Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Eerste keer villa/condo/appartement - wat neem ik mee?

  1. Top | #11
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Wat ik vaak doe, is gewoon bij de Walmart een afwasborstel en wat afwasmiddel kopen, hiermee doe ik dan die paar glazen en een paar bordjes die we vuil maken. Meestal eten we toch buiten de deur en wat we 'thuis' eten is met een borsteltje zo schoon. Bij de vaatwasser ligt al een blokje, die je moet gebruiken als je weer uit het huis gaat.. vaatwasser met vuile vaat vullen, blokje erbij en nog niet aanzetten.. dat doen ze bij het schoonmaken wel.

    Ik ben geen koffiedrinker, maar ben je echt een drinker van een bepaald merk.. dan kan je het gerust meenemen. Koop bij de Walmart wel wat flesjes water om het koffiezetapparaat mee te vullen, anders heb je je favoriete Nederlandse koffie met een plons zwembadwater.

    Ik neem altijd zo min mogelijk mee en koop het allemaal bij Walmart of Publix.

  2. Top | #12
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Wij nemen helemaal niets mee. Wal*Mart, Publix, Target etc. voorzien ons van alles.
    En inderdaad de koffiefilters kunnen nogal verschillen, maar de koffie van Folgers, en dan de Classic Roast, doet niet veel onder t.o.v. die van de branders uit Friesland :mrgreen:

    Goede thee is er wel degelijk, maar het vergt wat zoek- en probeerwerk. En water uit de fles.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #13

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Net zoals Gerrit,

    Wij nemen helemaal niets mee. We kopen alles daar.
    Zelfs kleren die we meenemen zijn allemaal oud en kopen we daar nieuw en het oude gaat naar een goed doel. Eigenlijk kunnen we met 1 a 2 koffers (voor 4 personen) naar Florida gaan en we komen met 4 koffers vol terug.
    Daarbij laten we in de villa ook nog al het eten etc staan wat nog goed en dicht is. Dus dat komt ook niet in de koffer op de terug weg.

    Zelfs shampoo etc kopen we bijna nooit. Dit ligt eraan hoe vroeg of laat we in Orlando zijn. Is het heel laat in de avond en vallen de oogjes dicht (dus geen zin in eerst winkelen) dan nemen we een kleintje voor de douche en tandpasta mee.
    Zijn we vroeg in Orlando dan kopen we alles daar.
    We zijn met z'n vieren en voordat we weg zijn, zijn alle gekochte potten en flessen weer helemaal leeg.
    Zoals ook door Gerrit aangegeven heeft er is echt wel goede koffie en thee te krijgen. Snap echt de mensen niet die dit meenemen. Als je bij een kennis op visite gaat neem je toch ook geen koffie mee als hij toevallig een ander merk heeft. Daarnaast je neemt toch ook geen aardappelen mee (dit mag volgens mij ook niet) want die zijn in Florida ook heel anders.

    Er is zoveel soorten koffie te krijgen, is de juiste niet bij Walmart dan misschien bij Target of Publix. Er is altijd wel een winkel te vinden.
    En thee is er in overvloed. Heel lekkere, drink zelf ook veel thee. Mijn vrouw is de echte koffie drinker, maar die vindt altijd de juiste koffie.
    Laatst gewijzigd door jarjarbinks; 15-06-11 om 09:20.

  4. Top | #14
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Nog even een aanvulling; voor het douchegebeuren nemen wij altijd VO5, zo'n beetje de goedkoopste shampoo en conditioner die er is.

    Maar mocht je wat meer merkgebonden zijn, of niet van die grote flessen willen hebben dan heb je zowel bij Wal*Mart en Target speciale vakantierekken met mini verpakkingen.

    Shampoo's, conditioners, gels, hairsprays, tandpasta enz. enz. van alle bekende merken en voor "kleine prijsjes"
    Ze zijn meestal te vinden in de buurt van de normale verzorgingsproducten en pharmacy.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #15
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Hmm blijkbaar heb ik dan toch de verkeerde thee gehad, al had ik er 10 zakjes in de mok zitten proefde ik nog geen thee.
    Maar ach de nescafe was ook goed.

    Maar een ding is zeker als het er ooit van komt er nog eens een keer er naar toe te gaan neem ik toch mijn eigen koffie mee.

  6. Top | #16
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Wij nemen ook altijd vaatwas tabletten uit nederland mee, ze werken perfect daar, net zo schoon.
    Koffie filters koop ik daar omdat onze niet goed passen in de amerikaanse koffie zet apparaten.

  7. Top | #17
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    wij nemen mee:

    *een fles dettol en dettoldoekjes(niet dat we vorig jaar een hele vieze villa hadden hoor, maar neem ik overal mee naartoe)
    *koffiesticks(om bij slappe koffie erbij te gooien en voor in de villa voor 1e kopje s'morgens)
    *thee(gewoon een paar zakjes geen volle dozen..)
    *vaatwastabletten en klein flesje afwasmiddel
    *wasmachinetabletten en droogtrommeldoekjes
    *alle toiletspullen shampoo badschuim haarlak deo tandpasta zonnebrandcremé enz. enz.

    Echte Hollanders....hahahaha......tja, mijn man zegt ook altijd, kun je daar allemaal kopen, maar koffer moet toch vol op de heenweg, terug neem ik van dit niets meer mee...

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker ruthytje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Ieper, Belgie
    Berichten
    53

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikie1968 Bekijk Berichten
    wij nemen mee:

    *een fles dettol en dettoldoekjes: In de wallmart vind je duizend en een versies van ontsmettingsdoekjes/kuisdoekjes, ik heb er zelf gebruikt vorig jaar, het is spic&span proper!
    *koffiesticks: weeral de Wallmart verkoopt Starbucks gemalen koffie voor thuis: het gedacht alleen al!!
    *thee(gewoon een paar zakjes geen volle dozen..)
    *vaatwastabletten en klein flesje afwasmiddel: dollartree (Si Senora, tudo es... dollares) of wallmart voor de usa-made merken.
    *wasmachinetabletten en droogtrommeldoekjes: zie hierboven
    *alle toiletspullen shampoo badschuim haarlak deo tandpasta zonnebrandcremé enz. enz. idem dito. Enkel de scheerschuim van mijn ventje was in de toilettas, zelfs de kindershampoo voor onze kadetten kwam van de wallmart en is mee teruggekeerd naar Belgie omdat hij zo lekker rook, voor de prijs moet je het niet doen.
    Ik verkies zelf een half lege koffer heen en een stampende volle terug. Niet met kledij wat dat is mijn dagelijkse bezigheid maar wel met coca-cola gadgets en ander hebbedingen.
    Orlando 2010 Orlando 2012 + Orlando 2015


  9. Top | #19
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Tja ik krab toch even achter mijn oren. Als ik lees wat er allemaal aan voedsel de oceaan over gaat vraag ik me toch af wat jullie invullen bij "food"
    Alles wat door het mondje gaat valt onder food en is derhalve onderhavig aan controle.
    Vullen jullie dat gewoon niet in en op hoop van zegen door de douane?
    Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar met de laaste ophaalronde van afval en troep krijgen we altijd te horen van het personeel in het vliegtuig om geen eten de US in te voeren.
    Hebben jullie daar nooit geen problemen mee?
    We hebben totaal geen zin in welk oponthoud what so ever dus bij ons gaat alles wat door de mond kan in de prullenbak.
    Voor elke tablet heb ik een medisch paspoort en verder gaat er niks eetbaars in onze koffer.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Tja ik krab toch even achter mijn oren. Als ik lees wat er allemaal aan voedsel de oceaan over gaat vraag ik me toch af wat jullie invullen bij "food".
    Volgens mij valt het wel mee. Het enige dat wel eens op een food lijst voorkomt is koffie en dat mag gewoon mee. Persoonlijk geef ik dit soort dingen alleen aan bij punt 15 van het CBP Declaration Form (waarde van artikelen die je bij hebt en achterblijven in de US). Bij immigration wordt dan wel de vraag gesteld wat ik bij heb. Als ik dan toelicht wat ik heb wordt alles afgestempeld en kan ik verder op bij customs gewoon doorlopen. Tot op heden nog nooit problemen ondervonden.
    V.w.b. koffie. Tot ongeveer een jaar geleden nam ik ook altijd koffie vanuit Nederland mee (Simon Levelt). Nu zijn we inmiddels helemaal over op Starbucks. Hoewel ik geen Starbucks addict ben, verre van dat zelfs, vind ik de Breakfast Blend erg goed te drinken. De Breakfast Blend is zowel als bonen en als gemalen koffie verkrijgbaar.
    Laatst gewijzigd door Guus; 03-07-11 om 19:38.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •