Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 59 van de 70 EersteEerste ... 949575859606169 ... LaatsteLaatste
Resultaten 581 tot 590 van de 698

Onderwerp: Vliegen met Air Berlin

  1. Top | #581
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Regelmatig met Air Berlin gevlogen, onder andere rechtstreeks naar Fort Myers. Echt nooit een probleem gehad. Service was niet beter of slechter dan bijvoorbeeld Air France.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  2. Top | #582
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Het laatste nieuws wat betreft falliet Air Berlin...

    http://www.nu.nl/economie/4883939/lu...overnemen.html

    Wat betekend dit dan voor bestaande boekingen?

  3. Top | #583

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Voor zover ik weet zijn de vluchten voor het zomerseizoen gegarandeerd door de kapitaalinjectie van de Duitse overheid (€150 mljn) en is er over de vluchten na 31/10 (grofweg) nog niets bekend.

    Als je via een CreditCard hebt geboekt zou er wellicht nog wat te regelen zijn. Heb je een pakketreis geboekt bij een Nederlanse touroperator dan dekt de SGR (heet tegenwoordig anders maar weet de naam ff niet meer) een en ander. Heb je los ticket geboekt dan zou het zo kunnen zijn dat je naar je centen kan fluiten als de vluchten niet overgaan naar een andere maatschappij.

    Nogmaals dit is de kennis die ik heb en kan niets garanderen op juistheid.

  4. Top | #584
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Wat betreft de CC had ik voor gebeld en hier kun je idd aanspraak maken op een vergoeding. Gaan we ook zeker doen indien nodig. Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren. We dachten een rustig verloop naar onze vakantie te hebben dit keer, wordt het nog allemaal spannend.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  5. Top | #585

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Succes!

    Alhoewel het zoals gezegd voor mij totaal niet onverwacht kwam, blijft het voor de betrokkenen vervelend. Zowel het personeel wat er werkt als de klanten die er geboekt hebben.

    Niet dat je er veel om geeft, maar in jouw geval had ik de CC vergoeding genomen en andere tickets geboekt. Geeft in ieder geval rust. Maar dat is hoe ik het zou doen. Een ieder is anders

    Succes in ieder geval.

  6. Top | #586
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Ik denk niet dat een CC maatschappij nu al een vergoeding geeft zonder te weten wat er daadwerkelijk gebeurt met de tickets.
    Helaas ben ik echt de pineut, betaald via overschrijving. Ik hoop echt dat Lufthansa in de vorm van Eurowings wat routes overneemt.

  7. Top | #587

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Dat bovenste klopt.
    Neemt niet weg dat ik alvast op zoek zou gaan naar nieuwe tickets. Je hebt nu nog de tijd. Als je er op het laatste moment achter komt betaal je wellicht de hoofdprijs (aannemende dat jullie na 1/11 vliegen)

  8. Top | #588
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Als wij op korte termijn ( binnen 2 maanden ) zouden gaan en ik kon voor de rest niets annuleren en ik had met eenbankoverschrijving betaald zou ik ook alvast voor andere tickets gaan.
    Wij hebben dan nog "het geluk" dat we via de CC geboekt hebben, de auto kunnen annuleren, en met de eigenaar van de villa overlegd hebben en we kunnen kosteloos de aanbetaling terug krijgen of de datum verzetten. Wij wachten het daarom even af, ook omdat we in Januari gaan. We besluiten ergens de komende weken/ maand. Als we op tijd weten gaan we misschien wel later in het jaar. Afhankelijk van wat er nu gaat gebeuren.

  9. Top | #589
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    https://insideflyer.nl/gevolgen-voor...ent-airberlin/

    Duidelijk artikel hoe het momenteel in elkaar steekt. Geleend van het Allesamerika forum
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  10. Top | #590

    Standaard Re: Vliegen met Air Berlin

    Helder verhaal.

    Wijkt niet veel af van hoe ik het schetste. Alles valt of staat (in jouw geval) met een eventuele doorstart en onder welke voorwaarden dat gebeurd.

    Ik had begrepen dat die "paar" maanden waarover werd gesproken de maanden augustus september oktober betrof, de maanden van het IATA zomerseizoen. In dit artikel wordt alleen gesproken over "zomermaanden"

    Nogmaals succes met je overweging(en)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •