Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Luchtziekte

  1. Top | #1
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Luchtziekte

    Ik word altijd heel ziek van de reis in het vliegtuig. Niet van de bewegingen etc, maar van de droge lucht etc. Luchtziekte dus, geen reisziekte. Ik heb enorme hoofdpijn en misselijkheid. Weet iemand een goed middel, medicijn, hiervoor?
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  2. Top | #2

    Standaard Re: Luchtziekte

    Veel water drinken is altijd goed, mijn dochter heeft hetzelfde cinnarizine of dramamine. Dramamine kan je zover wij weten in USA krijgen.
    Cinnirizine krijg je bij de apotheek. Eerst vertelde ze alleen met recept maar dat is absoluut niet zo. Koste 2 euro.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Luchtziekte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindaa Bekijk Berichten
    Ik word altijd heel ziek van de reis in het vliegtuig. Niet van de bewegingen etc, maar van de droge lucht etc. Luchtziekte dus, geen reisziekte. Ik heb enorme hoofdpijn en misselijkheid. Weet iemand een goed middel, medicijn, hiervoor?
    Misschien heb je hier wat aan.

    Tips ter voorkoming van luchtziekte

    Ter voorkoming van luchtziekte zijn de algemene tips ter voorkoming van reisziekte van toepassing.

    • Eet voor de tocht een lichte maaltijd. Een zware maaltijd vergroot de kans op reisziekte.


    • Eet tijdens de tocht regelmatig iets dat licht verteerbaar is in plaats van een zware maaltijd.


    • Drink vlak voor of tijdens de reis geen alcohol, koffie of koolzuurhoudende dranken. Ook dit vergroot de kans reisziekte.


    • Pas ook op met het nuttigen van zoetigheid voor en tijdens de tocht. Snoepen werkt ook niet positief wanneer je gevoelig bent voor reisziekte.


    Een extra reden die mee telt om luchtziek te worden zijn zenuwen voor het vliegen en het benauwde gevoel wat veel mensen hebben in een vliegtuig.

    Wat wij altijd wel doen is veel water drinken.
    succes!

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker frankz's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    104

    Standaard vliegziekte

    Hallo
    Mijn dochter heeft last van luchtziekte cq reisziekte.
    Zodra we de lucht ingaan voelt zij zich na ongeveer een uurtje kotsmisselijk
    worden. Dit resulteert in ongeveer 10 tot 15 keer overgeven om een vlucht naar de states. Nu hebben we hebben verschillende reistabletten en oorpluggen geprobeerd maar voor alsnog werkt niets. Heeft iemand hier ervaringen mee en weet iemand hier raad mee. Nu kan je er voor kiezen om niet meer te gaan vliegen, maar ja daar straf je haar ook mee want ze wil heel graag terug naar Florida.
    alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door frankz; 11-11-14 om 21:40.

  5. Top | #5

    Standaard Re: vliegziekte

    Slaappillen? Metazoline ofzo (het heet iets anders maar weet ff d enaam niet meer )



  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: vliegziekte

    Ik denk dat jij melatonine bedoelt? Helpt dat tegen misselijkheid ?
    franz, hebben jullie al eens domperidon gevraagd aan de huisarts? Dat is echt specifiek tegen misselijkheid. Wel op recept maar als je het uitlegt doet een huisarts daar vast niet moeilijk over.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: vliegziekte

    Ik zou er ook mee naar de huisarts gaan want heb na je verhaal niet de indruk dat de gewone huis, tuin en keuken middeltjes nog helpen.

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    188

    Standaard Re: vliegziekte

    Wat vervelend voor je dochter. Heb er nog nooit van gehoord, maar zal inderdaad eens contact opnemen met de huisarts er zal vast iets zijn om het te verminderen.

  9. Top | #9

    Standaard Re: vliegziekte

    Melatoline inderdaad. Dan slaapt ze lekker



  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker frankz's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    104

    Standaard Re: vliegziekte

    we zullen inderdaad nog eens bij de huisarts langs gaan. Vorig jaar heeft ze van die kleine slaaptabletjes (weet de naam even niet meer) geprobeerd. Ze werd er wel suf van, maar viel helaas niet in slaap (en wel weer overgeven).
    het gekke is dat zodra ze uit het vliegtuig in de buitenlucht is dat het dan gelijk weer over is.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •