een forse aardbeving zouden mij verhinderen om hier te gaan wonen. Als ik Amerikaan was tenminste, want nu verhinderen meer dingen dat. Bijvoorbeeld ‘lack of sufficient funding’ om maar iets te noemen….

    De 17-mile drive en het vervolg daarvan in de richting van San Luis Obispo is geweldig mooi. Oneindig lang, maar bovenal mooi. En het feit je walvissen kunt spotten vanaf de parkeerplaatsen aan de westzijde van de US1, maken het er al niet minder aantrekkelijk op…… Malibu is naar mijn idee iets wat je gezien moet hebben, maar niet iets waar je nog eens terug zou moeten keren. Venice Beach en Santa Monica voldoen aan de verwachtingen, maar downtown L.A. en de oude wijk rondom het station zijn echte onontdekte pareltjes. Voor mij was L.A. dan ook eigenlijk een positieve verrassing, vooral omdat het zoveel meer is dan alleen de verplichte nummers als Beverly Hills en Hollywood. Denk daarbij naast de genoemde wijken aan bijvoorbeeld de La Brea Tar Pits en Westwood Cemetery.

    We sloten af in Kissimmee, in de buurt van Orlando. Kelly Park (Apopka) was daar een verwacht hoogtepunt, met daarin zelfs een galavoorstelling van een heuse zwarte beer. Osceola Schools Environmental Study Center is een mondvol, maar zeer onbekend en toch zeer de moeite waard. Het shoppen bij Ross en Burlington blijft ongeëvenaard en de reis terug naar huis altijd vervelend. Want je wilt toch eigenlijk niets anders dan blijven. Zelfs al ben je vier lange weken van huis. Het is nooit genoeg…………….
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 11:03.
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •