Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Reisschema Belle1974: Orlando-Miami okt/nov 2011

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2011
    Berichten
    39

    Standaard Reisschema Belle1974: Orlando-Miami okt/nov 2011

    Hallo allemaal,

    Ik kan wel wat hulp gebruiken. Onze planning is om in oktober/november voor 4 weken naar Florida te gaan.
    Van die 4 weken zullen we ruim 2 weken in Orlando verblijven.
    Parken op onze lijst: Magic Kingdom, Animal Kingdom, Hollywood Studios, Epcot, Discovery Cove, Seaworld, Typhoon Lagoon/Blizzard Beach, Universal Studios, Islands of Adventure.
    Bush Gardens in Tampa.

    Kan iemand de volgende vragen beantwoorden:
    - Hoe deel ik de 2 weken Orlando het beste in? Drukke dagen afwisselen met "rustdag" (mag waterpark zijn).
    - Wat mag ik verder niet missen in Florida?

    - Kan iemand me de Disney Cruise aanraden? Gaat die vanuit Miami?
    - Is oktober/november wel een goede tijd om te gaan? Temperatuur? Regen? Orkanen? Drukte in de parken?
    - Hoe zit het met tolwegen in Florida?
    - Parkeergeld Disney?

    Alle tips zijn welkom. Gezelschap bestaat maar uit 2 personen, mezelf en mijn partner. Allebei halverwege de 30 en disneyfans. We zijn in de afgelopen jaren al diverse keren naar Disneyland Paris geweest.

    IK hoor graag van jullie

  2. Top | #2
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    Hallo,

    Allereerst is november een geweldig tijd om in FL te zijn. Heerlijk weer, rustig in de parken en gunstige vliegtarieven.

    Rustdagen plannen tussen het bezoeken van de grote parken is niet overstandig, de loopafstanden zijn groot. Zeker als het het eerste bezoek is aan die parken wil je niks 'missen' en alles meemaken. In okt/nov. zullen de parken ook eerder sluiten dan in de zomer, dus heb je ook minder tijd om alles te zien. Maar de wachttijden zijn aanmerkelijk korter, kan je ook meer attracties doen op een dag.

    Wat je verder niet mag missen ligt ook een beetje aan jullie eigen interesses.

    Strand en zee, shoppen, ballonvaart, airboattours, musea, dieren, natuur, kanoën, je kunt het zo gek niet bedenken,of het is te zien en te doen in Florida.
    Kennedy Space Centre vonden wij erg indrukwekkend en interessant. Miami is niet onze stad, anderen zijn er gek op. Het is maar net wat je wilt.

    Over de tolwegen is genoeg info te vinden op dit forum, en ook op welke manieren je de toll kunt betalen.

    Met behulp van zoek functie bovenaan deze pagina zijn er antwoorden te vinden op (bijna) alle vragen.

    Veel plezier met de voorbereidingen. Hoe en wat jullie ook gaan doen, jullie zullen een fantastische vakantie beleven. Het floridavirus is erg besmettelijk en hardnekkig, en er is maar 1 medicijn...boeken!

  3. Top | #3
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    hallo Belle,

    ga een en ander van A. Hofman bevestigen...weer vind ik persoonlijk geweldig in november ben vorig jaar zelf in juni geweest maar vond dat veel te heet...zeker in de disneyparken..
    rustdagen heb je zeker nodig want je bent gebroken na dagje park...teveel om naar te kijken en in je op tenemen...

    wat wil je gaan doen...ik persoonlijk vind de everglades geweldig...iedere keer weer maar dat is persoonlijk, vorig jaar zijn we naar de alligator farm geweest en hebben daar dan ook de airboat tour gedaan(adres alligator farm is 40351 SW 192 Ave Homestead FL 33034)

    wat mijn man altijd perse wil zien op de vrijdag en zaterdagavond zijn de auto en motortour in kissemee old town, we gaan daar dan gezellig zitten op het terras met live music...

    dit jaar gaan wijzelf ook weer in november en hebben nu de gospel tour geboekt afwachten wat dat is...

    wijzelf landen op Key West, om dat we dan de weg niet 2 keer hoeven te rijden...ook dat vinden we geweldig zijn we vorig jaar voor de eerste keer geweest is in verhouding wel duurder als de omgeving van orlando..

    tolwegen vermijden we altijd we nemen onze eigen tom tom mee en dan rijden we altijd zonder tolwegen...

    kijk maar eens op diverse forums kun je hoop info vinden...succes.....
    en een supervakantie.....

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    Ik sluit me ook aan bij mij voorgangers. Miami is ook niet mij ding maar misschien wel voor jullie.
    Ik ben zelf niet zo van rustdagen maar die kan je natuurlijk ook invullen met een paar uur winkelen en zomaar wat slenteren.
    Als je van nascar houdt zou ik zeker naar Dayton beach gaan daar zit een speedway, zit ook bij Disney.

    Die Disneycruise vertrekt vanuit Port Canaveral ongeveer een uurtje rijden vanaf Orlando. En ik zeg volmondig JA, ook dit werkt verslavend.

    Over het parkeren bij Disney dit is gratis als je daar slaapt en anders hebben veel hotels een gratis shuttle.

    Oja, en de zwembaden van Disney zijn ook heel erg leuk en ontspannen.

    Mocht je nog vragen hebben dan lezen we het wel.

    Ik heb een blog waar ik wat over mijn Disneycruise schrijf, misschien dat je daar op kunt kijken.

    http://disneycruise-la-mexico.blogspot.com

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2011
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    Iedereen bedankt voor de tips!!

  6. Top | #6
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    sluit me volledig bij connie aan Miami is ook zeker nie ons ding....hebben er vorig jaar op ocean drive gezeten en een paar jaar daarvoor ook ergens daar in de buurt maar geef mij de andere kant maar de golf van mexico veel mooiere stranden, hebben orig jaar in st Pete's beach gezeten in Dolphin beach resort recht tegenover een winkelcentrum vlakbij restaurants en recht aan het strand geweldig vonden wij...

    en om ook nog ff over het winkelen te beginnen ook dat zou je inderdaad ook op zo'n rustdag kunnen doen ff lekker uitslapen en dan naar de shopping mall.....zorg dat je voldoende plek in je koffer hebt...hahahaha

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2011
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    Over winkelen gesproken: Hoe doen jullie dat? De dingen die je mee terugneemt eerst wassen en dan gewoon in je koffer stoppen. Of gewoon ook nieuw met kaartjes eraan in de koffer?
    Niet alles wat ik daar ga kopen is denk ik voor eigen gebruik. Er zullen ook wel wat kadootjes bij zijn. Vooral babyspullen omdat er een familielid zwanger is.

    En gaan jullie echt met een lege koffer heen en een volle terug? Ik weet niet of ik de kans ga krijgen om zoveel te shoppen. Wat neem je standaard wel mee om een paar dagen te "overleven" in oktober/november???

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker avhkj's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belle1974 Bekijk Berichten
    En gaan jullie echt met een lege koffer heen en een volle terug? Ik weet niet of ik de kans ga krijgen om zoveel te shoppen. Wat neem je standaard wel mee om een paar dagen te "overleven" in oktober/november???
    Ja dus, wij gaan met twee bijna "lege" koffers heen en met drie terug. Ik haal wel alle labeltjes van de spullen af, athans wat toch voor onszelf is.

  9. Top | #9
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    Neem zomerse kleding mee (niet te veel, er is genoeg te koop ) en een lange broek voor in het vliegtuig. 's Avonds is het net als in Nederland rond 17.00/17.30 donker, en kan het aardig afkoelen. Een trui of vest is dan geen overbodige luxe.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2011
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema: Belle1974 Orlando-Miami okt/nov 2011

    Wat is eigenlijk de bagage limiet kwa kilos ongeveer? Kan ik ook bijvoorbeeld een lege sporttas opgevouwen in de koffer doen en vol mee terugnemen? Of kan ik dan beter in Amerika een koffer kopen?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •