Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 61 van de 70 EersteEerste ... 11515960616263 ... LaatsteLaatste
Resultaten 601 tot 610 van de 698

Onderwerp: Vliegen met Air Berlin

  1. Top | #601

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...nten-in-de-kou

    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...name-airberlin

    Beste mensen. Hou je centen in je zak en switch indien mogelijk. Neemt een hoop onzekerheid weg, zeker als je na 1/11 vliegt
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 28-08-17 om 16:43.



  2. Top | #602
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Berichten
    7

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Helaas te laat, op 15 augustus om 14.30 uur tickets geboekt, om 17:00 uur hoorde ik op de radio dat Air Berlin faillissement heeft aangevraagd.
    Ik ga er van uit dat ik geluk heb, omdat de vluchten voor 31-10-2017 zijn.
    Of ben ik toch iets te naïef?

  3. Top | #603

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Je mag er vanuit gaan dat dat geen probleem moet zijn.

  4. Top | #604
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Berichten
    7

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    O dat is fijn om te horen, achteraf had ik het wel kunnen weten want het stond vanaf 13:45 uur op nu.nl.

  5. Top | #605
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    De laatste info:

    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...heel-overnemen

    DÜSSELDORF - De interesse van het Duitse Condor om de noodlijdende branchegenoot airberlin over te nemen wordt steeds concreter. Het bedrijf zou nu zelfs in de race zijn om de gehele vloot en al het personeel over te nemen.
    Volgens de Duitse krant BZ hebben vertegenwoordigers van Condor de boeken ingezien en gesprekken gevoerd met airberlin. In tegenstelling tot andere overnamekandidaten, die slechts delen van de boedel zouden willen opkopen, ziet Condor brood in een algehele overname van airberlin.

    Lufthansa heeft tot nu toe de beste kaarten in het overnamespel, maar bij een algehele overname zouden de Duitse mededingingsautoriteiten dwars kunnen gaan liggen. Condor heeft daar als kleinere speler volgens de krant weinig tot geen last van. Het is wel de vraag welk bod Condor neerlegt en of de schuldeisers daarmee akkoord gaan.

    Ryanair trok zich eerder terug uit de race, omdat het vindt dat Lufthansa wordt voorgetrokken. Dat zou vooral interesse hebben in een aantal waardevolle start- en landingsrechten op de luchthaven van Berlijn en Düsseldorf en de Airbus A320’s en A330’s van airberlin. Tientallen A320’s werden eerder al door airberlin aan Lufthansa-dochter Eurowings verhuurd.

    Condor richt zich vooral op vakantievluchten binnen Europa en naar Noord-Amerika en het Caribisch Gebied. De vloot van het Duitse bedrijf, dat onderdeel is van de Thomas Cook Group, bestaat uit Airbus A319’s, A320’s en A321’s voor de middellange afstand en uit Boeing 757’s en 767’s voor verre vluchten. De luchtvaartmaatschappij is de op twee na grootste van Duitsland, na Lufthansa en airberlin.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  6. Top | #606

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Interessante ontwikkeling.
    Overigens krijgt de nieuwe eigenaar (wie het ook wordt) toch zowiezo met Lufthansa te maken. Naar het schijnt was een deel van de 40 toestellen die ze leasden van AB ondertussen al over gegaan in eigendom van LH en leaste men alleen het personeel nog maar....

    Het is een interressante case. Na 15 september weten we meer . Dan sluiten de biedingen en worden de keuzes gemaakt.

  7. Top | #607
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Is er iemand die recent nog met Air Berlin gevlogen heeft vanaf Dusseldorf en ons kan vertellen of er gelet wordt op afmeting en gewicht van de handbagage? Zijn ze er streng mee? In de mails die we krijgen staat dat je 8 kilo mag meenemen in de handbagage.

  8. Top | #608
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    Is er iemand die recent nog met Air Berlin gevlogen heeft vanaf Dusseldorf en ons kan vertellen of er gelet wordt op afmeting en gewicht van de handbagage? Zijn ze er streng mee? In de mails die we krijgen staat dat je 8 kilo mag meenemen in de handbagage.
    Ja, ze zijn heel streng. Alles wordt gewogen en als het meer weegt heb je een probleem. Als ze denken dat het te groot is moet het in zo'n bak passen.
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  9. Top | #609
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Wij zijn in mei nog met AirBerlin vanaf DUS gevlogen en hebben daar geen controle gehad op afmetingen of gewicht van de handbagage. 1 trolley zou daar mogelijk wel voor in aanmerking komen maar er is niet op gelet.

  10. Top | #610

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Mijn ervaring is dat het erg verschilt. Vaak op Buitenlandse havens wat strenger dan op Dusseldorf. Hangt puur van de afhandelaar ter plaatse. In de VS zijn ze overigens niet zo kritisch.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •