Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Eerste keer villa/condo/appartement - wat neem ik mee?

  1. Top | #21
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Wij vullen altijd op het formulier in Goodies, en wij hebben bij ons : 2 kilo vacuum verpakte kaas, 4 pakken koffie, stroopwaffels, gevulde koeken, gember- ontbijtkoek, kilo engelsdrop, allerlei soorten boemboe om Indische te koken, kroepoek, sambal, een doos met nootjes etc. voor bij de rijsttafel, ik zal vast nog wel wat vergeten, dit is allemaal voor onze Amerikaanse vrienden.

    Zij vinden dus de Nederlandse koffie erg lekker , terwijl wij gewoon de Folgers kopen, ach we zullen maar denken alles wat je van ver haalt is lekker, daarom kopen wij alles in de USA:smile:.

    Wij zijn nog nooit echt gecontroleerd op deze dingen, alleen 1x toen zat er in de koffer fruit van marsepein, dat wilde ze wel even controleren (je mag geen fruit invoeren in de USA), de vrouwelijke douanebeambte vroeg wat het was wij vertelde dat dit een soort snoep was, zij vroeg of het lekker was en hoe het smaakte, wij haar een appeltje gegeven en ze vond het heelijk, kortom wij hebben nog nooit problemen gehad met voedsel meenemen en doen dit al jaren.

    Grtjes Toos

  2. Top | #22
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Wij nemen bijna niks mee.
    Parfum kopen we op Schiphol omdat we merk en soort gevoelig zijn en ze dit niet in Amerika hebben (anders was het wrs ook daar gekocht).
    Tandpasta hetzelfde verhaal merk gevoelig en dus nemen we 1 tube mee.
    En we nemen altijd wasmiddel mee, dit omdat we nog liquid tabs hebben voor de wasmachine en die gebruiken we alleen op vakantie, poeder lost niet altijd even goed op omdat de wasmachines korter wassen. Dus vandaar het wasmiddel.

    En de rest wordt daar gekocht als we zijn aangekomen ridjen we naar onze villa en dan door naar de Walmart.
    We kopen alles daar wc papier, thee, shampoo, douchespul, wasmachine middel, wasverzachter enz enz.
    Het meeste van deze spullen kosten nog geen $2 per stuk dus waarom zou ik het hier kopen en meenemen terwijl dat duurder is dan daar te kopen....

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  3. Top | #23
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Je kunt gewoon vloeibaar wasmiddel kopen bij de Publix...
    Ze hebben voor "wit" en "kleur"
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #24
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Heb je dan gelijk een fles om het hele appartementenblok van een schone was te voorzien? Of hebben ze ook bescheiden formaten?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #25
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    1 Qrt, dus bijna een liter, is zo'n bescheiden maatje. Van Tide, bijvoorbeeld.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Het wasmiddel wat ik koop hier(kan je ook thuis gebruiken) zijn de 3 in 1 sheets van Purex,zit in een doosje,er zijn verschillende soorten.
    Dit is een geimpregneerd doekje (lijkt op onze drogerdoekjes Robijn).Daar zit een wasmiddel in en als de was klaar is gaat deze mee de droger in,en het is antistatich.
    Er zitten 22 sheets in en weegt haast niks!!
    Wast ook nog eens schoon,deze tip las ik op een cruiseforum makkelijk mee te nemen.

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker valkmir's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Locatie
    Almere
    Berichten
    28

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Ik neem nix te eten mee, was bang bij controle van de douane de klos te zijn....mis wel Douwe Egberts koffie, en dan eigenlijk de Senseo. De Old Amsterdam kaas heb ik gevonden bij de Publex, wel een beetje duur voor amerikaanse begrippen maar wel lekker.
    Voor de rest vind ik het leuk om nwe produkten-die we hier niet hebben- uit te proberen, zoals toen de nwe geuren van Herbalife shampoo.
    En ach, die 3 weken kan ik ook wel zonder hoor!

  8. Top | #28
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Ik koop wel een pak gemalen koffie bij Starbucks, heb ik iedere morgen lekker een verse kop.
    Inderdaad is het slim om zoveel mogelijk daar te kopen.
    Ik blijf 7 dagen in een appartement dus neem gewoon 7 vaatwastabletten mee...kan ze nog altijd weg gooien als het niet werkt .

    Wat voor brood kun je het best kopen voor s'morgens aan het ontbijt, ik weet dat ze niet het brood hebben wat wij hier kennen maar wat lijkt het er het meest op.

    Gr. Dennis

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: Eerste keer appartement Orlando - wat neem ik mee?

    Hou je van wit brood,bij publix hebben ze lekker wit brood:Chicago italian bread.
    Lijkt op ons vloerwit,supervers.
    De walmart is dan iets minder van kwaliteit,de verse crossaints zijn goed.
    En de heel lang houdbare vierkante boterhammen voor de toaster.
    Succes met uitproberen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •