Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 52

Onderwerp: Disney's Vacation club

  1. Top | #41

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    vreemd, wij zijn net een maandje lid en ons goedkoopste pakket was iets boven de 16.000 dollar en zover wij hebben gekeken kunnen we daar goed 2 weken van op vakantie. natuurlijk kunnen we hiervan niet in zo'n kamer waar je met 'tig man op kan slapen maar met zijn vieren op een luxe kamer lukt toch wel.

  2. Top | #42
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Vind ik ook raar, ik dacht dat momenteel de prijs rond de 104$ per "vacation point" lag, wat zou betekenen dat je een minimum van 250 punten zou moeten kopen? Kan ik moeilijk geloven. Ik dacht dat het minimum op 160 punten ofzo lag momenteel? (kan er ook naast zitten hoor, maar een min van 250 lijkt me helemaal niet realistisch.

    Toen wij kochten in ´99 was het wel een pak goedkoper dan nu - voordeel nu is dan weer de supervoordelige dollarkoers.
    Het is en blijft veel geld, maar het is natuurlijk allemaal hoe je het bekijkt... hoe je het WIL bekijken eigenlijk. De voorstanders bekijken natuurlijk de positieve punten, de tegenstanders willen dan weer de negatieve kanten benadrukt zien.

    Laat mij het ook even zwart-wit stellen, maar dan in de andere richting. Destijds kochten wij met de bedoeling 1x om de 3j een grote reis te kunnen maken van een drietal weken. Ondertussen ben ik gescheiden, en kan ik als ik wil elk jaar met de kids 2w naar ginder in een studio, wat ik ook al 2x gedaan heb, en dit jaar ook weer ga doen. Ik koop Annual Passports, met meer dan 100$ korting pp als lid. Premium Annual Passports kosten normaal 579$, als lid betaal je 454$ (+tax allebei). Op deze manier heb ik m´n inkomtickets voor dit jaar, maar ik plan om volgend jaar in juli terug te gaan, zodat ik hier nog kan van genieten. Of vergelijk met een vergelijkbaar 10d Magic Your Way ticket, kost dit je 320$ (voor maar 10d welteverstaan!). Voor 1.5x meer kan ik 3x zoveel tijd in de parken doorbrengen (dit jaar 2weken en volgend jaar 2w).
    Reken daarbij ook dat ik geen auto huur en gebruik maak van het Disney-vervoer, dat spaart toch ook algauw 300-400 dollar uit voor een vakantie van 2w. + alle andere "kleinere" kortingen die toch algauw meer uit maken dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Om dan nog maar te zwijgen van andere voordelen zoals de Extra Magic Hours e.d.

    En om het nu helemaal extreem te maken. Stel dat ik op dit moment de hele handel opnieuw zou verkopen - wat ik overigens zeker niet van plan ben! - dan zou ik hiervoor momenteel, zelfs met de lage dollarkoers!, meer dan het aankoopbedrag terug krijgen, dus zou de investering terugverdiend zijn. En dan is de cirkel rond... Dan kun je stellen dat ik voor het bedrag van de Annual Dues elk jaar 2w naar een Disney Resort kan MET alle voordelen van lid te zijn erbij - dan is de keuze voor mij snel gemaakt hoor, Disneyfan 1970

    Maar nogmaals, het hangt allemaal af van hoe je het bekijkt, van wat je persoonlijke wensen en prioriteiten zijn, hoe vaak je van plan bent WDW te bezoeken, en -niet onbelangrijk- van de dikte van je portemonnee uiteraard :razz:

    Maar ach, wat maakt het ook allemaal uit, zolang als we maar plezier hebben, toch? :razz:

  3. Top | #43
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Klopt die $16000 zat er $10000 naast,vandaar dat ik ook typte dacht ik..
    En als anderen hier veel plezier aan beleven prima toch.
    En nogmaals de verkoper daar ging er helemaal vanuit dat je in zo'n resort villa wilde gaan zitten, en niet in een hotel kamer. Dus daar was heel zijn verkoop praatje op gebaseerd.
    En dan zou je dus niet elk jaar een week kunnen. Ik kan eventueel de papieren er wel bij pakken, als jullie het precies willen weten

    Nogmaals kraak het niet af, maar het is niks voor ons, omdat wij niet persé op Disney terrein hoeven te verblijven, en ook voor een week cruise heb je niet genoeg punten met het "goedkoopste" pakket.

    Groet,

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  4. Top | #44
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Voor mij zou het ook niks zijn, ondanks dat wij elk jaar die kant op gaan. Disney is wat ons betreft wel een deel van de vakantie, niet "dé" bestemming. Da's het mooie van Orlando, en het mooie van Florida: ieder z'n ding, ieder z'n vakantie.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-06-08 om 02:53.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #45
    Vaste Bezoeker Tielemans's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    65

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Wij hebben ook over DVC nagedacht (zeker omdat je in WDW wordt doodgegooid met de advertenties)

    Wij doen het niet gewoon simpel omdat het een smak geld is en wij niet graag time-sharen...op de een of andere manier voelt het niet goed. Je legt je ook voor zo'n tijd vast.

    Trouwens ze adverteren altijd met villa's met een keuken maar ik moet zeggen dat wij daar absoluut niet van gediend zijn en liever gewoon een kamer hebben. Het zal denk ik grotere families aantrekken..

  6. Top | #46
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Ik stond vroeger ook heel weigerachtig tegenover timeshare, omdat je vaak van die verhalen hoort over agressieve verkoopstechnieken e.d. Maar het zijn vooral het soort timeshares die je bij wijze van spreken in Spanje op ´t strand aangesmeerd krijgt die het die kwalijke reputatie geven. Over DVC niets dan lof, maar nogmaals, ieder z´n ding natuurlijk.

    Enne... Jeroen, tja... 16000$ of 26000$? ach ja, klein verschilletje ;-)

  7. Top | #47
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Nou, ik ga vanmiddag eens naar die presentatie. Ik begreep ook dat het instapbedrag $ 16.000 was en daarnaast $ 62,50 per maand. Wat ik met name ook interessant vind, maar niet in deze discussie terugkomt, is dat je juist niet alleen op Disney hoeft te verblijven, maar dat ze over heel de wereld overal mooie villa's/hotels hebben om te verblijven (bv safari lodge in Afrika, villa in Whistler, Canada om te skieën, etc etc). Dat doet mij op dit moment geinteresseerd zijn. Ik wil ook niet elk jaar verplicht Disney.

    En Jeroen, ook jouw opmerking, dat je voor een heel leuk bedrag ook in een villa net buiten Disney zit, doet mij flink twijfelen. Het eenmalige bedrag in euro's is nu leuk, maar het jaarlijkse bedrag is ook niet weinig, en dat betaal je in dollars. De vraag is hoe de dollar over 5 jaar staat.

    Tenslotte, wat mij echt tegenviel, is dat het maar voor 50 jaar geldt. Je koopt dus feitelijk je vakantie voor 50 jaar af, itt dat je echt een aandeel koopt in 'real estate' wat feitelijk zijn waarde blijft behouden. Ik had me er nooit zo in verdiept, maar ik dacht dat dit wel anders was. Is dat bij Hapimag bijvoorbeeld wel zo ? Ik bedoel, ik betaal die maandelijkse fee voor onderhoud, dacht ik ...

    Goed, ik ga vanmiddag het verhaal eens aanhoren !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  8. Top | #48
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Hapimag heeft townhouses in Kissimmee, Lake Berkley. Rijtjeshuizen dus, met slaapkamers en badkamer op de 1e verdieping. Geen privé- maar een gezamenlijk zwembad. Ik was er 4-5 jaar geleden (via AE gehuurd) en vond het er allemaal heel goed uitzien.

    Op de Duitse Wikipedia staat een uitgebreid verhaal. Ook dat je als aandeelhouder jaarlijks iets meer dan € 200 betaalt, en bij verblijf in de woning nog opdraait voor schoonmaakkosten en gebruikskosten (electra, water etc).

    Volgens mij zijn de aandelen van hun onbeperkt "geldig", dus je koopt ze voor altijd. Ik heb er destijds over getwijfeld, maar de bijkomende kosten zijn een struikelblok geweest. Daarvoor huur je zowat een zelf gewoon huis/villa.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #49
    Vaste Bezoeker fitnessmouse's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    110

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Vraagje voor de DVC eigenaren

    Klopt het dat het 'home resort' je 11 maanden van tevoren kunt boeken en een andere resort 7 maanden? Is dat het enige voordeel van verblijf in je 'home resort'? Het aantal benodigde punten is voor iedereen gelijk?

    Waarom zou je dan bijv. AKL kopen voor $104 per punt, terwijl je in een resale al punten kunt kopen voor $47.50 op een wellicht minder gunstige locatie?
    (Ik weet dat de eindtermijn verschillend is, maar dit even buiten beschouwing gelaten)
    Florida: 1997, 1998 (2x), 1999,2000, 2003, 2005, 2007, 2009, 2012, 2013, 2015
    California: 2002, 2011
    DCL: 2009 Bahama's, 2010 Med, 2011 LA-Vancouver, 2013 Bahama's, 2014 Med

  10. Top | #50
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Re: Disney's Vacation club

    Het klopt idd dat je in je Home Resort reservaties kan maken 11 maanden voor aankomst, in de andere resorts 7 maanden op voorhand. Tenzij je gedurende de piekperiodes reist (Kerst, Pasen, …) EN daarbij speciale eisen hebt, levert dit doorgaans geen problemen op.
    Het aantal punten dat je nodig hebt is hetzelfde, ongeacht wat je Home Resort is.
    Zelf is onze Home Resort de Boardwalk Villas, maar we hebben daar op die 9 jaar nog nooit verbleven.

    Waar je WEL rekening moet mee houden bij aankoop, is dat de Annual Dues verschillen van resort tot resort.
    Zo zijn de Annual Dues voor 2009 als volgt:
    Saratoga Springs: $4.34
    Old Key West: $4.73
    Animal Kingdom Villas: $4.86
    Beach Club Villas: $5.00
    Wilderness Lodge Villas: $5.04
    Boardwalk Villas: $5.21
    Hilton Head Island: $5.36
    Vero Beach: $6.41

    Een klein rekensommetje zegt dat er tussen de laagste en hoogste Annual Dues ongeveer $2 pp verschil zit, voor vb. 200 punten komt dat toch al gauw op een $400 verschil PER JAAR! Dus zeker rekening mee houden!

    Verder is het zo dat je NOOIT voor $47.50 pp een resale zal kunnen kopen, ook al wordt het aan die prijs aangeboden. Disney heeft nl. het Right Of First Refusal (ROFR). Alle afgesloten contracten moeten via Disney passeren. Vinden zij dat de prijs die gevraagd wordt onder de marktwaarde ligt, gaat de verkoop niet door, zij kopen het dan zelf terug op, om het dan tegen een hogere prijs opnieuw aan te bieden.

    Zo betaal je voor het goedkoopste resort (Old Key West) rond de $70 pp.
    Meer info en voorbeelden kan je hierover vinden op:
    http://activerain.com/blogsview/592923/ResalesDVC-com-DVC-Resales

    Persoonlijk zou ik, als ik nu opnieuw zou kopen, opteren voor een resale van OKW, omdat het aankoopbedrag het laagste is, en de Annual Dues ook bij de laagste zijn. (EN we trouwens ook meestal op OKW verblijven)

    Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is
    O



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •